Page 4 - Mobile Innovation 2017
P. 4
Corneliu MĂNESCU, Deputy Director General - MCSI
MCSI:Vrem să facilităm comunicarea cu industria
de profil ca să putem armoniza cadrul legislativ
“Ministerul Comunicaţiilor şi So-
cietăţii Informaţionale a intrat în-
tr-un proces de facilitare a unei co-
municări mai strânse cu industria
de profil. Este esenţial să existe
această comunicare ca prin feed-
back-ul pe care îl primim de la in-
dustria de profil să putem armoni-
za cadrul legislativ şi să putem
enunţa politici publice care să fie
în concordanţă cu viziunea orga-
nismelor internaţionale.
Aceasta nu poate fi atinsă decât dacă la
2 nivelul fiecărui stat membru al Uniunii
Europene se vine cu reglementări, legisla-
ţie, transpunerile iniţiativelor care se
elaborează la nivelul acestor organisme
internaţionale sau forurilor comunitare.
Practic, este imposibil ca din birou să poţi
elabora un cadru dacă nu există comuni-
carea cu piaţa şi ne dorim ca împreună să
elaborăm aceste mecanisme. Ministerul de
resort s-a implicat anul trecut în conceptul
de smart city, şi ca urmare a dezbaterilor la
nivelul Uniunii Europene unde s-au creat transeuropene într-un viitor apropiat, pe Există o tendinţă ca statele membre să se
anumite entităţi însărcinate cu dezvoltarea unele tronsoane circulând deja camioane scindeze în ceea ce în ultima perioadă a
durabilă, unde se regăseşte şi componenta fără şofer. La nivelul UE există un orga- fost mediatizat ca „Europa în două viteze”.
de smart city. Unul dintre obiectivele pe nism dedicat în cadrul DG Move, unde şi Aceste tendinţe apar de la lucruri relativ
care comisarul Oettinger le are în vedere România este parte, cu reprezentanţi în simple, şi anume dacă într-un grup de
este cel al Europei conectate, cu coridoare cadrul grupurilor de lucru. lucru se ridică problema de către state ca
Franţa, Germania, Olanda, Austria pentru
eficientizarea transportului de mărfuri şi
toate soluţiile de transport inteligent sunt
gândite în direcţia aceasta, România şi-a
pus problema reducerii numărului de
victime de pe drumurile şi şoselele din
România. Aşadar, suntem de acord să
completăm aceste soluţii noi, dar dorim să
ne rezolvăm şi noi situaţiile interne.
România a fost unul dintre partenerii di-
rect implicaţi în configurarea sistemului
eCall, care este funcţional, iar acum, prin
reglementările elaborare la nivelul Uniunii
Europene s-a introdus deja obligativitatea
ca producătorii de autoturisme să includă
acest sistem pe toate autoturismele.
MCSI este implicat în mod direct şi există
o colaborare foarte strânsă cu ANCOM la
nivel legislativ, la nivelul elaborării acestor
acte normative.”
CoMUNiC@Ții Mobile