Page 44 - Revista COMUNIC@TII Mobile Nr. 148
P. 44
tendinţe | protecţia datelor şi persoanelor
Doar 12% dintre companii
au implementat cerințele
GDPR până la 25 mai 2018
Raportul Impactul noilor reguli privind protecția datelor realizat Companiile chestionate au identi-
de PwC România arată că circa 60% din cele 56 de companii care ficat mai multe arii în care au nevo-
au participat la sondaj au declarat că, imediat după data aplicării ie, cu prioritate, de consultarea unui
Regulamentului General de Protecție a Datelor (GDPR), la 25 mai, specialist extern. Cea mai importan-
erau în plin proces de implementare a cerințelor acestuia. 12% tă zonă este aceea de pregătire a per-
sonalului propriu, atât pentru echipa
dintre companiile participante la sondaj au declarat că au finalizat responsabilă cu protec ia datelor cât
procesul de implementare a cerințelor Regulamentului, până la și pentru responsabilul cu protec ia
intrarea în vigoare a acestuia. Cele mai multe dintre acestea au un datelor (19%). Această cerin ă am
număr de până în 200 de angajați (57%) și activează în domeniul observat-o venind cu precădere de
farmaceutic, cel al serviciilor financiare, auto și energie. la companiile care activează în sec-
torul serviciilor financiare și cel al
produc iei industriale. O altă zonă
ompaniile consideră că cele mai Participan ii la sondaj au decla- în care companiile consideră necesa-
C afectate departamente de apli- rat că cele mai des întâlnite măsuri ră asisten a unor specialiști externi
carea Regulamentului sunt cele de de implementare a Regulamentului se referă la revizuirea și adaptarea
resurse umane (25%) și de rela ii constau în adoptarea unei strategii procedurilor interne (16%), același
cu clien ii (25%). În acest clasa- sau proceduri interne specifice de procent are nevoie de servicii de
ment urmează departamentul IT protec ie a datelor (19%) sau revizu- consultan ă privind îmbunătă irea
(21%) iar pe locul al treilea se află irea și adaptarea procedurilor inter- securită ii sistemelor IT utilizate.
departamentul de vânzări (18%). ne, ca un tot unitar, în sensul respec- 32% dintre companii declară că fo-
Alte departamente care au mai fost tării cerin elor GDPR (19%). Aceste losesc sau inten ionează să foloseas-
men ionate, cu procente mai mici, solu ii sunt preferate în special de că solu ii automate pentru a căuta
sunt departamentul Financiar, cel de companiile din domeniul serviciilor și identifica datele cu caracter per-
Marketing, Juridic și Risc. financiare, retail și produc ie indus- sonal în companie. Același procent
52% dintre participanţii la stu- trială. Alte măsuri men ionate includ folosește solu ii automate pentru
diu consideră că cea mai îmbunătă irea securită ii detectarea și monitorizarea inciden-
mare dificultate în aplica- sistemelor IT (16%), eva- telor și a evenimentelor cu impact
rea cerin elor acestuia o luarea partenerilor con- asupra securită ii datelor cu caracter
constituie lipsa legisla iei tractuali către care se personal. Topul tehnologiilor folosite
specifice sau a unor nor- transferă date cu carac- este încheiat de solu ii automate pen-
me de aplicare. Pe locul al doilea în ter personal (14%), numirea internă tru detectarea și prevenirea pierderii
acest top se situează lipsa resurselor a unui responsabil cu protec ia date- datelor cu caracter personal (28%).
umane (27%), urmată de lipsa resur- lor (14%), implementarea unor teh- Companiile care activează în dome-
selor financiare (8%). Alte elemente de nologii specifice (8%), implementarea niile serviciilor financiare, auto, ener-
dificultate men ionate sunt comple- unor schimbări structurale la nivelul gie și cel farmaceutic declară că folo-
xitatea ridicată a proiectului, costuri- organiza iei și numirea unui respon- sesc astfel de tehnologii cel mai des.
le mari de implementare și lipsa unei sabil cu protec ia datelor trimise în Dacă ne referim la tehnologii de
abordări unitare la nivelul ac ionarilor. extern (5%). preven ie, aproape două treimi (61%)
42 septembrie-noiembrie 2018