Operatorul telecom japonez Rakuten Mobile a lansat azi oferta 5G care dinamitează concurența niponă. Preţurile anunţate la tariful 5G nu se compară cu nicio ofertă 4G lansată de la începutul acestui an până acum. Astfel, Rakuten Mobile consideră că este cu 71% mai ieftin decât concurența.
5G nelimitat la preț de 4G
„La mai puțin de șase luni de la lansarea comercială la scară largă a primei rețele mobile complet virtualizate din lume, Rakuten Mobile face azi un alt pas înainte pentru a transforma industria mobilă”, susţine Mickey Mikitani, președinte și CEO al Rakuten. „Oferim clienților 4G și 5G combinate într-un singur plan simplu – Rakuten UN-LIMIT V – la același preț scăzut ca şi serviciile 4G„, subliniază oficialul japonez, citat de revista Telecoms.
„Tehnologia noastră de rețea este construită pentru a răspunde nevoilor în continuă evoluție ale clienților noștri și, prin inovație transformativă, transmitem clienților noștri economii semnificative. Pe măsură ce avansăm pentru a extinde acoperirea 4G și 5G, ne propunem să reducem costul serviciilor mobile ale fiecărei familii. Asta înseamnă că ne dorim să încurajăm cheltuielilor consumatorilor şi pentru alte servicii și bunuri, contribuind astfel la sănătatea durabilă a economiei naționale a Japoniei.”, mai precizează Mikitani.
Viteza 5G se va tripla într-o lună
Provocarea extinderii acoperirii 5G este crucială, deoarece, pe cât de ieftin este, Rakuten 5G nu este încă disponibil în multe locuri din Japonia. În plus, viteza maximă actuală de descărcare este de 870 Mbps, care, deși este rapidă, nu respectă încă promisiunile maximale făcute în numele 5G. Rakuten se așteaptă ca viteza respectivă să se tripleze în decurs de o lună, promisiunea merită urmărită în ultimul trimestru al anului 2020.
Presa japoneză a prezentat pe larg tehnologia inteligentă care a intrat în rețeaua ecologică Rakuten, dar acum se face o schimbare de context: explicarea modului în care Rakuten este capabilă să-și reducă la tăcere concurența într-o manieră categorisită „scandaloasă”.
Adevărul spus de analiștii telecom duce la faptul că telefonul mobil este un campion al pierderilor asumate, în schimbul atragerii de noi clienți, care să se aboneze la pachetul complet de servicii Rakuten.
Rakuten este convinsă că prețurile sale vor prinde toate titlurile presei nipone, dar acest lucru este pus de critici pe seama senzației unei lansări care a fost grăbită să îndeplinească promisiunile anterioare de sincronizare. Semnificația mai largă a acestei lansări poate fi alarmarea titularilor de pe alte piețe, deoarece Rakuten amenință să-și licențieze tehnologia către alți operatori, susţine analistul Dean Bubley. Rakuten Mobile continuă să fie cea mai perturbatoare forță din era 5G a Japoniei, dar nu este încă sigur că această forță se va traduce şi printr-un succes comercial pentru utilizatorii individuali.