Page 8 - ePaper
P. 8
7



supraveghere și al unui mecanism unic de rezoluție cu un fond unic de rezoluție care
se va construi treptat. Comisia mea va fi activă și vigilentă în ceea ce privește
asigurarea faptului că vom pune în aplicare pe deplin noile norme privind
supravegherea și rezoluția, ceea ce va face băncile europene mai solide, astfel încât
acestea să își poată relua activitatea de creditare a economiei reale.

Cu timpul, cred că ar trebui să completăm noile norme europene privind băncile cu o
uniune a piețelor de capital. Pentru a îmbunătăți finanțarea economiei noastre, ar
trebui să dezvoltăm și să integrăm în continuare piețele de capital. Acest lucru ar
reduce costurile mobilizării de capital, în special pentru IMM-uri, și ar contribui la
diminuarea dependenței noastre foarte ridicate de finanțarea bancară. De asemenea,
ar spori atractivitatea Europei ca zonă de investiții.

Libera circulație a lucrătorilor a fost întotdeauna unul dintre principalii piloni ai
pieței interne și o voi apăra, acceptând totodată dreptul autorităților naționale de a
combate abuzurile sau cererile frauduloase. Cred că ar trebui să considerăm libera
circulație ca fiind o oportunitate economică, și nu o amenințare. Prin urmare, ar trebui
să promovăm mobilitatea forței de muncă, în special în domenii în care locurile de
muncă nu se ocupă în mod recurent sau în care există o necorelare a competențelor
cu cerințele pieței. În același timp, voi asigura faptul că Directiva privind detașarea
lucrătorilor este pusă în aplicare cu strictețe și voi iniția o examinare bine
direcționată a acestei directive care să asigure eliminarea dumpingului social în
Uniunea Europeană. În Uniunea noastră, aceeași activitate desfășurată în
același loc ar trebui să fie remunerată în același mod.

Avem nevoie de o echitate sporită în cadrul pieței noastre interne. Recunoscând
competența statelor membre în ceea ce privește sistemele lor de impozitare, trebuie
să ne intensificăm eforturile de combatere a evaziunii fiscale și a fraudei fiscale,
astfel încât toți să contribuie în mod echitabil. Voi continua să promovez în special
cooperarea administrativă dintre autoritățile fiscale și activitatea desfășurată în
vederea adoptării la nivelul UE a unei baze fiscale consolidate comune a societăților
și a unei taxe pe tranzacțiile financiare. Propunerea de consolidare a normele Uniunii
privind combaterea spălării de bani ar trebui adoptată rapid și ar trebui să prevadă
dispoziții ambițioase, în special în ceea ce privește identificarea beneficiarilor reali și
îmbunătățirea măsurilor de precauție privind clientela.

5. O uniune economică și monetară mai aprofundată și mai echitabilă

În următorii cinci ani, doresc să continui procesul de reformă a uniunii noastre
economice și monetare, pentru a menține stabilitatea monedei noastre unice și
pentru a îmbunătăți convergența dintre statele membre care utilizează moneda unică
în ceea ce privește politica economică, bugetară și cea privind piața muncii. Mă voi
baza în acest sens pe „rapoartele celor patru președinți” și pe proiectul Comisiei
pentru o uniune economică și monetară profundă și veritabilă, ținând întotdeauna
seama de dimensiunea socială a Europei.

Criza a fost doar întreruptă. Trebuie să utilizăm această întrerupere pentru a
consolida și a completa măsurile fără precedent pe care le-am adoptat în timpul
crizei, pentru a le simplifica și a le da un caracter mai legitim din punct de vedere
social. În ceea ce mă privește, consider că, în punerea în aplicare a reformelor
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13