Cel mai bun cazinou online din Moldova - 1win matrimoniale ploiești Farmacie online Farmacia Millefolia cu cele mai bune prețuri din România.

VIDEO Oana LAZA, NEPI ROCKCASTLE @ GALA LADIES 4TECH 2023: NEPI Rockcastle este prima companie de retail real estate din România și din această zonă a Europei care a creat rolul de CDO și l-a dus la nivelul de gândire strategică pentru a transforma şi digitaliza această industrie, care, istoric, a fost foarte offline. România are 30-35% din business-ul nostru, ocupând locul 1.


Oana LAZA –  Chief Digital Officer – NEPI ROCKCASTLE @ GALA LADIES 4TECH 2023 organizată de DIGITAL TRANSFORMATION COUNCIL, Revista COMUNICAȚII Mobile și TelecomTv pe 24 martie 2023, la Grand Hotel Continental.

Foto: Cristi Chivu

Afacerea noastră este una de retail real estate. Construim sau cumpărăm centre de shopping, după care le închiriem celor care vor să desfășoare activități de retail.

Spre deosebire de alte state, mall-urile din această zonă a Europei sunt un centru social, oamenii nu vin doar să cumpere, vin să și servească masa la restaurant, să vadă un film, să se întâlnească cu prietenii.

Practic, rolul mall-ului este de a reuni comunitatea din proximitatea lui.

În general, în această zonă a Europei oamenii vor să vină la mall și din acest motiv acest tip de business merge foarte bine, iar profitabilitatea este semnificativ mai mare comparativ cu piețele din vestul Europei.

Am pus în practică de aproximativ 18 luni un program de fidelizare a clienților din mall-uri, este disponibil în 7 țări și avem peste 150.000 de utilizatori.

Care este rolul unui Chief Digital Officer într-o companie de shopping center?

În primul rând, rolul nu este unul clasic, în astfel de companii digitalizarea este la început.

NEPI Rockcastle este prima companie din România și din această zonă a Europei care a creat rolul aceasta și l-a dus la nivelul de gândire strategică pentru a transforma industria. Rolul acestei funcții este de a transforma şi de a digitaliza o industrie care, istoric, a fost foarte offline.

Principalele proiecte de digitalizare sunt legate de modul în care interacționăm cu utilizatorii, credem că există foarte mult loc în direcția îmbunătățirii experienței utilizatorului prin oferirea de instrumente adiționale în momentul în care vizitează mall-ul sau înainte sau după vizitarea acestuia sau în momentul în care se conectează online cu comunitatea din jurul mall-ului. Cred că este o zonă cu un potenţial fantastic de dezvoltare.

Noi suntem un business B2B și ne dorim să digitalizăm procesele cu chiriașii, cu furnizorii de servicii de curățenie sau cu firmele care se ocupă de întreținerea clădirilor. De asemenea, vrem să digitalizăm procesele interne ale companiei.

Creșterea rolului femeilor în zona digitalului este posibilă în mai multe feluri. În primul rând, acest proces depinde foarte mult de modul în care structurezi organizația și de modul în care construiești echipa.

Sunt convisă că o echipă echilibrată din punct de vedere al genului va avea cele mai bune rezultate, atât din perspectiva rezultatelor business-ului, cât și din perspectiva armoniei și inovației.

Atunci când mi-am construit echipa am avut grijă să mă asigur că organizațiile în care lucrez înțeleg rolul digitalizării și înțeleg de ce nu este rolul clasic de geek IT, care de obicei este un tip care nu poate să comunice.

Nu poți să faci transformare fără oameni, iar oamenii, pentru a se tranforma, trebuie să comunice. Femeile comunică mai bine decât bărbații și cred că este una dintre calitățile care trebuie pusă foarte clar în funcțiune.

Pe lângă asta, mentorez pe cine are nevoie, când are nevoie, pe diferite forumuri.

Pandemia a fost un șoc pentru foarte multe industrii. Mall-urile au fost goale în perioadele de lockdown. Această situație a creat un boost în direcția digitalizării, foarte multe contracte de chirie au fost renegociate.

Am lansat o platformă de marketplace, am încercat să transformăm mall-ul offline într-unul online.

În prezent, avem în România 29 de mall-uri din 56 în toată regiunea.

Sediul central al grupului NEPI ROCKCASTLE este în Olanda, în Amsterdam, unde suntem listați pe bursa de valori.

România este undeva la 30-35% din business-ul nostru, ocupând locul 1.

PARTENERI