Page 31 - Revista 107
P. 31
reţeaua locală virtuală extensibilă
VXLAn, cea mai infrastructura iT
nouă provocare a emAG trece
în virtualizare în data centerul iBm
VMware şi Cisco au anunţat, în cadrul Firma eMAG îşi va reloca infrastructura IT pe
VMworld 2011, noi inovaţii tehnologice şi o perioadă de 5 ani către IBM Managed Data
îmbunătăţiri ale soluţiilor combinate de Center, urmărind obţinerea unui timp mai
virtualizare pentru accelerarea ritmului de bun de răspuns în procesarea comenzilor şi
adoptare a tehnologiilor cloud. Cele două funcţionarea platformei online fără între -
companii au colaborat la proiecte de virtu- ruperi. Până în prezent, eMAG opera două
alizare a reţelelor, pentru a extinde gama de data centere, unul externalizat şi celălalt intern,
mobilitate a maşinilor virtuale în centrele de care rula aplicaţiile operaţionale. eMAG a decis
date şi în medii virtuale prin servicii de tip să externalizeze centrul de date intern, care
cloud. Companiile au anunţat şi îmbunătăţiri găzduieşte aplicaţiile IT pentru realizarea co-
aduse unei serii de soluţii de virtualizare desk- menzilor, informaţiile despre stocuri şi solduri,
top şi infrastructură cloud pentru dezvoltarea atât pentru a reduce cheltuielile de operare,
parametrilor de scalabilitate, securitate şi cât şi pentru a susţine extinderea operaţională
performanţă. Astfel, reţeaua locală virtuală a business-ului. Centrul de date IBM din
extensibilă, adică VXLAN, este următorul pas România respectă standardele din industrie
important pe calea spre reţele logice, virtuale TIA 942/TIER 3, susţin oficialii companiei.
care pot fi create la cerere, oferind companiilor posibilitatea de a utiliza capacitatea de calcul şi
stocare pentru aplicaţii critice. VXLAN va putea fi scalat astfel încât să integreze milioanele de Retailerul online eMAG a realizat o cifră de afa-
reţele logice necesare funcţionării aplicaţiilor în cloud. VXLAN va suporta şi aplicaţiile ce func - ceri de 62 mil. euro la sfârşitul primului semes -
ţionează în sisteme cloud hibride unde capacitatea de calcul provine dintr-o gamă de resurse din tru al anului 2011, în creştere cu 52% faţă de
sisteme cloud private şi publice. În plus, sistemul de calcul unificat (UCS) al Cisco a stabilit un aceeaşi perioadă din 2010. Până la finalul anului,
nou record mondial pentru standardul VMmark® 2.1 al VMware, cu o performanţă de peste eMAG îşi menţine obiectivul de 150 de milioane
21% faţă de alte servere cu un număr identic de nuclee de procesare. Acesta este standardul de euro, ceea ce va reprezenta o creştere cu 50%
performanţă cloud în industria de profil. În noiembrie anul trecut, Cisco şi VMware au anunţat o faţă de anul anterior. Compania estimează creş-
soluţie de virtualizare a desktop-ului bazată pe sistemul Cisco Virtualization Experience Infrastruc- terea ponderii comerţului online la peste 20%
ture (VXI) şi pe VMware View™ 4.5. Cisco şi VMware extind acum soluţia VXI pentru a suporta din piaţa electro-IT în 2011. Potrivit estimărilor
VMware View 5, dar şi integrări cu suita Cisco de soluţii de colaborare. VMware View 5 va fi eMAG, piaţa de comerţ electronic electro-IT s-a
disponibil pe terminalele Cisco Cius şi Cisco Virtualization Experience Clients (VXC) 2100 şi majorat cu aproximativ 50% în prima jumătate
2200. De asemenea, tehnologia VXLAN va fi suportată în switch-ul virtual VMware vSphere 5, a acestui an. Piaţa online din România este cea
VMware vCloud® Director 1.5 şi Cisco Nexus 1000V, oferind o infrastructură cloud la cerere. Pe mai avansată din regiune, fiind mai dezvoltată
lângă tehnologia VXLAN, Cisco Nexus 1000V şi VMware vCloud Director 1.5 vor oferi chiar decât unele ţări din Europa de Vest. În
capacităţi de auto-desfăşurare pentru a simplifica instalarea şi livrarea izolării reţelei pe bază de aceste condiţii, traficul înregistrat pe site-ul
VXLAN care facilitează depanarea şi gestionarea aplicaţiilor ce funcţionează în cloud. eMAG a crescut la peste 1,8 mil. de vizitatori
unici lunar, aproape dublu faţă de aceeaşi
oracle achiziţionează inQuira perioadă din 2010.“Pentru a doua jumătate a
anului, ne propunem să menţinem dinamica de
pentru dezvoltarea CRm-ului creştere cu 50% a vânzărilor, ce va stimula creş-
terea comerţului online pe segmentul electro-IT
Oracle a încheiat un acord de achiziţionare a compa- la peste 200 de milioane de euro”, pretinde
Iulian Stanciu, director general la eMAG.
niei InQuira, furnizorul uneia dintre cele mai bune
soluţii software de gestiune a cunoştinţelor serviciului de asistenţă, care oferă atât auto-
asistenţă prin intermediul web-ului, cât şi asistenţă cu ajutorul agenţilor. Astfel, Oracle
doreşte să ofere cea mai cuprinzătoare soluţie de servicii pentru clienţi de tip multi-canal.
InQuira este o companie cu capital privat, care are peste 85 de clienţi din rândul celor mai
reputate companii din lume. Soluţiile InQuira urmăresc să ajute utilizatorii să găsească
online mai multe răspunsuri relevante la întrebări sau de la un agent de asistenţă, prin
intermediul unei platforme scalabile de gestiune a cunoştinţelor. Anthony Lye, SVP la
Oracle CRM, a explicat că „achiziţia InQuira oferă Oracle o suită completă de soluţii de
gestiune a cunoştinţelor, integrată cu suport de auto-asistenţă, forumuri online pentru
clienţi şi CRM asistat de agenţi. Ne aşteptăm ca InQuira să ocupe un loc central în serviciul
Oracle Fusion CRM. Prin InQuira, Oracle va oferi o suită integrată de soluţii testate, o expe-
rienţă cuprinzătoare şi personalizată pentru toţi clienţii, pe toate canalele”.
august - septembrie 2011, ComuniC@Ții mobile Pagina 29