Facebook a acceptat să plătească 40 de milioane de dolari în urma acuzațiilor că a „umflat” un indicator legat de impactul reclamelor

Facebook a agreat să plătească 40 de milioane de dolari pentru a pune capăt unui proces colectiv în care gigantul american este acuzat că a „umflat” timpul mediu pe care utilizatorii rețelei sociale îl petrec vizionând clipuri video, majorându-și astfel veniturile din publicitate, potrivit revistei Fortune, citată de Profit.ro.

Banii vor merge, în mare parte, către companiile care au cumpărat publicitate pe Facebook, care acuză gigantul american că timpul mediu pe care utilizatorii îl petrec urmărind conținut video pe rețeaua socială a fost umflat cu 150%-900%, precizează Profit.ro. O parte din sumă va merge către avocații companiilor induse în eroare de cifrele greșite raporate de Facebook. Potrivit acestora, suma pe care Facebook a acceptat să o plătească reprezintă circa 40% din suma pe care companiile implicate în procesul colectiv ar fi putut să o obțină dacă ar fi câștigat acest proces.