UiPath integrează global tehnologie conversaţională DRUID în prima platformă de hiperautomatizare din lume

DRUID, compania condusă de Liviu Drăgan, specializată în producţia de asistenţi virtuali inteligenţi (chatboţi) pentru organizaţii de tip Enterprise, semnează un acord global cu UiPath, liderul pieţei de automatizare a proceselor de afaceri prin intermediul roboţilor (RPA), prin care UiPath va integra abilităţile conversaţionale DRUID în prima platformă de hiperautomatizare din lume, lansată recent de către UiPath. Concret, compania UiPath, condusă de Daniel Dines, va revinde DRUID clienților săi. DRUID este o platformă proiectată pentru a dezvolta rapid chatboţi, alimentată de tehnologie AI, care dispune de un conector nativ cu platforma UiPath. Cu o tehnologie proprietară NLP pentru interpretarea limbajului natural și colectarea de informaţii contextuale, DRUID permite conversaţii în peste 40 de limbi, se integrează cu o multitudine de canale interne și externe de comunicare și oferă peste 300 de șabloane conversaționale preconfigurate pe scenarii de business din diverse industrii și roluri profesionale. Prin platforma sa deschisă, UiPath se poate integra şi cu alte soluții de tip chatbot.

Prin tehnologia conversaţională DRUID, prin chatboţi preconfiguraţi pe industrii, roluri şi procese, şi prin noi capacităţi de automatizare care sporesc productivitatea angajaţilor, UiPath oferă organizaţiilor cea mai performantă experienţă digitală de automatizare la nivel global, se arată într-un comunicat de presă al celor două companii.
“Este un pas natural ca roboţii să capete voce pentru a contribui la revoluţionarea productivităţii angajaţilor şi democratizarea accesului la informaţie. Prin integrarea cu UiPath, elevăm experiența utilizatorului final și atenuăm povara cu care se confruntă forța de muncă umană, cauzată de sarcinile repetitive.”, explică Liviu Drăgan, CEO DRUID.
Aplicaţiile de mesagerie au devenit platformele preferate de comunicare, cu peste 41 de milioane de mesaje trimise în fiecare minut. 68% dintre consumatori consideră că ele reprezintă cel mai convenabil mod de a sta în contact cu companiile, şi peste 50% dintre clienţi declară că preferă să cumpere produse prin intermediul chatboţilor.


În timp ce pandemia COVID-19 continuă să afecteze afacerile din întreaga lume, organizațiile se confruntă cu provocări extreme, inclusiv nevoia crescută de suport pentru clienți. De exemplu, OTP Bank România folosește o soluție de automatizare care integrează atât abilităţile conversaţionale DRUID, cât și automatizări prin roboți UiPath pentru a prelucra cererile de amânare a ratelor la împrumuturile bancare. Integrarea a permis băncii să reducă timpul de prelucrare a unei singure solicitări de la 10 minute la 20 de secunde și să facă față creșterii cu 125% a numărului de apeluri primite de către agenții centrelor de asistență clienţi, permițându-i să proceseze de trei ori mai multe cereri de amânare cu același număr de angajați.

„Abilităţile conversaţionale alimentate cu tehnologie AI oferite de UiPath extind impactul platformelor tradiționale de chatbots, transformându-le în aplicații enterprise pentru colectarea informațiilor în timp real și pentru executarea sarcinilor operaționale. Deoarece aplicaţiile de ultimă generaţie se concentrează tot mai mult pe schimbul de informații, obiectivul nostru este de a facilita conexiunea dintre chatboţi și aplicațiile enterprise existente”, declară Param Kahlon, Chief Product Officer la UiPath. „”

Combinând tehnologia conversațională DRUID cu platforma de hiperautomatizare dezvoltată de UiPath, organizațiile pot automatiza procese de business complexe atât pentru utilizatori interni (angajaţi) cât şi pentru utilizatori externi (clienţi, parteneri sau furnizori). Mai precis, organizaţiile vor putea iniţia:

  • Conversații cu roboții UiPath: Prin instruirea roboţilor să comunice bidirecțional cu chatboţii DRUID, oamenii sunt încurajați să interacționeze cu roboţii folosind un limbaj natural, comun şi familiar. Procesele RPA pot fi declanșate direct prin intermediul chat-ului, ceea ce la rândul său crește eficiența operațională.
  • Introducerea tehnologiei conversaţionale AI în serviciile de relaţii clienți: Organizaţiile vor putea beneficia de Platforma UiPath şi de tehnologia conversaţională DRUID în toate industriile – cum ar fi servicii financiare, sănătate, comerţ, asigurări sau utilităţi – pentru a automatiza serviciile de relaţii clienţi, indiferent dacă se doresc implementări în cloud, în variantă hibridă sau în infrastructura clientului.  Organizaţiile îşi pot încânta clienţii prin preluarea şi satisfacerea cerinţelor direct prin intermediul chatboţilor DRUID.
  • Creșterea productivității angajaților: Prin intermediul tehnologiei conversaţionale DRUID şi a roboţilor UiPath, cererile de rutină sunt gestionate prin aplicaţii de mesagerie, eliberând agenții umani pentru a răspunde solicitărilor complexe și cu valoare adăugată mare. Astfel, nu doar că roboţii preiau activităţile repetitive şi consumatoare de timp pentru a reduce volumul de muncă al agenților, dar mai mult, agenţii sunt sprijiniţi de către roboţi pe tot parcursul activităţii. Roboții UiPath caută singuri şi extrag informaţiile necesare din sistemele care deservesc activitatea agenților umani, pe care le transmit acestora în timp real, fără ca agenţii să mai caute prin multitudinea de aplicaţii interne.