Page 51 - Revista 114
P. 51

rapoarte şi analize | tablete

                                                                       Studiu Adobe:

               Traficul de pe tablete va crește
de 10 ori mai rapid decât cel de pe smartphone-uri

Tabletele vor genera mult mai mult trafic                                oferită de tablete, deoarece asta este ceea ce se cere acum pe piață”,

pe Internet decât smartphone-urile până la                                                  susţine Brad Rencher, vicepreşedinte

începutul anului 2013, reiese din cele mai                            Studiu Adobe - Până în 2014,       senior şi director general al Digi-
noi date statistice de la Adobe Digital Index.                 traficul de pe tablete va reprezenta 10%
                                                                                                         tal Marketing Business de la
                                                                       din tot traficul pe Internet.     Adobe.

Raportul realizat de compania Adobe Systems anali-                                                       Potrivit raportului Adobe, ponde-

zează modul în care traficul global pe Internet, dar și inter-           rea vizitelor pe Internetul mobil de pe

acțiunea utilizatorilor, diferă de la un dispozitiv la altul,            tablete a crescut de aproximativ 10 ori mai rapid decât cea de pe

respectiv de la tabletă, la smartphone și la PC.                         smartphone-uri în primii doi ani de la introducerea pe piaţă, cu

Concluzia este că utilizatorii cred că navigarea pe internet cu          o creștere de incredibilă, de 300% în ultimul an.

tableta este aproape la fel de interactivă ca şi nivelul de implicare Această creştere rapidă este determinată atât de nivelurile mai

al navigării de pe PC-uri.                                               mari ale livrărilor de tablete, cât şi de numărul disproporţionat

Astfel, rezultatele analizei indică faptul că tabletele au devenit un de mare al vizitelor pe Internet de pe tablete, în comparaţie cu

segment foarte diferit de smartphone-uri. În timp ce aplicaţiile cel de pe smartphone-uri.

s-au dovedit a fi o componentă extrem de valoroasă şi impor- Deşi consumatorii consideră că experienţa navigării pe Internet                     49

tantă a strategiilor mobile, este necesară acum și optimizarea, de pe tabletă este aproape la fel de interactivă ca cea de pe PC-

la versiunea mobilă, a paginilor web ale site-urilor companiilor. uri, aceştia folosesc PC-urile pentru a vizita site-urile, de trei ori

Pentru ca utilizatorii de tablete, din ce în ce mai numeroși, să mai frecvent decât de pe tablete.

exploateze la maximum noile oferte mobile.                               Studiul Adobe a analizat 23 de miliarde de vizite pe site-urile

“Pe măsură ce companiile își re-conceptualizează experienţele digi- deținute de 325 de firme din America de Nord, Europa de Vest

tale pentru a include și strategii mobile, tablete devin opțiunea de (Belgia, Republica Cehă, Danemarca, Finlanda, Franţa, Germa-

cumpărare în vogă. Înţelept ar fi ca directorii de marketing digital nia, Irlanda, Italia, Ţările de Jos, Norvegia, Polonia, Spania,

să pornească acum de la o abordare mobilă pentru a-și optimiza Suedia, Elveţia şi Marea Britanie) şi Asia (China, India, Coreea

conţinutul digital şi iniţiative de marketing, cu accent pe experienţa de Sud, Noua Zeelandă, Singapore, Taiwan şi Thailanda).

Comparație între noul iPad şi rivali

A treia generaţie a tabletei iPad reînnoieşte spiritul inovativ prin
cele mai bune detalii şi cele mai clari culori pe care le-am văzut
până acum la o tabletă. Versiunea are o cameră de 5 MP şi oferă
acces la Internet 4G, care este foarte rapid şi stabil. iPad poate fi
supus unor temperaturi mai ridicate decât vechiul iPad2, fără a
oferi motive de îngrijorare. Noul iPad nu este, însă, singura tabletă
care se poate mândri cu asemenea caracteristici, întrucât
Samsung A7 şi Asus A 7, bazate pe Android, au putut face faţă
aceloraşi condiţii de testare.
Alte câteva tablete care au primit aprecieri favorabile
Toshiba A9: are cel mai luminos ecran, cântărind cât o liră; este,
de asemenea, foarte subţire – 0,1 inch
Samsung B1: are un display OLED care dispune de culori
puternice şi un unghi de vedere extins;
Pantch B2: este impermeabil, durata de viaţă a bateriei este de 10
ore, cea mai mare durată în rândul tabletelor mici testate, dar
ecranul nu oferă o vizibilitate atât de bună la lumina soarelui, faţă
de alte modele.
Sony B7: prezintă ecrane duble de 5 inch; în cazul jocurilor,
ecranul mai mic devine controller, însă pentru navigarea pe
internet poate deveni dificil.

                                                Sursă: Consumer Reports

                                                                                                         iunie-iulie 2012, ComunIC@ȚII mobile
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56