Page 57 - Revista 114
P. 57
eBanking | raport România plăţi online
Romcard: plăţi online în creştere cu 38%
Volumul comerţului electronic cu plata online la nivelul Romcard (principalul procesator de plăţi online din
România) a crescut, în primul semestru din 2012, cu 38% faţă de prima jumătate a anului trecut, la 109,5
milioane euro, informează PayU, furnizor de soluţii eCommerce. „Lunile cu cele mai mari vânzări au fost
martie şi mai, când volumul a depăşit 20 milioane de euro pe lună”, susţin oficialii PayU.
Conform PayU, cele mai importante creşteri de volum au avut loc în rândul 55
site-urilor de reduceri, confecţii şi donaţii, segmente care au evoluat cu
133%, 77%, respectiv 64%. De asemenea, evoluţii semnificative, între 25%
şi 50%, s-au înregistrat în industriile IT, servicii, plata uilităţilor, cadouri şi
jucării. În prima jumătate a anului plăţile prin intermediul platformei PayU
au totalizat 90,7 milioane euro. Statisticile PayU indică o modificare a com-
portamentului cumpărătorilor, în sensul creşterii numărului de tranzacţii
efectuate la sfârşit de săptămână şi în afara orelor normale de lucru. Astfel,
38% dintre comenzi au avut loc în intervalul 19.00 pm - 8.00 am şi 32%
în perioada weekend-ului, spre deosebire de 30%, respectiv 28% în prima
jumătate a anului trecut.
În ceea ce priveşte valoarea medie a tranzacţiei, în sistemul Romcard aceasta
a înregistrat o scădere uşoară, de la 62 euro în 2011, la 57 euro în 2012.
„Valoarea medie a unei tranzacţii online nu s-a modificat semnificativ în
ultimii 4-5 ani”, este de părere Marin Mitroi, directorul general al RomCard.
Conform PayU, tranzacţiile cu cele mai mari valori au fost înregistrate pen-
tru un aparat foto şi accesorii în valoare de aproape 8.000 de euro, o factură
de utilităţi achitată de o persoană juridică, în valoare de 5.500 euro, o vacan-
ţă de 5.000 de euro şi o comandă pentru produse de uz personal în valoare
de aproximativ 4.000 de euro. PayU şi Romcard îşi menţin estimările potri-
vit cărora volumul plăţilor online va depăşi în acest an nivelul 200 milioane
de euro. Valoarea estimată a tranzacţiilor online cu carduri emise în România
s-a apropiat, în 2011, de valoarea de 800 milioane euro, în urcare cu circa
40% faţă de anul 2010, din care 600 milioane euro reprezintă plăţi în afara
ţării, arată datele Visa România.
iunie-iulie 2012, COmuNIC@ȚII mobile