Page 60 - Revista 111
P. 60
socialcontent
cărţi de advertising
Introducere în Noul branding – cum să
creativitatea publicitară construieşti capitalul unei mărci
Sinteza făcută de Sorin Preda, doctor în Destinat practicienilor din domeniul publi-
ştiinţele comunicării, include principiile cităţii şi al marketingului, volumul propune
teoretice şi aplicaţiile practice ale creativităţii un nou tip de branding, ce integrează mai
publicitare expuse în lucrările fundamentale multe modele şi strategii, deplasând accentul
ale domeniului, semnate, între alţii, de de pe produs şi caracteristicile acestuia pe
Peninou, Newman, Sullivan, Seguela sau companie şi principiile ei de funcţionare.
Ogilvy. Conform brandingului conectiv, factorii
Pornind de la reclame şi campanii publicitare esenţiali în construirea unei mărci de succes
celebre din spaţiul românesc, dar şi din cel sunt comunicarea dintre angajaţi, investitori şi
francez sau american, sunt identificate ele- distribuitori, implicarea diferitelor departa-
mentele caracteristice unui mesaj publicitar mente şi strategiile sociale adoptate, care ar
eficient, capabil să contribuie la vânzarea cu trebui să garanteze beneficii atât pentru com-
succes a produsului sau serviciului pe care îl promovează. Informa- panie, cât şi pentru clienţi. Lucrarea cuprinde numeroase studii de
ţiile actualizate şi exemplele expuse sunt utile atât studenţilor de la caz ale unor mărci celebre – BMW, Google, Orange, Deutsche Bank,
facultăţile de profil, cât şi copywriterilor şi specialiştilor din dome- Siemens.
niul publicităţii. Lucrări apărute la Editura Polirom - detalii pe www.polirom.ro
Facebook ar face primul pas
către publicitatea mobilă
Facebook îşi face planuri de lansare pe seg- pe Facebook, ceea ce reprezintă un ajutor ma- tori accesează deja Facebook prin intermediul
mentul publicităţii mobile la sfârşitul lunii jor pentru specialiştii în publicitate, care ar pu- dispozitivelor mobile. Veniturile Facebook vor
martie 2012, de unde va încerca să găsească tea targeta astfel potenţialii clienţi mult mai atinge 6,9 miliarde USD în 2012, de la 4,27
noi resurse de câştiguri financiare, au declarat direct decât prin aplicaţii sau browsere mobile miliarde USD în acest an, potrivit firmei de
pentru Bloomberg două surse apropiate web. Facebook are peste 800 de milioane de cercetare de piaţă eMarketer, care estimează că
companiei. utilizatori şi pune, din ce în ce mai mult, ac- aproape 90% din vânzările înregistrate în
Astfel, cel mai popular serviciu de social-net- cent pe tehnologiile mobile, încercând să pro- 2011 vor proveni din publicitate. De aseme-
working, Facebook, ar putea deveni un concu- fite de trecerea la smartphone-uri şi tablete. nea, Facebook înregistrează venituri şi din
rent serios la adresa Google şi Millennial Me- Compania se aşteaptă ca următorul său mi- afacerile cu credite, prin care percepe comisi-
dia în zona publicităţii mobile. Potenţialul liard de utilizatori să fie, în special, utilizatori oane la tranzacţiile cu anumite aplicaţii pre-
avantaj al Facebook constă în faptul că poate de dispozitive mobile, decât de computere cum jocurile.
strânge extrem de multe informaţii despre desktop, în contextul în care, potrivit datelor
punctele de interes şi conexiunile celor activi companiei, peste 350 de milioane de utiliza Investiţii regale de 300
milioane USD în Twitter
Prinţul saudit Alwaleed bin Talal şi compania
sa de investiţii au agreat să achiziţioneze
acţiuni în valoare de 300 milioane USD la
Twitter, potrivit unei ştiri Telecompaper, din
19 decembrie 2011. Acordul de cumpărare a
unui„pachet strategic„ din Twitter vine după
mai multe luni de negocieri. Twitter a mai
obţinut o rundă de finanţare şi în luna au-
gust 2011, din partea DST Global şi a altor
investitori. Compania urmărea să adune circa
800 milioane USD şi să folosească jumătate
din sumă pentru a răscumpăra acţiuni de la
angajaţi şi alţi susţinători. Prinţul Alwaleed
este cel mai mare investitor individual la
Citigroup, iar printre investiţiile sale se numă-
ră acţiuni la companii ca General Motors,
News Corp şi Apple.
Pagina 58 ComuNIC@ȚII mobile, ianuarie 2012