Page 53 - Revista 111
P. 53
preferinţele utilizatorilor
Rim îşi schimbă conducerea -Thorsten
Heins este noul CEo şi preşedinte
Producătorul RIM a numit un nou CEO în urma presiunilor tot mai
mari ale acţionarilor şi a performanţei financiare slabe a compani-
ei în anul 2011. Astfel, Thorsten Heins va prelua funcţia de preşe-
dinte şi CEO, foştii co-CEO Mike Lazaridis şi Jim Balsillie retrăgân-
du-se din primul palier al companiei. Lazaridis va deveni vice-pre-
şedintele Consiliului de Administraţie al RIM şi preşedintele noii
Comisii pentru inovaţie, iar Balsillie va rămâne membru al consi-
liului de administraţie. Conform RIM, numirea a fost făcută la reco-
mandarea lui Lazaridis şi Balsillie.„Odată cu lansarea BlackBerry 7,
cu demararea livrărilor de tablete PlayBook 2.0 în luna februarie şi
cu apariţia BlackBerry 10 în cursul acestui an, compania intră într-
o nouă etapă a evoluţiei sale şi am simţit că era momentul ca un
nou lider să preia conducerea în această fază”, a declarat Lazaridis.
Heins s-a alăturat companiei în decembrie 2007 ca vice-preşedin-
te senior pe inginerie hardware, iar în august 2011 a devenit COO
pentru produse şi vânzări. Anterior, a lucrat la Siemens Communi-
cations Group. David McQueen, analist principal la Informa Tele-
coms & Media, recomandă companiei RIM să vină cu o strategie
absolut nouă, ca şi cum ar lua totul de la zero. Lucrul acesta se ve-
de deja şi la alte companii, precum Motorola, Sony, dar şi la Nokia
împreună cu Microsoft.„Principalele sale elemente de diferenţiere
pe piaţă, respectiv securitatea, accentul pe segmentul enterprise
şi platforma BBM încep toate să se erodeze, iar acum există alte
instrumente precum iMessage şi What’s App. Securitatea este încă
un punct forte cu care RIM concurează, dar Samsung lucrează de
asemenea puternic la îmbunătăţirea securităţii pe dispozitivele
sale cu Android, aşa încât nici aici nu se mai poate spune că RIM
are o poziţionare confortabilă”, explică specialistul Informa.
ianuarie 2012, ComuniC@Ții mobile Pagina 51