Page 4 - Mobile Innovation 2017
P. 4

Corneliu MĂNESCU, Deputy Director General - MCSI
            MCSI:Vrem să facilităm comunicarea cu industria


                de profil ca să putem armoniza cadrul legislativ




            “Ministerul Comunicaţiilor şi So-
            cietăţii Informaţionale a intrat în-
            tr-un proces de facilitare a unei co-
            municări mai strânse cu industria
            de profil. Este esenţial să existe
            această comunicare ca prin feed-
            back-ul pe care îl primim de la in-
            dustria de profil să putem armoni-
            za cadrul legislativ şi să putem
            enunţa politici publice care să fie
            în concordanţă cu viziunea orga-
            nismelor internaţionale.

            Aceasta nu poate fi atinsă decât dacă la
       2    nivelul fiecărui stat membru al Uniunii
            Europene se vine cu reglementări, legisla-
            ţie, transpunerile iniţiativelor care se
            elaborează la nivelul acestor organisme
            internaţionale sau forurilor comunitare.
            Practic, este imposibil ca din birou să poţi
            elabora un cadru dacă nu există comuni-
            carea cu piaţa şi ne dorim ca împreună să
            elaborăm aceste mecanisme. Ministerul de
            resort s-a implicat anul trecut în conceptul
            de smart city, şi ca urmare a dezbaterilor la
            nivelul Uniunii Europene unde s-au creat  transeuropene într-un viitor apropiat, pe  Există o tendinţă ca statele membre să se
            anumite entităţi însărcinate cu dezvoltarea  unele tronsoane circulând deja camioane  scindeze în ceea ce în ultima perioadă a
            durabilă, unde se regăseşte şi componenta  fără şofer. La nivelul UE există un orga-  fost mediatizat ca „Europa în două viteze”.
            de smart city. Unul dintre obiectivele pe  nism dedicat în cadrul DG Move, unde şi  Aceste tendinţe apar de la lucruri relativ
            care comisarul Oettinger le are în vedere  România este parte, cu reprezentanţi în  simple, şi anume dacă într-un grup de
            este cel al Europei conectate, cu coridoare  cadrul grupurilor de lucru.  lucru se ridică problema de către state ca
                                                                                    Franţa, Germania, Olanda, Austria pentru
                                                                                    eficientizarea transportului de mărfuri şi
                                                                                    toate soluţiile de transport inteligent sunt
                                                                                    gândite în direcţia aceasta, România şi-a
                                                                                    pus problema reducerii numărului de
                                                                                    victime de pe drumurile şi şoselele din
                                                                                    România. Aşadar, suntem de acord să
                                                                                    completăm aceste soluţii noi, dar dorim să
                                                                                    ne rezolvăm şi noi situaţiile interne.
                                                                                    România a fost unul dintre partenerii di-
                                                                                    rect implicaţi în configurarea sistemului
                                                                                    eCall, care este funcţional, iar acum, prin
                                                                                    reglementările elaborare la nivelul Uniunii
                                                                                    Europene s-a introdus deja obligativitatea
                                                                                    ca producătorii de autoturisme să includă
                                                                                    acest sistem pe toate autoturismele.
                                                                                    MCSI este implicat în mod direct şi există
                                                                                    o colaborare foarte strânsă cu ANCOM la
                                                                                    nivel legislativ, la nivelul elaborării acestor
                                                                                    acte normative.”
            CoMUNiC@Ții Mobile
   1   2   3   4   5   6   7   8   9