Start-up-ul Immersive Factory, susținut de acceleratorul de business Vive X și care oferă cursuri de formare bazate pe realitatea virtuală în domeniul HSE (Sănătate și Securitate în muncă), a atras o finanțare în valoare de 1 milion de euro.
Immersive Factory, companie înființată în urmă cu trei ani de către Olivier Pierre (CEO), Bertrand Pierre (CCO) și alți doi co-fondatori, Philippe Timsit și Francis Savic, dezvoltă cursurile inspirate din situații reale, în parteneriat cu grupuri industriale. Finanțarea în valoare de 1 milion de dolari a venit din partea WaterStart Capital (NCI).
Accelerată prin intermediul programelor HTC VIVE X în Londra și Shell LiveWire în Franța, Immersive Factory numără în prezent 30 de angajați împărțiți între sediul administrativ și de vânzări din Paris și centrul R&D din Albi, acesta din urmă fiind concentrat pe crearea serviciilor de training prin intermediul realității virtuale, precum și îmbunătățirea platformei utilizate pentru livrarea acestora.
Training-ul în VR generează un impact mult mai mare comparativ cu cel convențional, întrucât acesta poate fi utilizat pentru a simula situații periculoase și expune cursanții la riscurile de la locul de muncă cu scopul de a reduce rata accidentelor de muncă și de a îmbunătăți conduita acestora.
Odată cufundati într-un mediu virtual, dar realist, cursanții pot practica diverse proceduri și, dacă este cazul, pot experimenta situații în care reguli importante de siguranță sunt încălcate. Până la finalul cursului, managerii pot accesa diagrame statistice precise privind erorile comise de angajați în timpul experienței imersive. Pe lângă educarea comportamentului angajaților, organizațiile pot utiliza training-urile în VR și pentru a susține sesiuni de dezbateri obiective în vederea unor schimbări importante și îmbunătățirii siguranței la locul de muncă.
În prezent, Immersive Factory numără aproximativ 100 de clienți, printre care: Shell, Colas, Siemens, Moët Hennessy, Suez, Volvo, P&G, Engie, Airbus, EDF, Veolia, Saint Gobain, Orano, Eiffage, Bureau Veritas, Air Liquide etc. Pentru a-și susține clienții atunci când este implementată realitatea virtuală și pentru a promova platforma, Immersive Factory a creat o rețea de retaileri internaționali, cu peste 40 de parteneri.