Doi ani de activitate în România pentru Telekom Banking

În octombrie 2017, Telekom Romania şi Alior Bank au lansat Telekom Banking, proiectul financiar digital care răspunde nevoilor consumatorilor de produse şi servicii rapide, uşor de utilizat, de oriunde şi oricând. “Trăim într-o eră digitală care determină băncile să își schimbe semnificativ modul de a opera, pentru a susține libertatea de creație a clienților şi a partenerilor săi, în tot ceea ce fac. Astfel, inovația digitală este un element esențial în strategia de dezvoltare a Telekom Banking. Continuăm să ne reinventam și să dezvoltăm produse și servicii personalizate și digitale, pentru a îmbunătăți continuu experiența clienților noștri în relația cu banca. Proiectele viitoare vizează optimizarea fluxului de deschidere de cont curent online lansat anul acesta, oferirea de credite printr-un proces 100% online, oferind astfel un flux ușor și prietenos persoanelor interesate de un alt stil de banking, pur și simplu digital. În plus, lucrăm la lansarea în viitorul apropiat a unor servicii inovatoare, cum ar fi plata cu telefonul mobil, carduri de credit cu opțiunea emiterii instante a unui card virtual care va permite plata în rate și multe altele. Pentru clienții care preferă contactul uman, avem disponibilă întreaga gamă de produse și servicii a băncii chiar și în weekend, în magazinele Telekom selecționate”, precizează Ana Cernat, Director General Alior Bank SA Varșovia – Sucursala Bucureşti.

Serviciile Telekom Banking au fost lansate gradual, începând cu doi piloni moderni și ușor de folosit – operațiuni zilnice bancare (conturi curente, carduri de debit, depozite) și o nouă soluție pe piața românească, platforma de Schimb Valutar Online, prin intermediul căreia clienții beneficiază de un curs de schimb valutar avantajos, pentru zece valute, actualizat în timp real. Ulterior, oferta Telekom Banking a fost completată cu servicii de finanţare a dispozitivelor din oferta Telekom Romania, dar şi cu servicii de tip credite de nevoi personale fără garanții și facilitatea overdraft.

Numărul de clienți care utilizează produsele și serviciile prin ofertaTelekom Banking este în continuă creștere, aceștia având la dispoziție mai multe canale de deschidere a relației cu banca – într-unul din cele peste 60 magazine din rețeaua Telekom și ale partenerilor selectați, prin intermediul agenților de vânzări directe, prin parteneriatele dezvoltate cu intermediari financiari, dar și online, prin intermediul aplicației de mobile Telekom Banking.

Oricine este interesat să își deschidă un cont bancar online, fără drumuri la bancă, poate descărca gratuit aplicația de mobile banking din Appstore sau Google Play și după parcurgerea unor pași simpli, în doar 5 minute, poate deveni clientul băncii. Aplicația este simplă și ușor de folosit, cu funcționalități unice în piață și oferă acces instant la banii din cont, iar tranzacțiile și încasările online în lei sunt gratuite.

Strategia de creștere se axează în prezent atât pe atragerea de depozite la termen cu dobânzi atractive, clienții fiind bonificați cu 3,35% dobândă anuală pentru depozitele la termen în lei pe 12 luni deschise prin intermediul aplicației de mobil Telekom Banking, dar și pe acordarea de credite de consum în condiții avantajoase, suma maximă acordată de 150.000 lei fiind printre cele mai atractive din piață.

Ca exemplu, pentru clienții care își refinanțează creditele existente și își virează veniturile în contul curent, dobânda fixă începe de la 7,9% pentru sume mai mari de 70.000 lei și poate ajunge până la 16%, în funcție de suma solicitată, profilul clientului și istoricul său de creditare. Pentru un credit de refinanţare de 70.000 lei acordat pe o perioadă de 5 ani cu virare venit: DAE 8,33%, rată credit 1,419 lei și valoarea totală platibilă 85,205 lei. Rata anuală a dobânzii fixă pe toată durata contractului: 7,9%. DAE include taxa de înregistrare la Arhiva Electronică (65,7 lei) și comisionul de administrare cont curent (3 lei/lună).

Banca a reușit să își crească de peste 10 ori volumul de creditare în primele 9 luni ale anului și estimează că până la sfârșitul anului 2019 va atinge o cotă de piață de aproape 2% din volumul total de credite de consum nou acordate.

Pentru următoarea perioadă, planurile de dezvoltare sunt concentrate pe creșterea portofoliului de clienți, prin oferirea de servicii digitale end to end, atât pentru procesele de tranzacționare, cât și pentru cele de creditare.