Page 50 - Revista 114
P. 50
rapoarte şi analize | tablete
Microsoft vrea să iasă la suprafață
pe ecranul tabletelor
Steve Ballmer, CEO-ul Micro- Tableta Surface este „ideală pentru
soft, pregătește o strategie de divertisment“, este de părere
integrare a componentelor Steven Sinofsky, șeful diviziei
hardware și software, care vor Windows Microsoft.
culmina cu lansarea tabletei Surface în perioada Crăciunului, Compania a construit o afacere
a anunțat șeful gigantului american la un eveniment din software cu venituri anuale de
Los Angeles. Astfel, Microsoft Corp a prezentat, în luna 70 de miliarde USD şi a
iunie, o familie de tablete care rulează pe noua versiune lăsat piața hardware
a sistemului său de operare Windows, încercând astfel unor aliați precum
să prindă din urmă rivalii puternici Apple şi Google, Hewlett-Packard,
pe segmentul mobile computing. Dell şi alții. Acum,
Noile dispozitive Microsoft rulează versiuni ale sis- însă, Microsoft vrea să intre și
temului de operare Microsoft Windows 8, Ball- pe piața de tablete adresate segmentului
48 mer recunoscând importanţa integrării compo- consumer. Un purtător de cuvânt al companiei Dell a declarat
nentelor de software şi hardware, conform stra- că aceasta „rămâne un partener devotat al Microsoft“ şi va
tegie distinctive al rivalilor de la Apple. continua să dezvolte o serie completă de produse Windows 8.
„Surface nu este un PC, ci o tabletă. Surface HP a refuzat, însă, să comenteze această mișcare, remarcă
este ceva nou„, așa își promovează Steve analiștii de la Total Telecom. „Nu dați prea multă atenție
Ballmer noul produs. Familia Surface faptului că Microsoft concurează cu alți furnizori de PC-uri.
vine cu un capac magnetic, care se Cu toții au același mare concurent, Apple”, punctează Ross
ataşează, și care are un accelerometru Rubin, analist la NPD Group.
încorporat. În interiorul capacului se Tableta Surface are o grosime de 9,3 mm şi cântăreşte 0,68 kg,
află o tastatură completă, care aceste specificații fiind foarte asemănătoare cu cele ale iPad-
recunoaşte dispozitivul atunci ului de la Apple, care are 9,4 mm şi 0,65 kg, la modelul cu
când este ataşat. Stand-ul WiFi. La început, tableta Microsoft se va vinde fără o cone-
tabletei, numit Kickstand, se xiune la reţelele de telefonie mobilă, precizează Bloomberg,
fixează cu un clic sonor. Are citând două surse familiare cu subiectul.
conexiuni pentru încărcarea Dispozitivul va fi dotat cu o conexiune Wi-Fi cu rază scurtă de
bateriei şi legarea tabletei la acțiune. Compania taiwaneză Pegatron a fost contractată pen-
periferice şi va veni cu o tru fabricarea tabletei Microsoft, aceeași taiwanezi asamblând
aplicație Netflix. și iPhone-urile Apple, conchid analiştii de la Bloomberg.
Tabletele sunt pe val, dar nu înlocuiesc, încă, laptopurile
Potrivit unui sondaj realizat în rândul consumatorilor americani, rândul consumatorilor chestionați. Netbook-urile rămân un seg-
unul din trei respondenţi și-a declarat intenția de a cumpăra un ment important pe pieţele emergente, acolo unde penetrarea PC-
laptop în prima jumătate a anului 2012. În plus, 16% dintre respon- urilor este în continuare scăzută. În SUA, ponderea deținătorilor de
denţii care au dat curs studiului Barometrul de Tehnologie reali- PC-uri a scăzut de la 81% dintre respondenţi, până la 75%, după
zat de compania de cercetare de piață ABI Research, susţin, de cum arată cele mai recente statistici, în timp ce ponderea dețină-
asemenea, că intenţionează să achiziţioneze o tabletă. Consuma- torilor de laptop-uri cu Windows a urcat la 64%, de la 61%.
torii și-au manifestat un interes mai ridicat pentru achiziționarea Laptopurile Apple continuă să câştige cotă de piață, atrăgând 11%
ambelor categorii de produse în comparaţie cu sondajul prece- dintre respondenţi de la 9% anterior, cât figurau în studiul anterior
dent. „Interesul consumatorilor americani este ridicat și față de lap- al ABI Research. Amazon Kindle Fire, precum şi alte tablete cu
top-uri, inclusiv pentru noul segment, al Ultrabook-urilor mai subțiri”. prețuri mici, a ajutat la creşterea poziţiei Android, care și-a dublat
Tabletele reușesc, însă, să fure cotă de piață în detrimentul net- cota anterioară de 3%. La rândul său, Apple a câștigat 8% dintre
book-urilor, față de care intenția de cumpărare continuă să scadă în respondenţi, față de 5% cât atrăsese în studiul anterior.
iunie-iulie 2012, ComunIC@ȚII mobile