Page 26 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 133
P. 26

conexiuni | noul internet

                                                 Cu drona aquila,

                                                     Facebook ar vrea

    Utilizatorii de

     smartphone vor                              Facebook şi-a lansat prima sa dronă, pe care a denumit-o Aquila,
    apeluri voce&video                           cu ajutorul căreia vrea să asigure conectivitate la internet în locurile

    prin rețele Wi-Fi și LTE                     îndepărtate ale lumii. Acest proiect curajos este inclus în programul
                                                 internet.org prin care se caută modalități de a oferi conectivitate unui
    Alcatel-Lucent şi compania de consul-        număr de peste 4 miliarde de oameni care nu au azi acces la internet.
    tanţă şi cercetare de piaţă Penn Schoen

    Berland au realizat studiul„5.504 utiliza-

24  tori de smartphone nu au cum să se înșele    Construcţia dronei s-a făcut în 14 de luni, anvergura aripilor fiind asemănătoare
    – 7 oportunități noi pentru serviciile de    unui avion Boeing 737, dar la o greutate „de sute de ori mai mică”, se arată într-un

    telefonie mobilă”, a cărui principală con-   comunicat al companiei. Odată lansată, drona va putea rămâne în aer până la 90 de

    cluzie este că utilizatorii de smartphone

    sunt tot mai interesați de posibilitatea de

    a realiza apeluri de voce şi video de foar-

    te bună calitate prin Wi-Fi și LTE.

     Vă prezentăm, mai jos, sinteza studiului:   zile, asigurând conectivitate pentru cetăţeni de la o altitudine cuprinsă între 60.000
     · Peste 30% dintre americani vor să         - 90.000 de picioare (18.288 - 27.432 metri).
     realizeze mai multe apeluri de voce sau     Oficialii Facebook susțin că vor începe testarea aeronavei în cursul acestui an şi în
     de durată mai mare, utilizând VoLTE;        SUA. Potrivit companiei americane, 10% din populația lumii trăiește în zone fără
     · Aproximativ jumătate dintre respon-       tehnologii de infrastructură precum cabluri de fibră optică sau turnuri de celule.
     denții din SUA şi UK și 80% dintre cei din  Jay Parikh, vicepreşedinte al diviziei de inginerie globală, a declarat că scopul Face-
     Brazilia estimează că vor realiza mai       book este să „accelereze implementarea unui nou set de tehnologii care pot schimba total
     multe apeluri video în următorii 5 ani;     economia implementării infrastructurii internet. Analizăm mai multe abordări diferite
     · Peste 60% dintre utilizatorii de smart-   ale acestei provocări, inclusiv avioane, sateliți și soluții terestre. Intenția noastră nu este
     phone din Brazilia, SUA şi UK s-au arătat   să construim rețele pe care să le operăm noi ulterior, ci mai degrabă să găsim soluţii cu o
     interesați de interacțiuni cu companiile    evoluţie tehnică rapidă care să fie viabile pentru operatori şi alţi parteneri care le imple-
     cu ajutorul apelurilor video;               mentează.” Totodată, Facebook a anunțat că echipa sa de comunicații prin laser a
     · Între 78% si 97% dintre respondenți       proiectat şi testat un laser cu capacitatea de a livra viteze de internet de 10Gb/s,
     susțin că ar prefera apelurile prin Wi-Fi,  „de aproximativ 10 ori mai rapid decât cea mai performantă soluţie actuală de pe piaţă.
     dacă acestea ar fi oferite de operatori.    Odată finalizat, sistemul de laser va fi folosit pentru conectarea la alte drone, cât și la
     Această preferință e motivată de exis-      sol, și astfel să creeze o reţea stratosferică, care se poate extinde şi către cele mai îndepăr-
     tența zonelor cu acoperire slabă în Bra-    tate regiuni ale lumii“, a concluzionat Jay Parikh.
     zilia, UK și SUA și de numărul limitat de
     minute din planul tarifar în Japonia;
     · Peste 60% dintre utilizatorii de smart-
     phone din Japonia, Marea Britanie și SUA
     s-au arătat dispuși să platească pentru
     servicii de comunicații inițiate de termi-
     nale conectate la IoT, acest procent fiind
     și mai mare în Brazilia.
     Studiul a fost realizat pe un eşantion de
     5.500 de utilizatori de smartphone, în
     Brazilia, Japonia, Marea Britanie și SUA.

    august-septembrie 2015, ComUniC@Ții mobile
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31