Page 58 - Revista 111
P. 58
plăţimobile
bani mobili
Joint venture suedez pentru plăţi mobile Visa adaugă
telefoane NFC la
Operatorii suedezi de telefonie mobilă Telia, Tele2, iniţiativa m-payment
Telenor şi 3 au format o nouă companie pentru
Furnizorul de servicii bancare şi de plăţi, Visa, a declarat,
dezvoltarea plăţilor comune, la care au acţionariat
egal. Începând din vara anului 2012, clienţii mobili Visa se axează pe 10 ianuarie, că a acordat certificarea NFC (Near Field
postpaid, cât şi cei prepaid din Suedia vor putea folosi Communications) smartphone-urilor Samsung, LG şi
serviciul de portofel mobil oferit de noua companie, pe strategia
RIM, acestea putând fi utilizate pentru aplicaţia sa de plăţi
pentru a plăti diverse servicii, precum transportul
public sau parcarea. Unul dintre avantajele noului plăţilor mobile mobile, PayWave. Această aplicaţie este instalată pe o
serviciu este că utilizatorii nu vor experimenta nici o cartelă SIM securizată şi permite utilizatorilor să efectueze
schimbare în utilizarea portofelelor lor digitale după ce
vor schimba operatorul. În prezent, numai operatorul plăţi la punctele de vânzare cu ajutorul unui terminal de
Telia oferă un serviciu de plată mobilă pe piaţa plată contactless. Modelele Samsung Galaxy SII, LG
suedeză, care este deja pregătit pentru toate
Optimus NET NFC, BlackBerry Bold 9900, BlackBerry Bold 9790, BlackBerry Curve 9360 şi
operaţiunile de plată, şi anume POS, persoană-la-
persoană, on-line, om-maşină şi pentru servicii BlackBerry Curve 9380 au fost adăugate la lista produselor conforme cu standardele de plată
suplimentare ca votare prin SMS, ticketing, carduri de Visa, disponibile pentru implementarea comercială de către instituţiile financiare. Aplicaţia Visa
cadouri şi de loialitate etc.
PayWave pe dispozitive mobile este compatibilă cu terminalele existente de plată contactless
PayPoint: 8 milioane de tranzacţii
în prima jumătate a anului 2011 (NFC) care sunt deja instalate la punctele de vânzare cu amănuntul din întreaga lume. Compa-
În prima jumătate a anului 2011, volumul nia de cercetare de piaţă Yankee Group estimează că valoarea tranzacţiilor NFC va creşte semni-
tranzacţiilor înregistrate de PayPoint pentru plata
facturilor a crescut cu 69% comparativ cu aceeaşi ficativ, de la 27 milioane USD în 2010, la 40 miliarde USD în 2014.
perioadă a anului precedent, fiind raportate peste 8
milioane tranzacţii. Potrivit lui Mugur Dogariu, Începând din 23 ianuarie 2012, furnizorul de soluții de plată online din România, ePayment,
Managing Director PayPoint România, compania e devine PayU România, după o etapă de rebranding demarată cu 6 luni în urmă. Lansarea noului
activă în peste 6500 puncte de plată la nivel naţional. brand este marcată și prin debutul campaniei Fii Ambasador PayU! care se va derula în perioada
PayPoint plc a raportat un volum de 292 milioane 23-29 ianuarie 2012. Campania are ca mesaj central ePayment devine PayU și este susținută
tranzacţii procesate la nivelul grupului în decursul prin intermediul a 22 de Ambasadori PayU, clienți PayU România care pun la bătaie creativita-
primelor şase luni din 2011, în creştere cu 9% faţă de tea echipelor de marketing și comunicare pentru promovarea noului brand PayU în schimbul
cele raportate în aceeaşi perioadă a anului precedent. posibilității de a câștiga unul dintre cele 3 premii în valoare totală de 22.000 euro.
Valoarea totală a tranzacţiilor a depăşit nivelul de 5,5
miliarde lire sterline, în creştere cu 16%. La nivelul
întregului grup au fost anunţate venituri nete de 41,9
milioane lire sterline, în creştere cu 8% faţă de cele
raportate pentru prima jumătate a anului anterior şi
un profit, înainte de impozitare, de 15,8 milioane lire
sterline, în creştere cu 9%. În România, PayPoint şi-a
lansat oficial serviciul de plată a facturilor în numerar
sub brand propriu în august 2008. În prezent,
PayPoint are încheiate contracte cu 39 de clienţi din
domeniul telecomunicaţiilor, al utilităţilor şi al
serviciilor financiare, dintre care 32 sunt contracte
pentru servicii de colectare plăţi.
BNP Paribas lansează m-banking cu Orange
Orange France şi BNP Paribas au lansat, la sfârşitul
lunii noiembrie, primul serviciu metropolitan de
mobile banking din Franţa. Cei doi parteneri lucrează
la un proiect de dezvoltare a serviciilor mobile
contactless şi a altor servicii inovatoare. BNP Paribas
Mobile oferă un serviciu complet de m-banking pentru
verificarea şi gestionarea conturilor, un serviciu de plăţi
mobile la magazinele locale şi între persoane, o selecţie
a celor mai recente smartphone-uri, inclusiv modele cu
NFC, şi patru abonamente de telefonie mobilă.
Lansarea serviciului de plăţi mobile contactless este
programată pentru primul trimestru din 2012, la
Marsilia, apoi în Caen, în al doilea trimestru, şi în
Lille şi Bordeaux, în a doua jumătate a anului 2012.
Modelele de smartphone-uri din ofertă includ Acer
Liquid Express, BlackBerry Curve 9360 şi Samsung
Galaxy Cityzi, pe lângă alte 8 modele de terminale.
Pagina 56 ComuniC@Ții mobile, ianuarie 2012