Page 30 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 133
P. 30

techonomia | noua ordine digitală

           Digital se vrea prima firmă
           industrială digitală globală

    GE a anunţat înființarea GE Digital, pentru a reuni toate capacităţile
    digitale ale companiei într-o singură organizaţie. GE Digital va include
    Centrul Software GE, expertiza echipelor globale GE din domeniul IT
    şi software comercial, precum şi divizia Wurldtech, care se ocupă cu
    securitatea cibernetică industrială. Noua structură globală va fi con-
    dusă de către Bill Ruh, în calitate de Chief Digital Officer.

    „GE se transformă, pentru a deveni prima „specie“ de internet, internetul industrial.

    companie industrială digitală la nivel mon- „Acum căutăm specialişti capabili să lucreze

    dial, oferind clienţilor cele mai bune soluţii şi cu ceea ce numim noi internetul industrial.

    programe software necesare pentru rezolvarea De exemplu, noi monitorizăm mii de turbine

    problemelor concrete cu care se confruntă     pe gaz la nivel global. Cei care vor pune la

    aceștia. Compania noastră de software şi BA punct cel mai bun algoritm pentru dezvol-

28  va creşte de la 6 miliarde USD în 2015 și ne  tarea următoarei turbine vor fi cei care vor
    dorim ca până în 2020 să devenim una din-     câştiga cursa”, declara oficialul GE.

    tre primele 10 companii de software la nivel

    mondial,” pretinde Jeff Immelt, Preşedinte Dacă la început GE era un producător de

    şi CEO al General Electric.                   echipamente, ulterior grupul a devenit şi

                                                  un însemnat furnizor de servicii.                aveam 4.000 de angajaţi pe software, acum

    În cadrul unei vizite la București la începu- „Software-ul a devenit al treilea pilon de       avem 12.000. Putem să ne considerăm

    tul acestui an, vicepreședintele GE, John dezvoltare pentru GE. Prima dată au fost unul dintre marii angajatori pe software,

    Rice, declara că pe termen lung, bătălia      echipamentele, apoi au fost serviciile, pentru deşi noi suntem o companie industrială”.

    pentru atragerea investiţiilor va fi câştigată că atunci când livrezi echipamente cu o         Pentru a da un exemplu tipic din dome-

    de ţările cu o forţă de muncă educată, miza durată de viaţă de 30 de ani este normal să niul industrial, o turbină electrică gene-

    fiind acum inginerii, dar şi specialiştii în ai şi partea de servicii. Acum urmează soft- rează multă electricitate dar şi 500 Gb de

    software capabili să descifreze o nouă        ware-ul şi tehnologiile digitale. Dacă înainte date pe zi, care contează mult.

    IoT forțează Bosch să fondeze
    divizia Global Service Solutions

                                            De la 1 ianuarie 2016,          în Consiliul de Administraţie Bosch. La nivel global, unitatea
                                            Bosch planifică fondarea        Service Solutions creează anual circa 500 de noi locuri de
                                            unei noi divizii, Bosch         muncă, având în prezent, aproximativ 5.000 angajaţi.
                                            Global Service Solutions
                                            (SO), care va reuni toate       Noua divizie îşi va extinde şi portofoliul de servicii pentru cli-
                                            serviciile interne şi externe   enţii externi. În domeniul transportului, de exemplu, Bosch
                                            oferite de către companie.      oferă serviciul pentru apeluri automate în situaţii de urgenţă -
                                                                            eCall - disponibil în zece limbi străine pentru principalii
                                            Divizia SO va deveni furni-     producători auto din 27 de ţări europene. Bosch oferă şi spaţii
    zorul intern din cadrul companiei Bosch de Shared Services în           de parcare pentru camioane, cu monitorizare în sistem CCTV,
    domeniul administrativ & vânzări şi va continua furnizarea              în zone de odihnă, care pot fi rezervate în prealabil.
    unor servicii precum eCall, asistenţa oferită clienţilor şi exter-      Pentru clădiri, Bosch asigură deja un sistem de supraveghere
    nalizarea proceselor de afaceri (BPO).                                  video în „cloud“, care poate fi conectat la un centru de moni-
    „Ţinând cont de pieţele aflate într-un rapid proces de schimbare şi     torizare şi care intervine ca răspuns la anumite evenimente.
    mai ales de modificarea tehnologică accelerată, generată de internetul  Soluţiile din domeniul comunicării şi asistenţei destinate cli-
    lucrurilor (Internet of Things), compania Bosch îşi va extinde şi mai   enţilor includ monitorizarea şi evaluarea inteligentă a platfor-
    mult portofoliul de servicii” susține Dr. Stefan Hartung, membru        melor de social media.

    august-septembrie 2015, ComunIC@ȚII mobile
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35