Page 54 - Revista 114
P. 54
eBanking | băncile devin anexe ale net-ului
Raport PwC:
După 2015, canalele digitale
principala conexiune a
clienţilor cu băncile
Canalele digitale vor fi principala mele de social media, un portofel
electronic (e-wallet) pentru cardurile
modalitate de interacţiune a clien- de loialitate şi instrumentele de ana-
liză financiară, acestea fiind produsele
ţilor cu băncile la orizontul anului Raportul „The new digital tipping pentru care consumatorii sunt cel mai
point” indică fără echivoc faptul că mult dispuşi să plătească, în prezent.
2015, în locul reţelelor tradiţionale băncile au omis până acum o sursă În Marea Britanie, aproximativ două
vitală de creştere a veniturilor pentru treimi (65%) dintre respondenţi sunt
de sucursale, conform celui mai nou că au fost prea lente în adoptarea dispuşi să plătească aproximativ 4 lire
inovaţiilor digitale. Asta cu atât mai sterline pe lună pentru ca banca lor să
raport al companiei de consultanţă grav, pentru că aceste inovaţii au păstreze informaţii referitoare la car-
schimbat în mod radical modelele durile de loialitate şi ulterior să con-
PwC. Conform acestuia, instituţiile de afaceri şi au redefinit interacţiunea vertească punctele acumulate în bani.
cu clienţii, în ciuda cererii puternice Aceste servicii ar putea genera un
de credit au fost prea lente în adop- pentru produse bancare digitale din venit anual pentru bănci de aproxi-
partea clienţilor care sunt dispuşi să mativ 50 de lire sterline de persoană.
52 tarea inovaţiilor digitale şi mai ales plătească pentru ele. PwC a derulat
mobile, în ciuda cererii ridicate studiul pe un eşantion de 3.000 de „În general, băncile au adoptat cu în-
clienţi bancari din nouă pieţe dezvol- târziere inovaţiile digitale cu care con-
venite din partea utilizatorilor la tate şi emergente care arată că cei mai sumatorii au fost obişnuiţi de către
mulţi consumatori sunt dispuşi să alte industrii precum retailul sau
nivel global. Cu alte cuvinte, spu- plătească până la 10 lire sterline pe transporturile aeriene. Oferta de ser-
lună pentru serviciile bancare digitale vicii bancare digitale ar trebui să se
nem noi, băncile şi-au văzut pur şi dacă acestea oferă confort şi valoare îmbunătăţească dacă băncile doresc
adăugată. Cercetarea relevă că există să-şi păstreze clienţii actuali sau să
simplu de treburile lor, care s-au cerere pentru ofertele digitale inova- atragă noua generaţie, din moment
tive, cum ar fi notificările pe platfor- ce calitatea ofertelor digitale va deveni
transformat în cele mai multe un criteriu de selecţie tot mai impor-
tant pentru consumatori. În ciuda
dintre ţările lumii în adevărate apetitului clienţilor pentru oferte de
servicii bancare digitale noi şi inova-
„afaceri” cămătăreşti. Neglijând toare şi a faptului că aceştia sunt dis-
puşi să plătească pentru acestea, ma-
adopţia noilor tehnologii şi în spe- joritatea băncilor furnizează numai
serviciile bancare digitale, mobile şi
cial a celor mobile, băncile clasice internet banking, de bază. Este clar
că oferta de servicii bancare digitale
riscă să-şi piardă clienţii în favoa- este incompletă atâta vreme cât băn-
cile nu vor începe să investească în
rea noilor instrumente financiare şi acest domeniu şi privesc mediul digi-
tal doar ca pe o modalitate de redu-
a băncilor online, care au început cere a costurilor”, susţine Dan Iancu,
deja să funcţioneze în anumite ţări
dezvoltate ale lumii.
iunie-iulie 2012, ComuniC@Ții mobile