Page 40 - Revista COMUNIC@TII Mobile Nr. 148
P. 40
Piaţa it | tranzacţii
eMAG, investiții de peste
Allgeier cumpără iQuest
Compania germană Allgeier preia pachetul 120 milioane euro în 2018
majoritar de acțiuni al iQuest Group, producător
software înființat de antreprenorul clujean eMAG a investit 63 de milioane de euro anul trecut în patru direcții
Cornelius Brody în anul 1998. Sediul central al principale, ca parte a strategiei de dezvoltare ca hub regional de
iQuest Group este în Germania, compania având
peste 700 de angajaţi. Grupul iQuest activează în ecommerce, alocarea financiară fiind următoarea: 2 milioane pentru
România prin iQuestTechnologies Cluj-Napoca și angajați, 10 milioane - logistică, 27 milioane - tehnologie și 24 milioane
iQuest Technologies Brașov. În 2017 a înregistrat - dezvoltare internațională. În 2018, eMAG derulează investiții de peste
venituri de 32 milioane de euro, iar pentru 2018 120 de milioane de euro, incluzând investiția în noul centru logistic.
estimează 38 milioane de euro. iQuest are sedii şi
în Bucureşti, Sibiu şi Craiova. Centrele iQuest din
Cluj-Napoca şi Braşov au generat, în 2017, afaceri ifra de afaceri realizată în România cele mai mari creșteri au fost telefoa-
de 146,1 milioane de lei, de la 149,28 milioane de C a crescut cu 28% fa ă de anul pre- nele mobile, electrocasnicele mari și
lei în 2016. Profitul net a urcat de cinci ori, la 5,6 cedent, până la 2,58 de miliarde de mici, televizoarele, gadget-urile, jucă-
milioane de lei. Grupul Allgeier are sediul central lei, iar cifra întregului grup eMAG a riile și produsele auto, anul acesta to-
în Munchen şi centre de dezvoltare în Praga crescut până la 4,06 de miliarde de lei, pul se schimbă ca urmare a creșterii
și Timișoara, dar și în India, Vietnam și China, în timp ce numărul de clien i pe care frecven ei de cumpărături online.
cu peste 5.000 de programatori. Anul Allgeier eMAG îi servește în cele patru ări a În 2018, un poten ial mare de creștere
a avut venituri de peste 580 milioane euro și crescut la 7,57 de milioane. De ase- au produsele din categoriile fashion,
EBITDA de 26,5 milioane euro în anul 2017.
menea, traficul și volumele au cres- sport, îngrijire personală și cosmetice
cut constant, atât pe desktop, cât și și bricolaj, mobilă și decora iuni.
VTEX îşi deschide birou pe mobile, zonă în care aplica ia eMAG Începând cu data de 25 iunie, clien ii
în România a ajuns la un număr record de peste din București și Ilfov vor putea coman-
da până la ora 24:00 cu livrare a doua zi,
1,1 de milioane de instalări.
inclusiv sâmbăta și duminica.
Peste 10.000 de selleri Din 2 iulie, eMAG introduce un ser-
VTEX, furnizor global de soluții ecommerce în emaG marketplace viciu de livrare rapidă pentru litoral.
în cloud pentru companii mari, a deschis oficial, Cu un ritm de 800 de selleri noi Astfel, vor putea fi plasate comenzi cu
pe 3 octombrie biroul din România. Începând integra i lunar, eMAG Marketplace livrare pe litoral în aceeași zi (dacă este
din luna septembrie, România este al patrulea a crescut cu 201% în perioada ianu- plasată comanda până la ora 12:00) și
birou VTEX din Europa și primul din Europa arie 2017-mai 2018, iar în prezent cu livrare a doua zi (dacă este plasată
de Est. Country Manager VTEX România este
Ionuț Farcaș. VTEX a bugetat investiții de reunește peste 10.000 de selleri în până la ora 24:00).
peste 2 milioane de euro în următorii 5 ani în România. În prezent, 50% dintre Din luna august, livrarea pe 6 inter-
România. Fondată în 1999, ca o platformă de tip produsele vândute pe eMAG provin vale orare de câte 2 ore între 09:00 –
CRM în sistem SaaS, VTEX s-a transformat în din oferta sellerilor 21:00: eMAG va ex-
furnizor de soluții ecommerce. În 2007, Walmart Marketplace. Până tinde serviciul de
a ales VTEX pentru magazinul său online. În la finalul anului vor livrare în aceeași zi
2013, VTEX a lansat VTEX SmartCheckout, fi lansate două ser- în București și în
o tehnologie patentată de plată online fără vicii noi: eMAG Ads (va putea fi cum- jude ul Ilfov, oferind 6 intervale de
parolă. În prezent, compania este prezentă în părată publicitate pe platforma eMAG) câte două ore, de la 3 intervale de trei
6 țări din Europa: Germania, Marea Britanie, și eMAG Academy (webinarii, trainin- ore câte sunt în prezent. Clien ii vor
Spania, Portugalia, Polonia și România. VTEX guri și conferin e care îi vor ajuta pe putea plasa comanda cu până la 1h30’
estimează că, în 2022, 20% din veniturile selleri să își îmbunătă ească strategia înainte de intervalul de livrare dorit,
totale vor fi generate în Europa. La nivel global,
soluția VTEX este implementată în peste 3.000 și performan a). iar serviciul va fi disponibil și în week-
de magazine online, din 25 de țări, generând end.
un GMV ce depășește 3 miliarde de dolari. În 3,4 de milioane de produse în stoc Începând din luna octombrie, clien ii
România, VTEX a finalizat deja trei proiecte: și categoriile anului 2018 eMAG vor putea să își cumpere de pe
pentru F64, Miniprix și Dacris, targetul fiind de În oferta eMAG sunt, în total, pes- platformă cartele prepaid sau să își ali-
10 clienți în următoarele 12 luni și de 50 de clienți te 3.400.000 de produse în stoc. Dacă menteze conturile prepaid de pe tele-
în următorii 4 ani. în 2017, categoriile care au înregistrat foane.
38 septembrie-noiembrie 2018