Page 34 - Revista 107
P. 34

aplicaţii

                                                                                                           export de inteligenţă

Zitec dezvoltă aplicaţiile Zipongo, pentru diete sănătoase

            Alexandru Lăpuşan, CEO Zitec              tive, instituţie condusă de Caterina Fake, co-       de calorii prin activităţi fizice, a aportului de
                                                      fondatorul Flickr (cumpărat de Yahoo! în             calorii şi de nutrienţi, precum şi posibilitatea de
P roducătorul local de aplicaţii online,              2005), Dr. Neal Baer, producător al serialului       integrare cu diverse dispozitive de urmărire a
      Zitec, a anunţat, pe 4 august, lansarea, la     ER (Spitalul de Urgenţă) şi Peter Dolan, fost        greutăţii, a calităţii somnului sau a activităţii
      nivel mondial, a proiectului Zipongo,           CEO al gigantului farmaceutic Bristol Myers          zilnice. În viitorul apropiat vor fi lansate noi
care se adresează utilizatorilor din întreaga lume    Squibb şi actual membru al Fundaţiei „Partner -      funcţionalităţi Zipongo zLife pentru persoanele
care îşi doresc un stil de viaţă echilibrat şi adop-  ship for a Healthy America”.                         ce vor să îşi îmbunătăţească forma fizică şi care
tarea unei diete sănătoase. Acesta cuprinde do-       Zipongo Healthy Deals (http://www.zipon-             au nevoie de ajutor pentru asta. Spre exemplu,
uă aplicaţii online: Zipongo Healthy Deals şi         go.com) este un site de reduceri cu produse          acesta va sugera idei de mese sănătoase şi pla-
Zipongo zLife precum şi variantele lor pentru         alimentare sănătoase, disponibil deocamdată          nuri de dietă, ţinând cont de activităţile zilnice
telefoane mobile, disponibile atât pentru An-         doar în zona San Francisco - Silicon Valley -        ale fiecărui utilizator, caracteristicile acestuia
droid, cât şi pentru iPhone. Compania româ-           East Bay (California), urmând să fie extins în
nească deţine o participaţie minoritară în ca -       mai multe state. Prin Zipongo.com se pot             (preferinţe, alergii etc.) şi greutatea dorită, ma-
drul acestui proiect, în urma unei investiţii în      achiziţiona simultan oferte multiple disponibile     gazinele din apropiere şi reducerile la produsele
derulare, în valoare de 50.000 de euro. Alături       în lanţul de magazine Andronico’s.                   sănătoase.
de Zitec, în proiect au investit Founder Collec -     „Chiar dacă există foarte multe site-uri cu ofer-    Zipongo nu este singurul start-up american în
                                                      te speciale pentru cumpărături, Zipongo se di-       care compania românească deţine o participa-
                                                      ferenţiază puternic deoarece vizează strict pro -    ţie. Zitec s-a implicat şi în compania Media
                                                      duse alimentare sănătoase, cu scopul de a le         Ventures, pentru care a lansat serviciul Video-
                                                      face mai accesibile din punct de vedere al pre -     Publishing.com, în calitate de investitor şi dez-
                                                      ţului şi, împreună cu celelalte instrumente şi       voltator, asigurând finanţări totale de peste
                                                      integrări, să îmbunătăţească direct sănătatea şi     350.000 de dolari în ultimii trei ani.
                                                      forma fizică şi psihică a utilizatorilor”, a expli-
                                                      cat Alexandru Lăpuşan, CEO Zitec.
                                                      Aplicaţia mobilă creată de Zitec în cadrul aces-
                                                      tui proiect permite achiziţionarea de produse
                                                      direct de pe telefon şi utilizarea cupoanelor de
                                                      reducere în magazin, fără a fi necesară tipărirea
                                                      acestora. Pentru primul an de la lansare, repre-
                                                      zentanţii Zipongo anticipează că vor atrage pes -
                                                      te 100.000 de cumpărători din Statele Unite.
                                                      Zipongo zLife (http://life.zipongo.com) oferă
                                                      instrumente de urmărire online a consumului

FT iese din App Store                                                InvoiceOn, aplicaţie iPhone
                                                                     românească în AppStore
Financial Times (FT) şi-a retras aplicaţiile pentru iPhone şi iPad
din App Store al Apple, motivaţia fiind refuzul britanicilor la      Aplicaţia de facturare InvoiceOn, 100% românească, este disponi-
solicitarea americanilor ca abonamentele la conţinutul FT să fie     bilă, din luna iulie, în catalogul de aplicaţii AppStore al Apple.
distribuite prin platforma Apple. Astfel, Apple ar fi obţinut        InvoiceOn se regăseşte la adresa http://www.invoiceon.com şi
30% din venituri şi date despre clienţi, pe care cei de la Apple     facilitează trimiterea de facturi proforme când utilizatorul este în
le-ar fi folosit pentru a transmite mesaje publicitare, potrivit     mişcare. Potrivit companiei dezvoltatoare, iOSDev România,
analiştilor agenţiei Reuters.                                        aplicaţia ajută la organizarea inventarului de produse, a listei de
Tableta iPad a fost unul dintre principalele canale care au sus -    clienţi, taxe şi discounturi uzuale, şi este proiectată să se muleze
ţinut creşterea numărului de abonaţi ai site-ului FT.com, gene -     pe nevoile microintreprinderilor, a celor ce lucrează în servicii de
rând în prezent un sfert din vânzările totale ale Financial Times.   consultanţă, liber profesioniştilor şi a dezvoltatorilor unor afaceri
În prima jumătate a acestui an abonamentele digitale la FT au        de familie. George Brătan, Director Tehnic la iOSDev România, a
crescut cu 34%, la 230.000, dispozitivele mobile aducând 22%         precizat că implementarea aplicaţiei a durat 3 luni, fiind rezultatul
din traficul FT.com şi 15% din noile abonamente.                     a 4 ani de experienţă în segmentul de software destinat microîn-
FT a lansat, în iunie, o versiune web-based a aplicaţiei mobile,     treprinderilor.
prima de acest fel lansată de un publisher important, încercând      Facilităţile acestei aplicaţii ţin de crearea unui design curat şi atră-
astfel să îşi diminueze dependenţa de Apple şi să îşi dezvolte       gător, configurare facilă şi prietenoasă, imprimare wireless, limba
aplicaţii şi pentru celelalte tablete de pe piaţă.                   configurabilă pentru documentele emise, previzualizare înainte de
Nouă aplicaţie permite utilizatorilor să se aboneze pe orice site    trimitere, importarea clienţilor din lista de contacte a telefonului,
al FT şi să-şi acceseze contul de pe orice dispozitiv de pe care se  personalizarea documentelor cu logo sau alte însemne grafice
poate accesa Internetul, inclusiv iPad şi iPhone.                    reprezentative, posibilitatea de plată imediată prin PayPal, inclu-
De asemenea, FT pregăteşte lansarea, în această toamnă, a unei       derea unui buton de plată în conţinutul documentului trimis şi
versiuni a aplicaţiei sale pentru sistemul de operare Android al     emiterea de rapoarte grafice pe ultimele 6 luni.
Google, puternicul concurent al Apple.

Pagina 32 COmunIC@ȚII mobile, august - septembrie 2011
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39