Page 31 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 133
P. 31
lumea IT | logistică
Near-shoring vrea să mute producţia
mult mai aproape de consumatori
Companiile high-tech din Europa mizează pe o 29
creştere masivă a industriei şi se pregătesc pentru produse în China, 41% în India și 31% în Brazilia. Principalele
piețe de desfacere pe care au de gând să le abordeze anul acesta
aceasta luând în considerare mai mulţi factori a- sunt Brazilia, India și țările APAC (mai puțin China).
tunci când îşi construiesc reţelele logistice, reiese Studiul CITC al UPS arată şi o creștere a gradului de inserție a
companiilor high-tech pe piețe emergente de adoptare a printu-
din studiu anual UPS “Change in the Supply lui 3D pentru prototipuri și design-uri de produse noi.
În acest sens, 66% dintre respondenți au declarat că au experien-
Chain” - CITC, ajuns la a cincea ediţie. Studiul ță directă în lucrul cu tehnologiile de print 3D, dintre care 28%
sunt abia la început în înțelegerea tehnologiei.
a fost realizat de către IDC Manufacturing Actualmente principalul uz este în procesul de design al produse-
lor noi, principalul avantaj fiind scurtarea timpului de dezvoltare
Insights pentru UPS. și producție. În Europa, 70% dintre respondenți folosesc printul
3D pentru a crea noi produse și 63% pentru a produce piese de
Strategia de off-shoring, folosită pentru a diminua costurile schimb. La nivel global, doar 24% dintre respondenți au declarat
prin mutarea producției în țări cu mână de lucru ieftină, că folosesc printul 3D în acest scop.
domină în continuare, dar multe companii au început să
adopte right-shoring. Astfel, 38% dintre respondenții eu- IDC a intervievat 516 de directori din high-tech din America de
ropeni au declarat că intenționează aducerea proceselor de Nord, Europa, Asia-Pacific și America Latină. Respondenții sunt
producție mai aproape de piața de desfacere. profesioniști în domeniul rețelelor logistice ale companiilor high-tech,
Studiul indică şi o creștere a gradului de inserție a compa- cu funcții de răspundere. Analiza arată principalele evoluții ale rețe-
niilor high-tech pe piețe emergente de adoptare a print- lelor logistice, care au implicații în alegerea furnizorilor și ampla-
ului 3D pentru prototipuri și designuri de produse noi. sarea facilităților companiilor.
Near-shoring-ul este o strategie cu popularitate în creș-
tere, ce implică aducerea proceselor de producție aproa- august-septembrie 2015, ComunIC@ȚII mobile
pe de piața de desfacere și duce la reducerea transportu-
rilor, creșterea calității serviciilor și un control sporit
asupra calității produselor și drepturilor intelectuale.
„Mutarea proceselor de producție și asamblare mai aproape
de locul unde există cerere este un trend. 35% dintre profesioniștii în
domeniul rețelelor logistice ale companiilor high-tech, cu funcții de
răspundere, din Europa vor să adopte near-shoring-ul – cu 9% mai
mult decât în 2013. 54% dintre respondenții europeni au mutat
procesele de producție mai aproape de locul unde există cererea acum
cel puțin doi ani și 34% anul acesta”, declară Scott Aubuchon,
vice-președinte pentru marketing al UPS Europe.
Mai mult, 56% dintre respondenții europeni consideră că right-
shoring-ul e compatibil strategiei lor. Right-shoring-ul ia în calcul
diverși factori precum costuri, calitate și timpul necesar redresării
unei disfuncții, pentru a determina proximitatea materiilor prime
de linia de producție, depozitare și distribuție.
Deși UPS a constatat o creștere a implementării near-shoring-ului
și a right-shoring-ului, off-shoring-ul, care implică mutarea liniei
de producție sau asamblare aproape de țările cu mână de lucru
ieftină, rămâne cea mai populară opțiune. Dintre respondenții
europeni, 59% au declarat că în prezent folosesc cu precădere off-
shoring-ul. Prognoza globală de creștere a exporturilor high-tech
este pozitivă, fiind valabilă inclusiv în Europa, conform studiului
CITC. Astfel, 39% dintre respondenții europeni au declarat că se
așteaptă ca exporturile în industrie să continue în același ritm în
următorii doi ani, în timp ce 19% sunt și mai optimiști, de aceea
mizează pe un ritm mai alert de creștere. Companiile high-tech
au reușit să pătrundă pe piețele emergente. Dintre respondenți,
66% dintre cei europeni au declarat că deja comercializează