În cea de a patra ediţie a raportului Business Internet Security 2021 al Orange Business Services se arată că provocările ce țin de securitatea cibernetică au crescut semnificativ în ultimul an pe măsură ce multe companii au migrat spre moduri de lucru hibrid sau remote și și-au transformat modelul operațional. Raportul dezvăluie principalele amenințări, riscuri și predicții de securitate cibernetică identificate la nivel local de către experții Orange Business Services.
VEZI RAPORTUL INTERNET SECURITY 2021
Orange-Business-Internet-Security-Report-2021În anul 2019 atacurile de tip ransomware reprezentau doar 3% din totalul incidentelor detectate, dar în 2021, acestea au devenit cele mai întâlnite atacuri. Acestea reprezintă 31% din total și vizează, în special, sectorul sănătății și instituțiile publice pentru a compromite sistemele informatice. Pe locul doi, însumând 29%, atacurile de tip phishing au continuat să fie raportate la nivel local, mai ales prin intermediul campaniilor de SMS, Whatsapp și email. Principalele victime ale acestor incidente au fost clienții instituțiilor bancare și cei din retail, rezultă din raportul Business Internet Security.
În 2021, industria de retail a fost cea mai expusă atacurilor cibernetice. Evoluția spectaculoasă a sectorului de e-commerce, pe fondul pandemiei Covid-19, s-a continuat printr-un ritm accelerat al cumpărăturilor online, dar și prin creșterea semnificativă a numărului de magazine online, ceea ce a făcut ca riscurile cibernetice să devină din ce în ce mai mari pentru acest sector. Astfel, 29% din totalul incidentelor au fost detectate în această industrie, urmată apoi de domeniul transporturilor cu 27%.
În ceea ce privește orașele cele mai afectate de atacuri cibernetice în ultimele 12 luni, Bucureștiul ocupă primul loc, cu o medie lunară de 600.000 incidente detectate și prevenite, urmând apoi Iași și Timișoara cu 400.000, respectiv 370.000.
”În 2021, am observat o creştere importantă a atacurilor cibernetice care pot compromite sistemele şi datele utilizatorilor, atât în volum cât și în complexitate, odată cu extinderea soluțiilor software folosite de către companii și indivizi. Soluţiile noastre de securitate oferite clienţilor B2B au detectat şi blocat atacuri complexe, în special tentative de phishing, ransomware şi atacuri Distributed Denial of Service (DDoS). Însă, cea mai importantă provocare, în rândul companiilor, dar şi în rândul utilizatorilor casnici, rămâne lipsa de conştientizare a riscurilor şi a expunerii în mediul online”, comentează Ioan Constantin, Cyber Security Expert Orange România.
Potrivit operatorului telecom, prin serviciul de securizare a conexiunilor de internet Business Internet Security (BIS) sunt identificate și blocate lunar peste 8 milioane de amenințări în infrastructura de securitate a clienților business Orange.