Simona POPOVICI – HR Executive Director – Group Renault Romania @ Conferința GREEN IS THE NEW DIGITAL organizată de DIGITAL TRANSFORMATION COUNCIL, Revista COMUNICAȚII Mobile și TelecomTV.ro pe 9 septembrie 2022.
„Industria auto, de la crearea mașinilor, nu s-a mai aflat niciodată în această situație. Este cel mai deosebit moment pe care îl parcurge această industrie.
Pe de o parte, am avut pandemia de COVID-19, care a accelerat foarte multe lucruri, care, dincolo de problemele pe care le-a adus, a fost și un accelerator. Pe de altă parte, aveam o haită de crize și toate acestea au accelerat schimbarea la nivel uman pentru fiecare individ. Indiferent cum o împachetăm, nu mai este cum a fost și încă ne luptăm cu mentalitățile de genul “să mai așteptăm, că va fi ca înainte de pandemie”. N-o să mai fie niciodată ca înainte de pandemie.
CONFERINŢA LIVE – Intervenția dnei. Simona Popovici (min. 01:06:20)
Pentru industria auto, anul 2030 va fi un „ring the bell”, pentru că în acel an emisiile de CO2 trebuie să fie la jumătate în Europa, iar în anul 2035 emisiile trebuie să ajungă la zero, adică să avem mașini electrice.
Nu avem mulți ani în față până la acel moment. E vorba de o transformare extrem de amplă, pe toate fronturile.
Mașinile viitorului vor fi mai mult decât un mijloc de transport, ele vor fi conectate la internet cu toți cei care au legătură cu mașina, de la furnizori de piese și până la pasageri, șoferi și tehnicieni.
Noi vom fi într-o economie mai circulară, în care rolul mașinii nu este doar să te transporte, ea poate să facă și alte lucruri, e ca și cum am conduce un robot.
Ideile din Star Trek se regăsesc în prototipurile pe care industria auto le-a construit. Cumva, aceste schimbări se petrec mai repede decât se transformă oamenii. Toate dezvoltările care au loc merg mai repede decât nivelul de absorbție al indivizilor.
Aici trebuie mare atenție. E prima data în istoria omenirii când avem la joburi patru generații, fiecare cu mentalități, experiențe și pretenții diferite. Ca angajator, nu mai poți să oferi aceeași experiență celor patru generații de angajați. Trebuie să ne gândim la cine intră pe piața forței de muncă. Dacă ei intră fără o bază despre mediul ambiant, despre cum trebuie să trăiască, această transformare va dura și mai mult.
Sunt studii care arată că, la nivel de interes primar, generația tânără vrea, atunci când caută un loc de muncă, să se angajeze în companii sustenabile, digitalizate, cu un mediu de lucru cât mai plăcut.
Managementul resursei umane devine din ce în ce mai complex, curba de învățare diferă de la o generație la alta.
Noi am investit foarte mult, prin granturi europene, pe zona de competențe digitale, dar lucrurile se schimbă foarte des.
Grupul Renault lucrează la conceptul zero emisii, dar acest proces trebuie dublat de crearea infrastructurii necesare. Plus că oamenii trebuie să se adapteze la acest concept.
În concluzie, oamenii se schimbă mai încet decât tehnologia și pentru acest aspect trebuie să găsim soluții. Dacă vrei să faci o transformare în societate, trebuie ca cel puțin 10% din populația țintă să fie cu tine. În România, încă nu avem 10%.”