Aproape 1.000 de noi aplicații sunt publicate zilnic pe Apple App Store, care este printre cele mai căutate piețe de aplicații mobile pentru dezvoltatori la nivel global. Astfel, platforma Apple înregistrează acum un număr semnificativ de noi publicări pentru aplicații. Conform datelor prezentate de Burga, la 5 septembrie 2021, numărul mediu de aplicații publicate pe Apple App Store pe zi era de 988, ceea ce înseamnă 41 de aplicații pe oră, 6.916 pe săptămână și 29.640 pe lună. Estimările indică, în continuare, că dezvoltatorii publică anual aproximativ 355.680 de aplicații pe App Store. În ceea ce privește categoriile tuturor aplicațiilor din App Store, Jocurile (Games) ocupă primul loc cu 247.589 de aplicații, urmate de Afaceri (Business) cu 183.658 şi Educația, care ocupă locul al treilea cu 179.070 de aplicaţii. Divertismentul se află pe locul zece, cu un 76.593 de aplicaţii. Datele despre numărul de aplicații din App Store sunt furnizate de platforma 42matters.com pentru aplicații mobile.
Factorii care aduc în App Store publicarea noilor aplicații
Numărul mediu de aplicații publicate în App Store reflectă poziția platformei ca piață vibrantă pentru aplicații mobile. Publicarea aplicației este inspirată în mod semnificativ de mai mulți factori ce determină cererea consumatorilor pentru aplicațiile care au ca scop complementarea altor accesorii ale dispozitivului, cum ar fi carcasele telefonului. Capacitatea de a ajunge la un public global în App Store a ajutat dezvoltatorii și editorii să utilizeze platforma pentru a-și partaja produsele. Apple, într-o oarecare măsură, a sprijinit dezvoltatorii cu resurse educaționale și de construire a aplicațiilor. Demn de remarcat este faptul că publicarea masivă a datelor despre aplicații vine ca urmare a pandemiei de coronavirus ce a concentrat atenția asupra smartphone-urilor și, în consecință, a cererii mari de aplicații. Pe fondul pandemiei, schimbarea comportamentului consumatorilor i-a obligat pe dezvoltatori să vină cu aplicațiile necesare pentru a ajuta oamenii să navigheze în criză. De exemplu, aplicațiile de livrare, educație, jocuri și divertisment au înregistrat un interes semnificativ, deoarece au susţinut oamenii să îndure criza sănătății. În același timp, publicarea se corelează cu penetrarea tot mai mare a smartphone-urilor de nouă generaţie.
Mai mult, numărul de aplicații publicate rămâne semnificativ, în ciuda introducerii de către Apple a unor noi reglementări pentru a îmbunătăți standardele și calitatea. De exemplu, platforma a eliminat recent aplicațiile vechi, care nu mai sunt compatibile cu versiunile noi ale iOS, aplicațiile care copiază alte aplicații și cele care oferă instrumente care nu sunt necesare pe iPhone, cum ar fi cele privind antivirusul. Cu această reglementare, numărul aplicațiilor recent publicate ar putea scădea, dar calitatea se îmbunătățește în mod evident. Interesant este că publicațiile din magazinul de aplicații vin în ciuda faptului că Apple s-a angajat în lupte cu dezvoltatorii pentru comisionul controversat de 30%. Taxa amenințase situaţia App Store înainte ca Apple să salveze situația, de aceea compania a introdus recent programul App Store Small Business. Conform noului plan, comisionul a fost redus la o cotă mai omenoasă de numai 15% pentru dezvoltatorii care încasează mai puțin de 1 milion de dolari pe an.
De ce Gamingul este cea mai importantă categorie din App Store
Jocurile (Gamingul) în general reprezintă constă în categoria de top din Apple App Store corelate cu sectorul prosper al jocurilor mobile. Creșterea cererii i-a determinat pe dezvoltatori să investească mai multe resurse în crearea de noi jocuri și versiuni mobile ale unor bine-cunoscute jocuri pentru computer. În același timp, creșterea aplicațiilor de joc a apărut în urma pandemiei, dezvoltatorii valorificând comenzile de ședere la domiciliu pentru a oferi consumatorilor o formă alternativă de divertisment. Mai mult, jocurile dețin, de asemenea, pole position parțial din cauza creșterii jocurilor casual. În ultimii ani, dezvoltatorii de jocuri au vizat jucătorii ocazionali. În special, o mare parte a jucătorilor obișnuiți este reticentă să cheltuiască bani pentru jocuri, deoarece nu intenționează să le joace în viitor.