Page 53 - Revista 139
P. 53
comportamentul utilizatorului | lideri regionali
Românii, cei mai numerosi utilizatori 51
de smartphone-uri din regiune
Românii sunt lideri regionali la numa-
rul de persoane care de?in mai mult de
un smartphone ?i îl utilizeaza timp de
minimum 4 ore pe zi - este cea mai im-
portanta concluzie pentru tara noastra a
studiului realizat pe parcursul verii
anului 2016 de catre IPSOS Research
pentru Mastercard.
Studiul “Impactul Inovatiei” arata ca
dintre cele 23 ?ari analizate, România, alaturi de Bulgaria, au aratat cel mai mare poten?ial de
dezvoltare al segmentului de pla?i mobile, responden?ii studiului fiind utilizatori de internet ?i
posesori ai unui cont bancar, cu vârste între 20 - 50 ani.
În prezent, doar un român din 25 a declarat ca efectueaza pla?i de pe mobil, însa procentul
celor care au afirmat ca ar prefera sa utilizeze smartphone-ul pentru pla?i este semnificativ
mai mare, respectiv de 69%.
Si la nivelul întregii Europe Centrale ?i de Est smartphone-ul este dispozitivul cu cel mai
mare poten?ial de a înlocui cardul ca metoda de plata preferata, 8 din 10 consumatori din
regiune indicând acest dispozitiv ca fiind instrumentul lor preferat de plata, dupa card.
Studiul a identificat românii ca fiind cei mai optimi?ti dintre europeni cu privire la efectul
pozitiv al inova?iei asupra societa?ii – 82% dintre acestia cred ca inova?ia este benefica
pentru societate, un procentaj mai ridicat decât în ?ari dezvoltate, precum Fran?a (64%),
Germania (70%) sau Marea Britanie (74%). În mod surprinzator, studiul releva faptul ca
românii cu vârsta între 40 ?i 50 ani sunt mai optimi?ti cu privire la impactul inova?iei asu-
pra societa?ii decât cei cu vârste între 20 ?i 29 ani. Principalele domenii unde responden?ii
români au aratat ca ?i-ar dori sa vada mai multa inova?ie sunt sistemul de educa?ie (53%),
transportul public (47%) ?i sistemul de sanatate (44%).
Studiul a analizat inclusiv metoda favorita de autentificare a tranzac?iilor, descoperind
preferinte similare în privinta utilizarii amprentei utilizatorului, validarii printr-un cod unic
de autorizare primit prin SMS ?i tradi?ionalul cod PIN. Astfel, în mod interesant, românii
par a fi pregati?i sa renun?e la utilizarea codului PIN pentru autorizarea pla?ii cu cardul –
doar 29% dintre responden?i au indicat aceasta metoda, în timp ce 37% sunt mai intere-
sa?i de autentificarea biometrica (30% amprenta si 7% selfie), iar 33% ar prefera sa
primeasca prin SMS un cod unic pentru autorizarea fiecarei tranzac?ii.
Care sunt telefoanele despre care românii se informeaza cel mai mult online?
Agen?ia de marketing online Today’s a realizat o analiza despre interesul românilor
pentru telefoanele inteligente, în cazul unei noi achizi?ii. Conform analizei, Samsung,
iPhone ?i Huawei sunt cele mai populare branduri în România, în segmentul„Computers“,
„Electronics“. Samsung conduce ?i în segmentul„Shopping“. Topul ramâne la fel si daca
vom compara frecventa cautarii termenilor„telefon samsung“,„telefon iphone“,„telefon
huawei“. În 2015, cuvântul„smartphone“ a fost cel mai cautat termen, cu o medie de
6.600 de interogari pe luna. Analiza aceasta a fost realizata folosind Google Trends ?i ia în
calcul ultimul an. În ultimele 12 luni, cele mai comune cautari pentru Samsung - cea mai
populara marca de smartphone - au fost„samsung galaxy“,„samsung s5“,„s5“.
În aceea?i arie a telefoanelor inteligente, se deta?eaza în cautari sintagmele„smartphone
ieftin“,„telefoane ieftine“ ?i„smartphone lenovo“. De altfel, Lenovo este una dintre marcile
populare pe pia?a româneasca, depa?ind iPhone ?i Huawei când vine vorba de achizi?ii
mai atente la bugetul alocat decât la dotarile dispozitivului. Topul cautarilor pentru aceste
trei marci arata astfel: iPhone -„iphone 5se“,„iphone 7 precomanda“,„iphone 6s 64gb“,
Huawei -„huawei mate 8“,„huawei mate s“,„huawei p8 lite“ ?i Lenovo -„lenovo a7010“,
„lenovo a 6010“,„lenovo ideapad 100-15“. De cele mai multe ori, românii se intereseaza de
telefoane toamna, înainte de Black Friday, ?i la început de an, atunci când urmaresc redu-
cerile ?i pregatesc cadouri pentru cei apropiati.
august-septembrie 2016, ComuniC@?ii mobile