Anticiparea comportamentului de consum al clienților a fost permanent una dintre marile provocări ale companiilor, în procesele de inovare, dezvoltare și de îmbunătățire. În prezent, capacitatea de a înțelege cât mai corect nevoile și așteptările clienților a devenit o prioritate și mai mare, care poate face diferența între a rămâne pe piață și a da faliment – cheia fiind interpretarea datelor colectate de companii în urma interacțiunii cu clienții.
„Ritmul în care au loc procesele de inovare este mai rapid decât oricând. În China, spre exemplu, la fiecare 4 zile ia naștere o nouă companie unicorn. Pentru a supraviețui noii lumi digitale, companiile trebuie să schimbe ceva acum, altfel vor falimenta. Acum nu mai este loc pentru companii lente, construite pe modelul anilor `50. Companiile trebuie să fie mai rapide, orientate spre clienți și să știe cum să proceseze rapid și să interpreteze datele despre aceștia. Nu există viitor pentru companii fără datele clienților”, precizează Rafael Campos (foto), Sales VP pentru Europa la VTEX, furnizor global de soluții eCommerce în cloud pentru companii mari și una dintre cele mai importante platforme eCommerce din lume.
De asemenea, în procesul de transformare digitală, reorganizarea companiei poate avea un rol definitor, iar schimbările pot părea radicale.
„Încurajați inovația! Nu credeți că modul în care faceți afaceri este cel mai bun sau singurul care există. Schimbați conducerea companiilor! În zilele noastre, nu există loc pentru cei care doresc să stea în spatele unui birou și să ceară oamenilor să-și facă treaba. Toată lumea trebuie să aibă o abordare de tip «hands-on» și să fie în prima linie a companiei. Creați o nouă cultură de business axată pe noua generație Millennials, pentru care banii sau statutul sunt mai puțin importante. Iar pentru păstrarea angajaților, în primul rând, a talentelor, beneficiile acestora trebuie schimbate, în același timp cu îmbunătățirea relației angajat – angajator”, precizează Mariano Gomide de Faria, fondator și Co-CEO VTEX.
Acestea sunt printre principalele recomandări / soluții la provocările cu care se confruntă companiile din retail în procesul de digitalizare, dezbătute la EUROPEAN DIGITAL COMMERCE, prima ediție din România a evenimentului european dedicat industriei de comerț.
Ediția din România a avut loc marți, 11 iunie, în București și a adus împreună 150 de specialiști interesați de tendințele industriei de comerț (online și clasic), de procesul de digitalizare a acestui domeniu și de cele mai bune practici implementate în întreaga lume în acest segment.
Ediția din țara noastră face parte dintr-o serie de 6 evenimente programate pentru 2019. Primul eveniment a avut loc în Italia, în ianuarie, iar în lunile următoare, European Digital Commerce va fi găzduit de Marea Britanie, Polonia, Spania și Portugalia.
La ediția din România a European Digital Commerce, au participat peste 80 de companii, printre care Answear, Carrefour, Cărturești, Coca-Cola, Farmec, Flanco, Hewlett Packard Enterprise, Mega Image, PepsiCo, Pizza Hut, Vel Pitar, Vodafone, Stefanini, Yves Rocher etc.