Page 37 - Revista numarul 126
P. 37
PRiMA DezbATeReA Publică Mobile Money
și de România pentru înfăptuirea pieţei digitale unice. Avem un eco - Arhitecture. Trebuie pornit cu radio gra fia sistemelor, a date lor, a
sistem care vrea să evidenţieze faptul că dacă s-ar impulsiona co mer - meta datelor, a in fra structurii existente, a com petenţelor, a rolurilor
ţul electronic şi plăţile online şi cele de pe dispozitivele mobi le s-ar şi mai ales a ownerilor, pen tru fiecare registru şi nomenclator
reduce preţurile, ar creşte oferta şi calitatea produselor şi servi cii lor, naţional. Este o promisiune pe care, din fericire, a tre buit să o facă
cetăţenii ar avea implicare în activităţi online, mai ales trans frontali - Guvernul pe abordarea 2014 – 2020. Comisia Euro pea nă dorește o
ere, s-ar găsi noi locuri de muncă pentru români, in clusiv în zonele consolidare a impactului pla nu rilor de până acum şi abia după o
rurale izolate, s-ar optimiza logistica pentru livrările la domi ci liu şi, evaluare com pletă a ceea ce s-a făcut vom lansa apelurile de proiecte
bineînţeles, pentru întreprinderi, avantajul ar fi că ar avea acces la care să con tureze mai bine societatea informaţională.
pieţe noi, transfrontaliere şi va creşte performanţa şi compe titivita - De data asta, pentru 2014 – 2020 Comi sia vrea chiar din acest mo -
tea la nivel european. ment pro gra me şi proiecte complete, nu mai lasă 500 milioane eu -
De exemplu, în România, doar 7% din populaţie a efectuat comerţ ro pentru apeluri de proiecte la care să vină beneficiari clienţi care
electronic, 9% din IMM-uri au efectuat achiziţii online şi 7% au inventează proiecte din laborator sau instituţii fără să existe o comi -
primit comenzi online. Care sunt obstacolele acestei pieţe unice sie, o stra te gie, o vizi une consolidată. Toate proiectele şi programele
digitale? Clar, serviciile on line insuficiente, cele care au nivel de se vor subsuma stra tegiei agendei Digitale şi programelor strate -
sofisticare ridicat şi care includ chiar ultima verigă şi anume plata gice pe care acum le nego ciem şi le înaintăm către Comisia Euro -
online a serviciilor. Cât privește serviciile transfrontaliere, este o lip - peană, iar ceea ce nu este în confor mi tate cu aceste 2-3 documente
să de informare a operatorilor de servicii online şi de protecţie a uti - progra ma tice nu va mai fi finanţat. Deci poate că astfel vom reuşi să
lizatorilor de internet, un set de reglementări care să stimuleze, dar ne atin gem ţintele 2020, constru ind un plan naţional la care să par -
să şi genereze sancţiuni. ti cipe şi mediul privat şi societatea civilă şi Guvernul.
Categoric, tendinţele au în centru smartphone-urile, eCommerce, S-au identificat 36 de evenimente din viaţa cetăţeanului şi mediului
NFC şi mWallet, dar în prezent avem sute de POS, foarte puține de business. Fiecare eveniment de viaţă are în spate un circuit de
fiind însă dotate cu o soluţie de gen NFC. date, de informaţii, de documente, de formulare care sunt gestio -
guvernul vrea să fie alături de dvs. și vă invită să ne luaţi nare de alte numeroase instituţii, lucruri care ar trebui să fie trans - 35
parteneri şi colegi pentru aceste iniţiative în care vreţi să pa ren te pentru cetăţean, care ar trebui să simtă un confort dacă eve -
însumaţi toate de mer surile inovative, pentru că în final ne nimentul respec tiv de viaţă se traduce într-un serviciu online.
dorim să avem cetăţeni versatili cu lumea digitală. Ne confruntăm cu aceeași întrebare - ce este, de fapt, it&C –ul?
Tranzacţiile de la persoane la persoane nu mai au nevoie de inter - Este un instrument sau este un driver pentru schimbare şi pentru
me diari, atunci când vorbim de Mobile Money, pentru că vrem să reformă? De data asta trebuie să gândim cu toţii la fel, pentru că
creăm o Europă accesibilă cu tot ceea ce înseamnă mediul digital, sunt sigură că faceţi parte din elitele care înţeleg clar care este rolul
capabilă să ofere o educaţie pentru includerea digitală şi pentru că IT&C. De fapt, industria it&C generează schimbarea, trebuie
realizăm că trebuie să existe o coaliţie între industrie, guverne şi să conducă la acea optimizare de circuite informaţionale. Trebuie să
investitori, atunci când vorbim de broadband. Până în 2020 vom reducă pro cese, să reducă din păcate chiar şi oameni, pentru ca pâ -
avea o acoperire de 90% pe zona urbană şi 50% pe mediul rural. nă la urmă să se producă mai rapid şi mai eficient un serviciu aşa
La ce să ne aşteptăm de la eMoney? Cost redus sau 0 de utilizare, cum şi-l doreş te fiecare cetăţean din România.
creşterea încre de rii în com -
paniiile de tele fonie mobilă
şi promovarea incluziunii
financiare şi interoperabili -
tăţii serviciilor financiare.
În acest sens, în zona de
ana li ză strategică de-a lun -
gul a 2 ani am iden tificat
că e ne vo ie ca din fondurile
struc turale 2020 să inves -
tim în ino vare, în 4 direcţii
prin ci pa le: 1. Sănătate; 2.
Bio eco no mie; 3. Energie; și
4. Mediu.
Mai nou s-au adăugat secu -
ritatea cibernetică şi toate
instrumentele care pot să
conducă la inclu zi une digi -
ta lă, inclusiv uti li zarea dis -
po zitivelor mo bi le în relaţia
cu cetăţea nul şi cu mediul
de busi ness. Abordarea
pen tru reforma guverna - Prezidiul primei dezbateri Mobile Money din seria conferinţele Societăţii civile, iniţiată de consiliul consultativ iT&c,
Revista coMunicAŢii Mobile şi TelecomTV, cu susţinerea MSi (Ministerul pentru Societatea informaţională).
men tală se numeşte Enter - La microfon este Diana Voicu, secretar de stat la MSI, ion Vaciu, directorul fondator al revistei C@M, moderatorul conferinţei
prise Government (stânga) iar ca principali speakeri: cătălin creţu (VISA), Valentin Ştefan (Vodafone) şi lucian Postelnicu (Banca Transilvania)
iunie - iulie 2014, coMunic@Ții Mobile
și de România pentru înfăptuirea pieţei digitale unice. Avem un eco - Arhitecture. Trebuie pornit cu radio gra fia sistemelor, a date lor, a
sistem care vrea să evidenţieze faptul că dacă s-ar impulsiona co mer - meta datelor, a in fra structurii existente, a com petenţelor, a rolurilor
ţul electronic şi plăţile online şi cele de pe dispozitivele mobi le s-ar şi mai ales a ownerilor, pen tru fiecare registru şi nomenclator
reduce preţurile, ar creşte oferta şi calitatea produselor şi servi cii lor, naţional. Este o promisiune pe care, din fericire, a tre buit să o facă
cetăţenii ar avea implicare în activităţi online, mai ales trans frontali - Guvernul pe abordarea 2014 – 2020. Comisia Euro pea nă dorește o
ere, s-ar găsi noi locuri de muncă pentru români, in clusiv în zonele consolidare a impactului pla nu rilor de până acum şi abia după o
rurale izolate, s-ar optimiza logistica pentru livrările la domi ci liu şi, evaluare com pletă a ceea ce s-a făcut vom lansa apelurile de proiecte
bineînţeles, pentru întreprinderi, avantajul ar fi că ar avea acces la care să con tureze mai bine societatea informaţională.
pieţe noi, transfrontaliere şi va creşte performanţa şi compe titivita - De data asta, pentru 2014 – 2020 Comi sia vrea chiar din acest mo -
tea la nivel european. ment pro gra me şi proiecte complete, nu mai lasă 500 milioane eu -
De exemplu, în România, doar 7% din populaţie a efectuat comerţ ro pentru apeluri de proiecte la care să vină beneficiari clienţi care
electronic, 9% din IMM-uri au efectuat achiziţii online şi 7% au inventează proiecte din laborator sau instituţii fără să existe o comi -
primit comenzi online. Care sunt obstacolele acestei pieţe unice sie, o stra te gie, o vizi une consolidată. Toate proiectele şi programele
digitale? Clar, serviciile on line insuficiente, cele care au nivel de se vor subsuma stra tegiei agendei Digitale şi programelor strate -
sofisticare ridicat şi care includ chiar ultima verigă şi anume plata gice pe care acum le nego ciem şi le înaintăm către Comisia Euro -
online a serviciilor. Cât privește serviciile transfrontaliere, este o lip - peană, iar ceea ce nu este în confor mi tate cu aceste 2-3 documente
să de informare a operatorilor de servicii online şi de protecţie a uti - progra ma tice nu va mai fi finanţat. Deci poate că astfel vom reuşi să
lizatorilor de internet, un set de reglementări care să stimuleze, dar ne atin gem ţintele 2020, constru ind un plan naţional la care să par -
să şi genereze sancţiuni. ti cipe şi mediul privat şi societatea civilă şi Guvernul.
Categoric, tendinţele au în centru smartphone-urile, eCommerce, S-au identificat 36 de evenimente din viaţa cetăţeanului şi mediului
NFC şi mWallet, dar în prezent avem sute de POS, foarte puține de business. Fiecare eveniment de viaţă are în spate un circuit de
fiind însă dotate cu o soluţie de gen NFC. date, de informaţii, de documente, de formulare care sunt gestio -
guvernul vrea să fie alături de dvs. și vă invită să ne luaţi nare de alte numeroase instituţii, lucruri care ar trebui să fie trans - 35
parteneri şi colegi pentru aceste iniţiative în care vreţi să pa ren te pentru cetăţean, care ar trebui să simtă un confort dacă eve -
însumaţi toate de mer surile inovative, pentru că în final ne nimentul respec tiv de viaţă se traduce într-un serviciu online.
dorim să avem cetăţeni versatili cu lumea digitală. Ne confruntăm cu aceeași întrebare - ce este, de fapt, it&C –ul?
Tranzacţiile de la persoane la persoane nu mai au nevoie de inter - Este un instrument sau este un driver pentru schimbare şi pentru
me diari, atunci când vorbim de Mobile Money, pentru că vrem să reformă? De data asta trebuie să gândim cu toţii la fel, pentru că
creăm o Europă accesibilă cu tot ceea ce înseamnă mediul digital, sunt sigură că faceţi parte din elitele care înţeleg clar care este rolul
capabilă să ofere o educaţie pentru includerea digitală şi pentru că IT&C. De fapt, industria it&C generează schimbarea, trebuie
realizăm că trebuie să existe o coaliţie între industrie, guverne şi să conducă la acea optimizare de circuite informaţionale. Trebuie să
investitori, atunci când vorbim de broadband. Până în 2020 vom reducă pro cese, să reducă din păcate chiar şi oameni, pentru ca pâ -
avea o acoperire de 90% pe zona urbană şi 50% pe mediul rural. nă la urmă să se producă mai rapid şi mai eficient un serviciu aşa
La ce să ne aşteptăm de la eMoney? Cost redus sau 0 de utilizare, cum şi-l doreş te fiecare cetăţean din România.
creşterea încre de rii în com -
paniiile de tele fonie mobilă
şi promovarea incluziunii
financiare şi interoperabili -
tăţii serviciilor financiare.
În acest sens, în zona de
ana li ză strategică de-a lun -
gul a 2 ani am iden tificat
că e ne vo ie ca din fondurile
struc turale 2020 să inves -
tim în ino vare, în 4 direcţii
prin ci pa le: 1. Sănătate; 2.
Bio eco no mie; 3. Energie; și
4. Mediu.
Mai nou s-au adăugat secu -
ritatea cibernetică şi toate
instrumentele care pot să
conducă la inclu zi une digi -
ta lă, inclusiv uti li zarea dis -
po zitivelor mo bi le în relaţia
cu cetăţea nul şi cu mediul
de busi ness. Abordarea
pen tru reforma guverna - Prezidiul primei dezbateri Mobile Money din seria conferinţele Societăţii civile, iniţiată de consiliul consultativ iT&c,
Revista coMunicAŢii Mobile şi TelecomTV, cu susţinerea MSi (Ministerul pentru Societatea informaţională).
men tală se numeşte Enter - La microfon este Diana Voicu, secretar de stat la MSI, ion Vaciu, directorul fondator al revistei C@M, moderatorul conferinţei
prise Government (stânga) iar ca principali speakeri: cătălin creţu (VISA), Valentin Ştefan (Vodafone) şi lucian Postelnicu (Banca Transilvania)
iunie - iulie 2014, coMunic@Ții Mobile