Page 48 - Revista 114
P. 48

rapoarte şi analize | aplicaţii mobile

    3% dintre utilizatori generează
        o cincime din toţi banii

      cheltuiţi pe aplicaţii mobile

    P otrivit unui sondaj realizat de firma de
                   cercetare ABI Research în rândul consuma-
                   torilor din SUA, aproximativ două treimi din
                   utilizatorii de aplicații au cheltuit bani pe o
                   aplicație, cel puţin o dată. Valoarea medie
    cheltuită de către aceștia a fost de 14 USD pe lună. În

    spatele acestei valorii medii aparent ridicate există, totuşi,

    unele constatări interesante.

    Astfel, unul dintre analiștii seniori de la ABI Research

    explică faptul că „suma medie pe care o cheltuiesc con-

    sumatorii care cumpără aplicații este mult mai mică,

46  respectiv doar 7,50 USD pe lună. Acest lucru reflectă
    rolul disproporţionat al marilor cheltuitori, ca o sursă de

    venit.

    Acei 3% dintre utilizatori, care cheltuiesc cele mai mari

    sume pe aplicații, generează aproape 20% din cheltuielile

            totale, în timp ce peste 70%

                                   dintre utilizatori cheltuiesc de telefoane mobile şi de

                                   sume mici pe aplicații. aplicaţii, amintiți-vă că

                                   Aceste statistici                mai există și web-ul.

                                           reflectă și anumite Cele mai de succes

                                           tendinţe ale             concepte de apli-

                                           diferitelor cate- cații suportă sau

                                           gorii de aplicații. sunt suportate de

                                           Astfel, aplicațiile o componentă

                                           care au reuşit să web. În al doilea

                                           facă rând,

    cei mai                                                                                                                          în-
    mulți bani au fost de obicei,                                                                                               cercați
    aplicaţiile de utilități, folosi-                                                                să aflați ce i-ar atrage pe
    te adesea pentru scopuri de                                                                       clienții dvs. la o aplicație și
    afaceri, sau jocuri iOS. În                                                                       peste doi ani. Evernote, de
    ambele cazuri, banii provin                                                                       exemplu, a reușit să combi-
    de la o bază extrem de mică                                                                       ne atât partea de web, cât şi
    de clienţi.                                                                                       cea mobilă, şi în acelaşi
    Principala întrebare este dacă                                                                    timp, a reuşit să devină un
    dezvoltatorii pot găsi o solu-                                                                    obicei pentru mulţi dintre
    ție ca să crească rata de con-                                                                   utilizatorii săi. Aceasta de-
    versie de la aplicațiile gratuite                                                               monstrează faptul că, cu cât
    la cele premium. Analistul ABI                                                                utilizatorii se obișnuiesc cu o
    Research are două recomandări.                                                              aplicație gratuită, cu atât sunt
    „În primul rând, nu deveniți obsedați                                                     mai dispuși ca ulterior, în timp,
                                                                                           să și plătească pentru aceasta”.
    iunie-iulie 2012, ComuniC@Ții mobile
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53