Microsoft a lansat o ediție specială a raportului Work Trend Index, intitulată „Un nou viitor al lucrătorilor esențiali, amplificat ajutorul tehnologiei”, și a anunțat noi funcții disponibile în Microsoft Teams și Microsoft Viva.
2 miliarde de lucrători din prima linie, din întreaga lume, reprezintă 80% din forța de muncă globală, iar 88% dintre organizații angajează oameni pentru aceste funcții. Totodată, companiile investesc din ce în ce mai mult în instrumente digitale pentru angajați, iar gradul de utilizare a platformei Microsoft Teams de către lucrătorii din prima linie a crescut, lunar, cu 400% începând din martie 2020.
Iată principalele concluzii ale Raportului Work Trend Index:
- Existența unei culturi organizaționale bazate pe apreciere devine tot mai importantă: 76% dintre angajați simt un atașament față de colegii lor, însă peste 60% dintre aceștia sunt de părere că managementul companiei pentru care lucrează ar trebui să prioritizeze încurajarea procesului de comunicare și cultura organizațională. În plus, 51% dintre lucrătorii din prima linie, care nu ocupă poziții de management, nu se simt apreciați ca angajați.
- Lucrătorii din prima linie se află într-un moment important, în care iau în considerare să facă o schimbare: În această perioadă a “Marii Reorganizări” lucrătorii din prima linie încep să se gândească din ce în ce mai mult la job-urile lor, luând în considerare și o schimbare a locului de muncă. Aceștia își doresc salarii și beneficii mai bune, un echilibru între viața profesională și cea privată și flexibilitate la locul de muncă.
- Optimismul în ceea ce privește avantajele aduse de tehnologie este ridicat: 63% dintre lucrătorii din prima linie sunt încântați de oportunitățile de angajare create de tehnologie. De altfel, tehnologia se plasează pe locul al treilea în lista factorilor despre care ei spun că ar putea contribui la reducerea stresului de la locul de muncă.
- Există o oportunitate de a reduce sau chiar a elimina decalajul dintre soluțiile și inovațiile tehnologice adoptate și nivelul de pregătire al angajaților: 46% dintre lucrătorii din prima linie simt o presiune în a se adapta la noile tehnologii, din teama de a nu-și pierde locurile de muncă, dar 55% dintre ei mărturisesc că au fost nevoiți să învețe din mers să lucreze cu noile tehnologii, fără să aibă acces la sesiuni de pregătire sau practică susținute de angajatori.
Noutăţile Microsoft Teams şi Microsoft Viva:
- Microsoft şi Zebra Technologies Corp livrează aplicația Teams Walkie Talkie pe o gamă largă de astfel de dispozitive Zebra, care au inclusiv un buton dedicat push-to-talk (PTT) prin care se poate accesa funcționalitatea Teams Walkie Talkie. În plus, Teams Walkie Talkie DIGITAL PTT este acum disponibil și pe toate dispozitivele mobile iOS (în plus față de Android).
- Microsoft îmbunătățește integrarea platformei Teams cu Zebra Reflexis™, care conectează soluțiile din gama Reflexis de management al resursei umane cu aplicația Shifts din Teams. Astfel, programarea schimburilor și depunerea cererilor pentru timp liber sunt simplificate.
- Funcția de a ,,aștepta la rând” pentru programările virtuale este acum disponibilă în Teams, oferind o singură locație unde timpul de așteptare este actualizat în timp real, iar programările ratate și întârzierile sunt comunicate, cu scopul de a crea o experiență transparentă și fără stres pentru clienți și pacienți.
- Aplicația Viva Connections din Microsoft Teams conectează angajații și lucrătorii din prima linie la cultura, resursele, instrumentele și noutățile din cadrul companiei. Colaborarea cu parteneri strategici, precum Workday și Espressive, înlesnește accesul la resursele importante și unifică procesele din departamentul de Resurse Umane sau cel de salarizare.
- Aplicația Viva Learning le permite lucrătorilor din prima linie să descopere, să partajeze și să urmărească informațiile direct din Microsoft Teams, ceea ce înseamnă că tuturor angajaților le va fi mai ușor să rămână la curent cu training-urile care le sunt recomandate. Noile actualizări facilitează asimilarea informațiilor utilizând soluțiile dezvoltate de parteneri, cum ar fi SAP SuccessFactors, Cornerstone OnDemand și Saba Cloud. În același timp, parteneriatele cu furnizorii de programe de instruire, precum EdCast și OpenSesame, le oferă lucrătorilor din prima linie numeroase resurse pentru a-i ajuta să își perfecționeze competențele și să asimileze informații relevante.
- Echipele de IT se asigură de faptul că dispozitivele pierdute vor putea fi securizate și localizate cu ușurință, ca urmare a îmbunătățirii procesului de management al dispozitivelor.
De la 1 februarie resursele din Microsoft Cloud for Retail vor deveni disponibile.