Page 60 - Revista 111
P. 60

socialcontent

                                                                                                        cărţi de advertising

Introducere în                                                                Noul branding – cum să
creativitatea publicitară                                                     construieşti capitalul unei mărci

                         Sinteza făcută de Sorin Preda, doctor în                                       Destinat practicienilor din domeniul publi-
                         ştiinţele comunicării, include principiile                                     cităţii şi al marketingului, volumul propune
                         teoretice şi aplicaţiile practice ale creativităţii                            un nou tip de branding, ce integrează mai
                         publicitare expuse în lucrările fundamentale                                   multe modele şi strategii, deplasând accentul
                         ale domeniului, semnate, între alţii, de                                       de pe produs şi caracteristicile acestuia pe
                         Peninou, Newman, Sullivan, Seguela sau                                         companie şi principiile ei de funcţionare.
                         Ogilvy.                                                                        Conform brandingului conectiv, factorii
                         Pornind de la reclame şi campanii publicitare                                  esenţiali în construirea unei mărci de succes
                         celebre din spaţiul românesc, dar şi din cel                                   sunt comunicarea dintre angajaţi, investitori şi
                         francez sau american, sunt identificate ele-                                   distribuitori, implicarea diferitelor departa-
                         mentele caracteristice unui mesaj publicitar                                   mente şi strategiile sociale adoptate, care ar
                         eficient, capabil să contribuie la vânzarea cu                                 trebui să garanteze beneficii atât pentru com-
succes a produsului sau serviciului pe care îl promovează. Informa-           panie, cât şi pentru clienţi. Lucrarea cuprinde numeroase studii de
ţiile actualizate şi exemplele expuse sunt utile atât studenţilor de la       caz ale unor mărci celebre – BMW, Google, Orange, Deutsche Bank,
facultăţile de profil, cât şi copywriterilor şi specialiştilor din dome-      Siemens.
niul publicităţii.                                                                   Lucrări apărute la Editura Polirom - detalii pe www.polirom.ro

Facebook ar face primul pas

către publicitatea mobilă

Facebook îşi face planuri de lansare pe seg-      pe Facebook, ceea ce reprezintă un ajutor ma-         tori accesează deja Facebook prin intermediul
mentul publicităţii mobile la sfârşitul lunii     jor pentru specialiştii în publicitate, care ar pu-   dispozitivelor mobile. Veniturile Facebook vor
martie 2012, de unde va încerca să găsească       tea targeta astfel potenţialii clienţi mult mai       atinge 6,9 miliarde USD în 2012, de la 4,27
noi resurse de câştiguri financiare, au declarat  direct decât prin aplicaţii sau browsere mobile       miliarde USD în acest an, potrivit firmei de
pentru Bloomberg două surse apropiate             web. Facebook are peste 800 de milioane de            cercetare de piaţă eMarketer, care estimează că
companiei.                                        utilizatori şi pune, din ce în ce mai mult, ac-       aproape 90% din vânzările înregistrate în
Astfel, cel mai popular serviciu de social-net-   cent pe tehnologiile mobile, încercând să pro-        2011 vor proveni din publicitate. De aseme-
working, Facebook, ar putea deveni un concu-      fite de trecerea la smartphone-uri şi tablete.        nea, Facebook înregistrează venituri şi din
rent serios la adresa Google şi Millennial Me-    Compania se aşteaptă ca următorul său mi-             afacerile cu credite, prin care percepe comisi-
dia în zona publicităţii mobile. Potenţialul      liard de utilizatori să fie, în special, utilizatori  oane la tranzacţiile cu anumite aplicaţii pre-
avantaj al Facebook constă în faptul că poate     de dispozitive mobile, decât de computere             cum jocurile.
strânge extrem de multe informaţii despre         desktop, în contextul în care, potrivit datelor
punctele de interes şi conexiunile celor activi   companiei, peste 350 de milioane de utiliza            Investiţii regale de 300
                                                                                                         milioane USD în Twitter

                                                                                                          Prinţul saudit Alwaleed bin Talal şi compania
                                                                                                          sa de investiţii au agreat să achiziţioneze
                                                                                                          acţiuni în valoare de 300 milioane USD la
                                                                                                          Twitter, potrivit unei ştiri Telecompaper, din
                                                                                                          19 decembrie 2011. Acordul de cumpărare a
                                                                                                          unui„pachet strategic„ din Twitter vine după
                                                                                                          mai multe luni de negocieri. Twitter a mai
                                                                                                          obţinut o rundă de finanţare şi în luna au-
                                                                                                          gust 2011, din partea DST Global şi a altor
                                                                                                          investitori. Compania urmărea să adune circa
                                                                                                          800 milioane USD şi să folosească jumătate
                                                                                                          din sumă pentru a răscumpăra acţiuni de la
                                                                                                          angajaţi şi alţi susţinători. Prinţul Alwaleed
                                                                                                          este cel mai mare investitor individual la
                                                                                                          Citigroup, iar printre investiţiile sale se numă-
                                                                                                          ră acţiuni la companii ca General Motors,
                                                                                                          News Corp şi Apple.

Pagina 58 ComuNIC@ȚII mobile, ianuarie 2012
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65