Sameday România a ales Vodafone România ca partener în furnizarea de soluții de digitalizare pentru automatizarea și îmbunătățirea fluxurilor operaționale, de la sortarea expedițiilor și până la livrare. Toate soluțiile implementate sunt conectate la o platformă unică de unde se administrează procesele operaționale, se precizează într-un comunicat de presă al operatorului telecom.
Responsabili de proiect au fost Elena Stoica, Chief Commercial Officer – Sameday şi Dinu Dragomir, Director Strategic Segment, Enterprise Business Unit – Vodafone România.
Una dintre componentele acestui proces este soluția pentru centrul logistic Sameday din Rudeni, unde se desfășoară mare parte din operațiunile de descărcare, încărcare și sortare a coletelor în vederea expedierii. Centrul logistic utilizează soluția Vodafone integrată de echipamente rigidizate, specifice industriei de curierat și logistică, conectate la infrastructura companiei prin rețelele Vodafone, fixă și mobilă. Vodafone a implementat pentru Sameday echipamente de scanare și imprimante mobile pentru curieri, aceştia putând efectua o serie de operațiuni în timp real, eficientizând procesul de livrare: pot schimba statusul comenzilor, pot accesa informații din baza de date, pot verifica coletele, pot încasa ramburs și pot emite chitanța în format electronic.
Prin intermediul platformei software integrate, Sameday are la dispoziție informații despre performanța echipamentelor, atât cele utilizate în centrul logistic, cât și cele care echipează curierii, modalitatea de utilizare a acestora, dar și mentenanța lor predictivă. Din aceeași platformă, echipa IT poate interveni de la distanță și poate prelua controlul echipamentului mobil oricând este nevoie, precizează oficialii Vodafone.
Nu în ultimul rând, încă de la lansarea serviciului de livrare la punct fix, în lockere, în 2019, Sameday a implementat soluția Vodafone pentru conectarea, monitorizarea și administrarea de la distanță a rețelei de lockere easxybox. Rețeaua de lockere s-a extins, ajungând astăzi la aproximativ 1.750 de puncte de livrare de proximitate la nivel național.
Rețeaua de easybox este monitorizată și administrată de la distanță cu ajutorul soluției Vodafone, care integrează un router profesional industrial conectat în permanență la o rețea de date VPN. Soluția oferă informații în timp real despre alimentarea compartimentelor, disponibilitatea acestora, statusul alimentărilor, ridicărilor și retururilor, alimentarea cu energie electrică a unităților. Prin soluția Vodafone, Sameday Romania poate reconfigura echipamentele de la distanță, fără a fi nevoie de intervenție la fața locului, iar modalitatea de conectare prin rețeaua de date Vodafone asigură flexibilitate în amplasarea lockerelor, eliminând dependența de o infrastructură de comunicații fixe, se mai precizează în comunicatul de presă al operatorului telecom.