Page 55 - Revista 139
P. 55

e-commerce | mobile

Valoarea cumparaturilor online prin                                                                                                           53
Apple Pay ?i Android Pay, de 15 ori
 mai mare, din 2016 pâna în 2018

Valoarea bunurilor digitale ?i fizice achizi?ionate prin intermediul  intermediul Apple Pay. Între timp, în ciuda contrac?iei continue
platformelor mobile „OS-Pay“ va cre?te de cincisprezece ori în        a pie?ei de tablete, peste 85% dintre pla?ile facute de la distan?a
urmatorii doi ani, cheltuielile anuale prin intermediul Apple Pay     ar urma sa se faca de pe dispozitive mobile în 2021. Apple si-a
?i Android Pay ajungând la 8 miliarde USD în 2018, de la 540          anuntat recent inten?ia de a pune la dispozitia comercian?ilor on-
milioane USD în acest an, conform Juniper Research.                   line Apple Pay, pâna la sfâr?itul anului 2016, oferind un meca-
Staples, de exemplu, care este cel mai mare retailer de produse       nism de plata similar PayPal. Aceasta mutare va fi bine primita de
pentru birou din lume, a raportat deja ca peste 30% dintre            cei mai mul?i comercian?i, atâta timp cât integrarea în vitrinele
utilizatorii sai de aplica?ii iOS fac achizi?ii din aplica?ie prin    magazinelor lor se face simplu ?i costurile sunt competitive.

 Tranzac?iile la PoS-urile contactless
se apropie de 500 miliarde USD în 2017

Valoarea globala a tranzactiilor de la terminale PoS                  mai multe pie?e na?ionale) ?i, începând de la sfâr?itul anului
contactless efectuate de pe carduri, telefoane mobile ?i              2015 au ajuns la 15,3 milioane, respectiv aproape 20% din
gadgeturi wearable se va apropia de 500 miliarde USD                  totalul terminalelor POS la nivel mondial.
anual, pâna în 2017, în crestere fata de valoarea de 321              Aceste cifre vor cre?te brusc în urmatorii 5 ani, terminalele POS
miliarde USD din acest an.                                            contactless urmând sa reprezinte mai mult de 2 din 3 termi-
Cu toate acestea, natura scazuta a valorii pla?ilor contactless       nale POS pâna în 2021.
ne indica faptul ca va reprezenta doar 5% din valoarea totala         Cercetarea a subliniat faptul ca frecven?a pla?ilor contactless
a tuturor tranzac?iilor POS în 2017.                                  poate fi, într-adevar, limitata în unele pie?e.
Conform datelor noului studiu Juniper Research despre esti-           „Acest lucru se întâmpla, în principal, din cauza lipsei disponibili-
marile 2016-2021 privind terminalele POS, extinderea termina-         ta?ii pe scara larga a terminalelor POS cu cititor contactless, dar ?i
lelor POS contactless, coroborata cu masurile prin care toate         faptului ca utilizatorii poten?iali sunt susceptibili de a ramâne
terminalele vor avea functionalitate contactless pâna în 2020,        tributari platilor în numerar. De exemplu, Germania ramâne o
este probabil sa determine o cre?tere a gradului de migrare           economie extrem de centrata pe cash, care reprezinta aproximativ
catre platile contactless. De exemplu, Visa a anun?at peste 3,2       57% din tranzac?iile retail, în privinta valorii”, remarca autoarea
milioane de terminale contactless în Europa în luna aprilie           cercetarii, Nitin Bhas.
2016, în cre?tere cu 23%, de la cele 2,6 milioane înregistrate la     Studiul mai arata ca pâna în 2020 cardurile contactless vor re-
sfâr?itul lunii aprilie 2015.                                         prezenta 1 din 2 carduri de plata, iar terminalele mPOS bazate
Terminalele contactless reprezinta în prezent o minoritate            pe smartphone-uri si tablete vor gestiona 20% din valoarea to-
semnificativa de terminale în multe regiuni (si o majoritate în       tala a tranzactiilor POS, pâna în 2021.

                                                                      august-septembrie 2016, ComUniC@?ii mobile
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60