Page 49 - Revista 111
P. 49
HP Brand Store la un an strategii HP
are 3.000 de clienţi şi
vânzări de 800.000 USD Previziunile Altex
pentru anul 2012
HP Brand Store din Bucureşti, primul concept store HP deschis în Europa,
cu o investiţie de circa 130.000 euro, a aniversat pe, 8 decembrie 2011, un an La evenimentul aniversar HP Brand Store,
de la deschidere. Cu această ocazie, revista noastră a realizat câteva video- Dan Ostahie, Preşedintele Altex, a menţionat
podcast-uri cu reprezentanţii HP şi Altex, ce pot fi vizionate pe comunic.ro şi că discuţiile colaborării cu HP pe acest proiect
pe canalul TelecomTV de pe YouTube. Amplasat în Plaza România din Bu- au demarat în 2004 – 2005 şi s-au oficializat
cureşti şi operat în parteneriat cu Altex, magazinul oferă posibilitatea testării în 2009. Viziunea lui Ostahie este ca împre-
şi achiziţionării celor mai noi produse HP, de la imprimante cu capabilităţi ună cu HP să ajungă în casele românilor cu
ePrint, la desktopuri performante, notebookuri premium şi accesorii diverse. tehnologie de ultimă generaţie, la cel mai
mic preţ din România.“Înregistrăm o creştere
de peste 30% a vânzărilor în categorie faţă de
anul 2009, asta şi pentru faptul că piaţa din
România s-a maturizat, internetul are un grad
de penetrare mult mai mare, dar şi pentru că
Altex a înţeles, poate mai bine decât alţi jucă-
tori, nevoile clienţilor şi a venit în întâmpina-
rea lor. Cu certitudine avem de-a face cu o
revenire a pieţei, după ce, în 2009, am avut o
scădere dramatică a sectorului de IT, apoi o
uşoară creştere în 2010, în 2011 înregistrân-
du-se o revenire semnificativă, cu creşteri de
peste 20%. Ce va fi în 2012 cred că este dificil
de anticipat. Categoric condiţiile macroeco-
nomice vor influenţa mediul din România,
dar sperăm ca acestea să fie limitate şi Româ-
nia să îşi continue drumul de creştere econo-
mică, chiar dacă nu va fi atât cât estimează
politicienii, în jur de 2%, dar ar fi un plus să fie
peste 0%, a declarat şeful Altex. Acesta se
aşteaptă ca sectorul IT să fie cel puţin stabil şi
nu ia în calcul creşteri spectaculoase, dar da-
că creşterea din acest an va putea fi constan-
tă, este, deja, o performanţă. Cu vânzări de
peste 45 mil. de euro în 2011, sectorul IT a
reprezentat pentru Altex miza ultimilor ani.
Î n primul an de activitate, vânzările din HP piaţă de peste 18%. Aceasta a crescut cu 3,5% ţat, în premieră, că „HP are în gând să corecte-
Brand Store au depăşit 800.000 USD, faţă de perioada similară a anului trecut. HP şi- ze modelul de business, în mai puţin de jumă-
magazinul având 20.000 de vizitatori şi a menţinut şi poziţia de lider de piaţă pe seg- tate de an, acest lucru urmând să se întâmple
peste 3.000 de clienţi, potrivit lui Tiberiu Do- mentul de imprimante în Q3, ajungând la o treptat, pentru a asigura continuitate în busi-
bre, Country Manager HP Personal Systems cotă de 60% pe segmentul de imprimante cu ness. Aşadar, vom schimba balanţa de preţ între
Group România. De asemenea, conform infor- cerneală şi respectiv de 36% pe segmentul de hardware şi consumabile. Succesul acestei
maţiilor companiei, la produsele comercializate echipamente de imprimare cu laser. schimbări va depinde, de asemenea, de cât de
în HP Brand Store preţul mediu de vânzare a bine este promovat pe piaţă.” Irinel Ilie a mai
fost cu cu 50% mai mult decât preţul pe care La întrebarea revistei COMUNIC@ŢII punctat faptul că nu HP a adus modelul de
HP România îl are pe piaţa din România, Mobile referitoare la trecerea către un nou business în punctul în care se află în prezent, ci
datorită naturii produselor comercializate în model de business, prin care preţul unui cartuş competitorii companiei care au fost nevoiţi să
această locaţie. Marja de profit a Altex din să fie mai mic decât cel al unei imprimante HP, tragă preţurile în jos. „Noi, însă, vom corecta
comercializarea produselor HP este de 2%. Irinel Ilie, HP IPG Country Manager, a anun- modelul de business”, a mai punctat aceasta.
Conform datelor IDC, HP a fost lider al pieţei
locale de PC-uri în Q3 2011, cu o cotă de Potrivit lui Irinel Ilie, magazinele Altex au ajuns
astăzi destinaţia preferată a consumatorului.
“Trebuie să remarc şi să felicit managementul
Altex că a avut întotdeauna cea mai bună pre-
dicţie despre piaţa de retail românească, nu
numai în anii buni, ci şi în anii de restrişte. A
ştiut întotdeauna cel mai bine procedurile, a
simţit, şi-a aliniat aceste planuri la evoluţiile
prezise, păstrându-şi optimismul, îndrăzneala şi
seriozitatea”, apreciază reprezentanta HP.
ianuarie 2012, COmunIC@ȚII mobile Pagina 47