George Suciu, Sever Avram și George Farauanu @ GALA DIGITAL TRANSFORMATION 2022 by COMUNICAȚII Mobile
VIDEO
* NOMINALIZARE – BEIA – VITAL 5G PROJECT
George SUCIU, Director General | BEIA
Am înființat firma Beia în urmă cu 32 ani. Beia este o localitate între Rupea și Sighișoara și în urmă cu 32 de ani n-am avut o idee mai bună decât să botez firma chiar așa. A fost un nume binecuvântat și acum, după atât timp, o parte din sufletul meu este încă acolo.
Firma am înființat-o cu două departamente, unul de telecomunicații, care, cu Alcatel, Siemens, Panasonic și Ericsson, caută clienți și soluții pentru aceşti clienți pentru a face bani, iar celălalt departament se ocupă de cercetare, inovare și dezvoltare.
Am ajuns să avem circa 100 de proiecte finanțate de Uniunea Europeană. Cum facem aceste proiecte? Prin diverse consorții, unde noi am intrat cu una dintre platformele pe care am creat-o în urma cu 26 ani, printre primele platforme IoT.
Cu această platformă am făcut aplicații în munți, la Dunăre, în agricultură.
Noi căutăm să îmbunătățim calitatea vieții printr-o hrană controlată și mai bună, printr-o apă controlată și mai bună, printr-un aer controlat și mai bun.
Am ajuns în prezent să monitorizăm peste 200 de parametri ai atmosferei – dioxid de carbon, nitrați, sulfiți, microorganisme, cum ar fi E.coli.
Am măsurat Dâmbovița și e curată, am măsurat Dunărea și e curată, și Delta Dunării e curată, și Marea Neagră, inclusiv zona Vadu și portul Constanța sunt în regulă.
Pentru aceste măsurători avem o colaborare cu Sorbona. Cu ajutorul unei mici ambarcațiuni, unde sunt montați diverşi senzori, sunt culese, procesate și transmise date despre toți acești parametrii.
În agricultură măsurăm parametrii atmosferei și ai solului și, cu ajutorul modelelor matematice, putem cu precizie să detectăm bolile plantelor, cum ar fi mana sau făinarea.
Proiectul 5G, premiat azi în cadrul acestei gale, l-am făcut tot în urma activității de cercetare cu un consorțiu internațional. Ne-am ocupat de zona Galați/Navrom, respectiv de transportul și monitorizarea mijloacelor de transport. Proiectul este on going și lucrăm cu entuziasm la el!
* NOMINALIZARE Premiu CURSURI LIFELONG LEARNING
– Sever AVRAM, Președinte | Fundația EUROLINK-CASA EUROPEI
În cei 10 ani de funcționare, Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” (CIO-SUERD), proiect de internaționalizare a educației lansat de Fundația EUROLINK-Casa Europei – Membră European Network for Education & Training (EUNET) în parteneriat cu Academia Română (2012), a inițiat și implementat o serie largă de activități de formare, consiliere și certificare, în sistem flexibil, online, recunoscute și pe plan european, conform metodei ”Lifelong Learning”, promovată în mod pro-activ de Institutul UNESCO (Hamburg – https://uil.unesco.org) și Consiliul UE (https://lllplatform.eu).
Sub egida Catedrei Internaționale Onorifice ”Jean Bart” am promovat în mod special dimensiunile orizontale adoptate de UE privind digitalizarea transformativă, tranziția verde și formarea competențelor transversale / abilităților transferabile, în special legate de cetățenia globală și gândirea critică.
Noi am vrea foarte mult să ne debarasăm de acest fals mit al faptului că digitalizarea în sine aduce soluția ideală. De fapt, este nevoie de transformarea concepției noastre despre educației, în primul rând.
Dacă suntem educatori sau dacă încercăm să devenim inițiatorii unor neofiți și să spunem, în primul rând, că, dacă tot s-a vorbit de umanitate, trăim într-o eră transumană și postumanistă.
Situația este extrem de gravă în realitate în raport cu inteligența artificială și toată legislația care va urma, inclusiv environmental social governance, care devine obligatoriu de la 1 ianuarie 2023, ar trebui să fie o prioritate, pentru că educația nu mai înseamnă cunoaștere de dragul cunoașterii, ci ar merita să însemne o voluptate extrem de rafinată și de estetizantă.
Şi aceasta cu atât mai mult cu cât în România ne confruntăm cu un procent foarte ridicat, 50%, de analfabeți digitali, funcționali și sociali. Deci este o țară împărțită în două, ca și America. O jumătate este o țară aerată, rămasă în Evul Mediu, o jumătate care vede ziua de mâine.
Cumva, life of learning, care este atât de vehement apărat de Comisia Europeană, va deveni cu siguranţă trend-ul de mâine. Avem foarte multe ARACIS-uri, dar sunt instituții complet prăfuite, care nu au reușit să se autoreformeze, din păcate, și acum este nevoie, în mod clar, ca acea clasificare, acel rating al universităților să devină real, nu doar al celor publice, pentru că sunt și universități private care pot performa.
Asta se vede prin numărul de absolvenți care s-au angajat în mari companii, prin veniturile pe care le-au obținut, prin plasamentul lor. Nu este nevoie de ratingul niciunui ARACIS din nicio țară din lume, nu doar din România.
Englezii și americanii trăiesc foarte bine fără ARACIS (Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior – ARACIS) dacă ne asumăm și ne conștientizăm obligațiile și ne debirocratizăm modul de a gândi, de a lucra.
Mulțumesc și colegului meu Sandu Zamfirescu, cu care am fost aproape de la fondarea Casei Europei acum 25 de ani, sub autoritatea regretatului istoric Neagu Djuvara.
* NOMINALIZARE DX FINTECH PLATFORM AWARD – CONFIDAS & INSTANT FACTORING
– George FARAUANU, CoFondator | Confidas
Mă onorează prezența la Gala Digital Transformation by COMUNICAŢII Mobile, mai ales să pot lua cuvântul după atât de multe companii mari, importante, cu proiecte locale și internaționale.
Noi, Confidas, suntem un start-up pornit în 2019 cu un gând clar: să ajutăm antreprenorii din România să evite rău-platnicii și să găsească noi clienți.
Am pornit de la datele publice disponibile despre companii. Acum, prin utilizarea platformei Confidas, utilizatorii pot afla dacă o companie, un viitor partener, are dosare în instanță, dacă are facturi neplătite.
Noi suntem asemenea unui birou de credit. După cum știți, un credit neplătit la o bancă poate atrage refuzul celorlaltor bănci.
După ce am accesat datele publice, am făcut un pas în față și ne-am dat seama că pot fi compilate și, astfel, am putut să identificăm relaționări între anumite persoane din cadrul firmelor, cum ar fi administratori, acționari.
Putem astăzi să prezentăm foarte ușor dacă o persoană are un istoric negativ, dacă are companii în insolvență. Există tot felul de date care ajută atât companiile mici, cât și companiile mari.
Noi rezolvăm probleme diverse pentru clienți diverși. Avem peste 20.000 de utilizatori, fiecare cu problema lui.
Am înțeles de la ei că acest nou petrol, adică datele, poate sprijini dezvoltarea.
Accesul facil și în creștere la informații îmbunătățește calitate afacerilor.
Ca obiectiv, noi vrem să sprijinim și să ajutăm antreprenorii și cu date, și cu soluții de finanțare, și cu soluții de self training.
La finalul acestui demers, vrem să facem un pas în față și să nu începem o relație de business cu un partener care nu va plăti.
Îndemnul meu este să vă informați prin Confidas în viitoarele relații de afaceri.