Aceasta este principala provocare a raportului anual „Tendințe și previziuni” publicat de către Institutul Reuters şi semnat de către Nic Newman și care se fundamentează pe un sondaj efectuat pe 246 de directori din 52 de țări.
Newman-Trends-and-Predictions-2022-FINALIată şi câteva dintre ideile principale ale raportului:
📈 59% dintre liderii din industria de News spun că veniturile lor au crescut în ultimul an, iar 75% dintre managerii chestionați spun că au încredere în perspectivele companiei lor pentru 2022.
💰 Mai mulți editori intenționează să continue cu strategiile de atragere a veniturilor dinspre cititori (B2C), 79% dintre cei chestionați spunând că aceasta va fi o prioritate de top, înaintea publicității (B2B). Cu toate acestea, 47% se îngrijorează că abonamentele împing jurnalismul către un public mai bogat și educat, mai pretenţios, care nu agreează aşa de uşor temele foarte populare şi uşoare.
🐦 57% dintre respondenți cred că jurnaliștii ar trebui să rămână să raporteze știrile pe Twitter și Facebook și să se îngrijoreze că exprimarea opiniilor ar putea submina încrederea opiniei publice.
🎧 Majoritatea respondenților susţin că se vor concentra pe podcasturi și audio digital (80%), precum și pe buletine informative prin e-mail (70%). Doar 8% vor investi în aplicații noi pentru metavers, care se dovedeşte, momentan, o iluzie (virtuală) de marketing.