Page 54 - Revista 114
P. 54

eBanking | băncile devin anexe ale net-ului

    Raport PwC:

    După 2015, canalele digitale
        principala conexiune a
          clienţilor cu băncile

    Canalele digitale vor fi principala                                               mele de social media, un portofel
                                                                                      electronic (e-wallet) pentru cardurile
    modalitate de interacţiune a clien-                                               de loialitate şi instrumentele de ana-
                                                                                      liză financiară, acestea fiind produsele
    ţilor cu băncile la orizontul anului    Raportul „The new digital tipping         pentru care consumatorii sunt cel mai
                                            point” indică fără echivoc faptul că      mult dispuşi să plătească, în prezent.
    2015, în locul reţelelor tradiţionale   băncile au omis până acum o sursă         În Marea Britanie, aproximativ două
                                            vitală de creştere a veniturilor pentru   treimi (65%) dintre respondenţi sunt
    de sucursale, conform celui mai nou     că au fost prea lente în adoptarea        dispuşi să plătească aproximativ 4 lire
                                            inovaţiilor digitale. Asta cu atât mai    sterline pe lună pentru ca banca lor să
    raport al companiei de consultanţă      grav, pentru că aceste inovaţii au        păstreze informaţii referitoare la car-
                                            schimbat în mod radical modelele          durile de loialitate şi ulterior să con-
    PwC. Conform acestuia, instituţiile     de afaceri şi au redefinit interacţiunea  vertească punctele acumulate în bani.
                                            cu clienţii, în ciuda cererii puternice   Aceste servicii ar putea genera un
    de credit au fost prea lente în adop-   pentru produse bancare digitale din       venit anual pentru bănci de aproxi-
                                            partea clienţilor care sunt dispuşi să    mativ 50 de lire sterline de persoană.
52  tarea inovaţiilor digitale şi mai ales  plătească pentru ele. PwC a derulat
    mobile, în ciuda cererii ridicate       studiul pe un eşantion de 3.000 de        „În general, băncile au adoptat cu în-
                                            clienţi bancari din nouă pieţe dezvol-    târziere inovaţiile digitale cu care con-
    venite din partea utilizatorilor la     tate şi emergente care arată că cei mai   sumatorii au fost obişnuiţi de către
                                            mulţi consumatori sunt dispuşi să         alte industrii precum retailul sau
    nivel global. Cu alte cuvinte, spu-     plătească până la 10 lire sterline pe     transporturile aeriene. Oferta de ser-
                                            lună pentru serviciile bancare digitale   vicii bancare digitale ar trebui să se
    nem noi, băncile şi-au văzut pur şi     dacă acestea oferă confort şi valoare     îmbunătăţească dacă băncile doresc
                                            adăugată. Cercetarea relevă că există     să-şi păstreze clienţii actuali sau să
    simplu de treburile lor, care s-au      cerere pentru ofertele digitale inova-    atragă noua generaţie, din moment
                                            tive, cum ar fi notificările pe platfor-  ce calitatea ofertelor digitale va deveni
    transformat în cele mai multe                                                     un criteriu de selecţie tot mai impor-
                                                                                      tant pentru consumatori. În ciuda
    dintre ţările lumii în adevărate                                                  apetitului clienţilor pentru oferte de
                                                                                      servicii bancare digitale noi şi inova-
    „afaceri” cămătăreşti. Neglijând                                                  toare şi a faptului că aceştia sunt dis-
                                                                                      puşi să plătească pentru acestea, ma-
    adopţia noilor tehnologii şi în spe-                                              joritatea băncilor furnizează numai
                                                                                      serviciile bancare digitale, mobile şi
    cial a celor mobile, băncile clasice                                              internet banking, de bază. Este clar
                                                                                      că oferta de servicii bancare digitale
    riscă să-şi piardă clienţii în favoa-                                             este incompletă atâta vreme cât băn-
                                                                                      cile nu vor începe să investească în
    rea noilor instrumente financiare şi                                              acest domeniu şi privesc mediul digi-
                                                                                      tal doar ca pe o modalitate de redu-
    a băncilor online, care au început                                                cere a costurilor”, susţine Dan Iancu,

    deja să funcţioneze în anumite ţări

    dezvoltate ale lumii.

    iunie-iulie 2012, ComuniC@Ții mobile
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59