Site icon Revista COMUNIC@ŢII Mobile

Daniel Surdu, MDLPA @ BURSA TECH: În Budapesta am văzut o platformă ce permite identificarea facială a cetățenilor care plătesc taxele către stat, dublată de identificarea prin cardul bancar. La noi, Ghișeul.ro cere foarte multe date și, după ce le-ai declarat, pe tine, cetățean, nu te ajută prea mult.

Daniel SURDU – SECRETAR DE STAT – MINISTERUL DEZVOLTĂRII, LUCRĂRILOR PUBLICE ŞI ADMINISTRAŢIEI @ Conferința BURSA TECH România – Topul platformelor de Telemedicină, eLearning, Telemuncă, organizată de către Digital Transformation Council, Revista COMUNICAȚII Mobile și TelecomTV pe 5 noiembrie 2021.

În momentul în care am venit în acest minister, am fost bucuros să aflu că cererile de finanțare pentru proiectele din programul Anghel Saligny se depun pe o platformă online, fapt ce a făcut ca procesul să fie mult mai ușor. 

Majoritatea primăriilor au înțeles că utilizarea acestei platforme le ușurează munca. Pe de altă parte, în contextul pandemiei Covid-19, am putut să evităm riscul creșterii numărului de infectări.

Gândiți-vă ce ar fi însemnat să ai în analiză proiectele depuse de circa 2.300 de primării, fiecare cu cel puțin câte un proiect, dintr-un total de aproape 3.300 de primării. E vorba de tone de hârtie.

VIDEO CONFERINȚA

Platforma a fost dezvoltată in house de către specialiștii din minister și a mers bine, nu au fost probleme în privința preluării documentelor.

O altă informație pe care vreau s-o împărtășesc se referă la o platformă pe care am văzut-o în Budapesta, o platformă de plată a dărilor către stat sau de obținere a unor documente, un fel de Ghișeul.ro.

Identificarea cetățeanului se face facial, procedura fiind dublată de o identificare prin cardul bancar. După identificare, pasul doi este răspunsul la întrebarea vrei să faci o plată sau să obții un document, iar pasul trei este efectuarea plății sau obținerea documentului.

Ghișeul.ro cere foarte multe date și, după ce ai declarat aceste date, pe tine, cetățean, nu te ajută prea mult.

Ghișeul.ro a atras foarte multe primării și ar trebui, prin interconectarea bazelor de date, să ofere servicii suplimentare, documente. Astfel, cetățeanul nu ar mai trebui să piardă timp la cozi.

Cred că este utilă înființarea unui grup de lucru, care să discute pe acest subiect. Nu toată lumea înțelege ce înseamnă platformă.

Într-un context pandemic, ar trebui ca semnătura electronică să fie gratuită pentru orice cetățean al țării, care, după ce a completat online o cerere, să poată s-o semneze digital, evitând astfel pierderea timpului cu deplasarea la sediul instituției pentru semnarea olografă a documentului și depunerea acestuia.

După ce se va reglementa contextul politic, sunt deschis pentru orice propunere, ușa biroului meu este deschisă.

Am o provocare pentru Vodafone România. Se cunoaște faptul că sunt zone în România unde acoperirea cu semnal de telefonie mobilă nu este bună, una dintre aceste zone fiind Caraș-Severin. Rog operatorul să analizez situația. În unele zone turistice din Caraș-Severin, cu potențial fantastic de dezvoltare, lipsa semnalului este un motiv foarte serios de îndepărtare a turiștilor.

Pentru mine discuțiile din cadrul conferinței au fost foarte instructive, mi-am notat ideile dezbătute și avem nevoie de parteneri în procesul de transformare digitală.

Trebuie să ne punem la masă pentru a identifica soluțiile la provocările pe care le avem în față.

Exit mobile version