Page 10 - Revista 125
P. 10
agendadigitală Fără măsuri eficiente, ne vom confrunta cu analfabetismul digital în UE Nu mai puțin de 95 din cele 101 obiective digitale pentru 2015 sunt în grafic, progresele fiind, astfel, satisfăcătoare, anunță oficialii CE, în conformitate cu cele mai noi informații furnizate, pe 28 mai, de către Comisia Europeană (CE). Cetățenii și companiile comunitare folosesc mai mult internetul, fac mai multe cumpărături on-line și au mai multă încredere în industria IT&C. În partea goală a paharului UE intră infrastructura de bandă largă de mare viteză (broadband), mai ales în zonele rurale, pentru ca utilizatorii să-și poată satisface acest apetit digital, dar și deficitul iminent în materie de competențe digitale (conf. MEMO/14/383). Tabloul de bord al Agendei digitale pentru 2014 evaluează progresele înregistrate la nivelul UE și la nivel național în privința atingerii acestui obiectiv, prin raportare la cei 13 indicatori-cheie de performanță. Raportul se bazează pe datele din anul 2013. „Majoritatea cetățenilor europeni sunt 8 acum activi în mediul digital și își do resc mai mult. Am rezolvat problema accesu - lui la internet, dar deficitul în materie de competențe digitale persistă. Dacă nu vom lua mai multe măsuri, ne vom con - frunta cu o subclasă analfabetă din punct de vedere digital în Europa”, trage semnalul de alarmă Neelie Kroes, vicepreședinta Comisiei Europene și comisarul Agendei Digitale. 1. Gradul de utilizare regulată a inter - netului a crescut: din 2010, numărul persoanelor care utilizează internetul cel puțin o dată pe săptămână a cres - cut de la 60% la 72%. Progresele cele mai mari se înregistrează în Gre - cia, România, Irlanda, Republica Cehă și Croația. Țările cu rezultatele cele mai bune (peste 90% din popu - lație utilizează internetul) sunt Da - ne marca, Suedia, Olanda și Luxem - burg. În comparație, în SUA 87% dintre adulți utilizează internetul. 2. S-au înregistrat progrese semnifi ca - tive în rândul categoriilor defavori - zate: utilizarea de către șomeri, per - soa nele cu un nivel scăzut de educa - ție și persoanele în vârstă a crescut la 57% de la 41% în urmă cu patru ani. Dacă tendințele actuale se men - țin, obiectivul de 60% va fi atins înainte de 2015. 3. Numărul neutilizatorilor de Internet a scăzut cu o treime: 20% dintre aprilie - mai 2014, ComuniC@Ții mobile