Page 18 - Revista 130
P. 18

strategii și politici | UE vs USA

de ce are nevoie Europa
de o piață unică digitală?

Eric Schmidt, președintele executiv al GooGle, E timpul pentru acțiune! În loc de a face valuri în jurul schimbă-

provoacă forumurile europene, dornic parcă să concu-                rilor tehnologice, mai bine s-ar trece la fapte pentru că lipsa de
reze cu o europă digitală care să îi stârnească și mai              acțiune va genera riscuri pentru economia europeană. E nevoie de
mult instinctele în lupta tehnologică. Analiza sa despre            un leadership puternic. Comisarul european Neelie Kroes a avut
viitorul europei digitale, pe care a prezentat-o Comisiei           curajul să promoveze noile idei, chiar dacă acestea perturbă indus-
europene, ne-a stârnit atenția pentru că este o lecție de           triile existente. În momentul în care un tribunal belgian a dat ver-
                                                                    dictul de interzicere a serviciului über, prin care se oferă cetățeanului

viață în mic - o privire de ansamblu, obiectivă, pragma- un serviciu de partajare a taxiului cu alt client, ea a luat o poziție
tică, cu sânge rece, cu analiza punctelor forte și a celor fermă: „Nu putem face față acestor provocări doar ignorându-le,
                                                                    intrând în grevă sau prin încercarea de a interzice aceste inovații în
slabe, cu idei și soluții, cu Do and Don‘t... Ce mai, vor-          viața noastră”.

       bește pe șleau americanul tipic, care nu își ascunde sfa-

16 turile, care vrea rezultate... aici și acum!

Vă prezentăm mai jos viziunea șefului Google despre                 Pe un continent care își caută speranța economică, Internetul
piața digitală unică a europei, pornind de la stringența            reprezintă principalul motor de creștere. Potrivit OEcd, mediul
și beneficiile apariției acesteia.                                  online generează 13% din producția economică și reușește să ducă

                                                                    la apariția a noi companii, noi locuri de muncă și noi oportunități.

Inovarea nu este facilă. Este nevoie de curaj pentru a              În timp ce numeroase industrii tradiționale se confruntă cu vremuri
       experimenta și a promova o idee nouă și determinare          grele, companiile de Internet investesc miliarde în noi birouri,
       pentru a-i asigura utilizarea pe scară largă. Europa a       centre de dezvoltare și laboratoare de cercetare.
       excelat întotdeauna la partea asta. radio-ul, televiziunea,  Internetul reduce costurile, crește accesul la piețe și simplifică de-
       standardul GSm pentru a doua generație de
                                                                                  mersurile începerii unei afaceri mai mult ca oricând.

comunicații mobile, toate își au originea în                        Întreprinderile mici și mijlocii, cu site-uri și

Europa. Însă succesul din trecut nu este o                          marketing online, se dezvoltă de patru ori

certitudine pentru cel din viitor și nu                             mai repede decât cele fără. Companiile

poate asigura continuarea lungii tradiții                           care adoptă mediul digital, generea-

de inovare în Europa, crede Schmidt.                                ză, în medie, cu 9% mai multe

                                                                    venituri prin intermediul active-

Noile tehnologii necesită mai mult                                  lor existente, iar rentabilitatea

asumarea riscurilor și capacitatea de                               lor o surclasează cu 26% pe a

a lansa noi produse, rapid și la                                    celor non-digitale. În cazul în

scară largă. Nu există nici o îndo-                                 care piața unică europeană

ială că Europa este gata să îmbrăți-                                devine cu adevărat și complet

șeze lumea nouă, digitală.                                          digitală, beneficiile macro-

Cetățenii săi au educația, compe-                                   economice ar fi enorme.

tențele și ambiția necesare pentru a                                Reforma ar putea ridica PIB-

crea companii de tehnologie de ca-                                  ul UE cu cel puțin 4% până

libru, care să asigure creștere eco-                                în 2020, generând creșteri

nomică și locuri de muncă.                                          suplimentare de până la 250 de

În același timp, Europa are nevoie de                               miliarde de euro. Afacerile digi-

reformă și de crearea unei piețe digitale                           tale europene nu ar mai trebui să

unice în adevăratul sens al cuvântului.                             obțină licențe individuale pentru a

Acest lucru va oferi antreprenorilor europeni                       opera în 28 de țări diferite. Dacă se

motivația pentru a investi și capacitatea de a se                   elimină barierele de reglementare, start-up-

impune rapid la scară globală. Va fi nevoie de multă                urile ar putea accesa în mod direct o jumătate de

voință politică care să sprijine aceste schimbări și să             miliard de consumatori europeni, adică o piață care e mai

asigure succesul start-up-urilor în Europa.                         mare decât cea a SUA, unde companiile de tehnologie au

februarie-martie 2015, ComUniC@Ții mobile
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23