Page 21 - Revista 130
P. 21

operatori

le DT, OTE, Cosmote şi Romteleco                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               m

   elpv2Ddat(RueurD3uroanTel8ocnufzTiie.tui,tmsur)u-lnaertaplitaieldileiadttneoeenj,egdulapte1câensrarnt,ufe1eapridenct%eeQiasunavatn1utareedocltdoiaa5i,nraea.j0eîcurrnlvge.%enaeraiaasenn4clsddledi8eâateeienu0Dc1a5lrdăaşm4ie8i.ouc,a14tPiuntlesisrmncomco1lăhadaf7idiinlielta%inieeuoanTrțraleăeeddnşnuliaceeeeeruokopteldoa,urraemoellraa-ofni,-                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Veniturile Vodafone România au scăzut                                                                   19
i–dpCdndpfOcamreîărmciuiCtseÎandăainsceăanpmtnsmactiuanpEouupcreur„uunctaesriăjrOearcţtralUiigrţmacsceifucmăcci„3uţita-iaosMcduuirsauclpjutămăamuvumuarraul)r0tneseTbis,eeiDaudAp,niistpfvaia4dillSafleoWalieirănăT%atietcraarilmdcăburavfaltcn2ilSăidutarciaenrdouptr4mi0neomsrîole(uerol,ntei1nAdtu5erlieallreeeEv2”usauşaiiidtpinai,mi.aiDsrodmtveIolddlanoprAueVparaeieliIivrţialnplernnescîToiioniărntaraîrcudţeaîffiniaSDerămneneQivtdednlţtdUd,luendiUupa,Aepeuu1eclatiloAWrEicmsecnSe,driaaiszdâeaceu,BmARiţeăitae,tiaiTătfrrI(nor)einoTgso.aieeTcv-,arenlsrclMş-aeă2riieAtîuDueeM”radns0daşlăpTdarosaeOilA1eto,Qeaşştbda&Soă2eiibspbcii3enaru1lidnîuibTeerciejnn1lis,ouurrvemva,a.ţd%2mfiriseniscaoacaefnit0leu-diraelruzîa,iâ1laş-tsenănelin1adnd.,  cu 2,7% în anul financiar 2011/2012
czdneOueseoztbueessteparpîrneamrocteelgtţiargtrenuiaiacinflişieLlciesTşsupideEseteţp,neinhsrgtperenrugeaocăcţăalittoeerTpugşrt-uieeiMîclnneeseăoncf-oîbotşnuliinollaeacusrpoiidmtlreaiidn.codaananUroeiţ-sSăA
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               În anul financiar 2011/2012, încheiat la 31 martie 2012, Vodafone România a înre-
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               gistrat un număr total de 7.938.829 de clienți, în scădere cu 1,257 milioane față
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               de aceeași perioadă a anului trecut. Operatorul pune acest rezultat pe seama
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               deconectării cartelelor prepay inactive pe parcursul anului, dar și a introducerii
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               unor noi standarde de raportare a bazei de clienți care au exclus SIM-urile M2M și
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               alte servicii de date fixe. Veniturile totale au atins 812,1 milioane de Euro, în
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               scădere cu 2,1% față de ultimul trimestru al anului precedent și cu 2,7% la nivelul
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               întregului an financiar. Veniturile din servicii au atins valoarea de 768,7 milioane
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               de Euro, la 31 martie 2012, cu 1,8% mai puțin față de ultimul trimestru al anului
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               precedent și cu 3,4% mai puțin pentru întregul an financiar. Excluzând efectul
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               diminuării tarifelor de interconectare (intrate în vigoare la 1 martie 2012), veni-
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               turile din servicii au scăzut cu 0,6% pentru trimestrul încheiat la 31 martie 2012,
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Pe întreaga perioadă, rata de
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               scădere a veniturilor s-a diminuat de la un trimestru la altul. În anul financiar
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               2011 – 2012, penetrarea smartphone-urilor în baza de clienți Vodafone România
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               s-a dublat, față de anul precedent, iar veniturile din datele mobile au crescut cu
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               30% în trimestrul încheiat la 31 martie 2012, față de aceeași perioadă a anului
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               precedent. EBITDA a atins valoarea de 302,9 milioane de Euro, în scădere cu
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               1,4%, de la un an la altul. În schimb, EBITDA ca procent din servicii a fost de
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               37,3%, în creștere cu 0,8% față de anul precedent. ARPU mobil a fost de 7,1 Euro
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               pentru anul financiar 2011-2012 și de 7.0 Euro pentru trimestrul încheiat la 31
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               martie 2012. La 31 martie 2012, abonații reprezentau 43%, iar utilizatorii Cartelei
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               Vodafone 57% din totalul bazei de clienți a Vodafone România. Pe parcursul anu-
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               lui financiar, raportul dintre abonații Vodafone și utilizatorii Cartelei Vodafone a
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               crescut cu 6% în favoarea celor dintâi - de la 37%, la 43%.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               orange România – veniturile din Q1 2012
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               cu 1,1% sub cele din Q1 2011

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               În primele trei luni ale acestui an, veniturile Orange România au atins valoarea de
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               220 milioane de euro, operatorul întrevăzând o tendinţă de revenire a veniturilor
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               totale în ultimul trimestru, cu o descreştere de doar 1,1 % comparativ cu peri-
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               oada corespunzătoare anului trecut. La 31 martie 2012, Orange România avea
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               10.087.025 clienţi, cu un venit mediu anual pe utilizator (ARPU) de 82 Euro. De
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               asemenea, nivelul portărilor în rețeaua Orange a fost cu 53% mai mare în Q1
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               2012 decât în perioada similară a anului trecut. Conform datelor operatorului,
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               numărul de tablete vândute s-a triplat comparativ cu primul trimestru al anului
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               trecut, iar volumul vânzărilor de smartphone-uri a crescut în Q1 2012 cu 44%. În
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               plus, numărul de utilizatori de internet pe mobil s-a majorat cu 23%. De aseme-

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        nea, numărul clienţilor care beneficiază de serviciul HD
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Voice, lansat în premieră de Orange anul trecut, a crescut în
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       primul trimestru din 2012 cu 20,5% faţă de ultimul trimestru
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      al anului trecut.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 aprilie-mai 2012, ComuniC@Ții mobile
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26