Vitacom Electronics organizează anual conferința Consumer Electronics & Accessories Resellers (CEARC). În urma celei mai noi ediții, derulată pe 17 septembrie, compania a făcut o analiză a mediului de business local. De la tendințe la diferențele între generații, Vitacom Electronics a rezumat lumea în care se pot desfășura tinerii antreprenori, dar și cum ar trebui să-și croiască ideile ca să aibă succes într-o piață în care concurența e acerbă.
Forța de muncă actuală se împarte între trei generații
Unul dintre cele mai importante subiecte abordate de Vitacom Electronics e că, în dinamica actuală a forței de muncă, sunt prezente patru generații de angajați cu aspirații, viziuni, idei și concepte divergente. Astfel, conflictul dintre generații este inevitabil în orice domeniu. Când oamenii trebuie să lucreze împreună, poate fi de multe ori o problemă, dacă nu este gestionat cu înțelepciune.
Una dintre cele mai vizibile diferențe între millennials și generația X este de departe înclinația milenialilor spre tehnologie și inovație, capacitatea de a adopta cu ușurință noile tehnologii și de a lucra cu ele. O caracteristică definitorie pentru fiecare dintre aceste generații e că milenialii dau dovadă de independență, în timp ce persoanele din generația X caută mai mult stabilitatea. Astfel, succesul unei organizații poate fi fundamentat în baza unui colectiv alcătuit din angajați care aparțin ambelor generații.
În cadrul Vitacom Electronics, componența echipei este dată de persoane din generația X (35%), Y (51%), Z (4%) și Baby Boomers (10%). Acest „amestec” de experiență, viziuni și de idei oferă complexitate și profunzime.
Până în 2025, milenialii vor reprezenta aproximativ 75% din forța de muncă, ceea ce înseamnă că urmează o perioadă plină de inovație. În egală măsură, această generație este influențată foarte mult de mediu și tehnologie, în special rețele sociale, unde contează impresia cultivată în rândul celorlalți utilizatori.
Una dintre cele mai mari provocări este acum legată de nevoia de adaptare la mediul online. Vânzările online sunt tot mai preferate de cumpărători, în detrimentul vânzărilor în magazinele fizice și astfel companiile trebuie să se adapteze și să fie atente la tendințele din acest domeniu.
În cazul Vitacom Electronics, distribuția vânzărilor este aproximativ egală când e vorba de vânzări online versus tradiționale. Urmează dezvoltarea platformelor online și eficientizarea lor pentru noile deprinderi ale consumatorilor. A ține pasul cu cerințele consumatorilor trebuie să fie o permanentă temă de gândire pentru toate companiile, mici sau mari, la început de drum sau mai vechi în piață.
Performanța în business vine, înainte de toate, din anticiparea schimbărilor
În 28 de ani de activitate pe piața din România, trecând prin numeroase schimbări într-o țară ea însăși în schimbare, Vitacom Electronics a înțeles că identificarea tendințelor care pot aduce schimbări mari este vitală. Iar acest lucru este posibil prin evaluarea indicatorilor de performanță și cercetare. Indicatorii unei companii pot da multe informații, iar acestea trebuie corelate cu o imagine de ansamblu a pieței și a concurenților.
Ca o companie să facă performanță, nu doar să supraviețuiască pe piață, este extrem de important să aibă capacitatea și resursele de a anticipa schimbările care se pot dovedi radicale. Totodată, trebuie să vină cu o soluție din timp ca să nu fie luată prin surprindere. În egală măsură, e nevoie de o cercetare continuă a clienților, a mediului în care compania acționează și o analiză proprie.
Pentru următorii ani, Vitacom Electronics are două ținte importante: extinderea în mediul online și pe plan internațional. Totodată, o piață importantă în România va fi cea a produselor de smart living, pe măsură ce rata adopției noilor tehnologii crește. Alegerile de top ale clienților rămân în continuare produsele electrice, în special stabilizatoarele de tensiune și produsele de iluminat, încălzitoarele electrice, dar și bateriile și acumulatorii. Totodată, o creștere semnificativă o au produsele de stocare a datelor, din zona IT&C, unde volumul de vânzări s-a mărit cu peste 10%.