Page 40 - index
P. 40
ai | Robotică
Cu o valoare de 700 Studiu GfK pentru România
milioane de euro în primul
trimestru din 2019, piața
românească a bunurilor Sectorul
de folosință îndelungată
trecut. Mai multe categorii telecom și IT,
a marcat o scădere de
aproape 2% față de
primele trei luni ale anului
importante scăderi au venit în scădere
au contribuit la această
evoluție, dar cele mai
din telecom și IT, sectoare
responsabile de 43%, tru telefoane şi core wearables, scăzut cu 15.5%, până la 0.69 mi
respectiv, 14% din valoarea precum ceasuri smart, Fitbit. lioane de euro, în timp ce camere
totală a pieței în T1 2019. Categoria care marchează evolu le video au ajuns la mai puțin de 1
ția negativă a întregului sector milion de euro, după o scădere a
vânzărilor de aproape 33%.
este cea a telefoanelor mobile
S ectorul telecom a scăzut cu care îşi diminuează valoarea cu it - Aproape toate categoriile din
acest sector au avut o evoluție
4.5%, până la 301 milioa
mare viteză. O scădere de peste
ne de euro, iar electronicele, cu 74% față de trimestrul similar din negativă în primul trimestru al
o importanță de 15% în valoarea 2018 a adus vânzările la 53 mili acestui an. Singurele excepții au
totală, au intrat şi ele în teritoriul oane de euro. fost monitoarele, cu o majorare
negativ, cu un declin de aproape 1 Ascensiunea phabletelor nu a de 12.5%, până la 10 milionane de
procent, până la 106 milioane de reuşit să compenseze tendința, euro şi camerele web, cu o creştere
euro. chiar dacă rata de creştere a aces de peste 3%, până la două milioane
Vânzările de electrocasnice mari tora a fost de peste 146%, până la de euro.
(18% din valoarea pieței) au cres o valoare de 231 milioane de euro. Cea mai accentuată scădere, de
cut cu peste 11%, până la 128 mi Căştile au marcat o evoluție aproape 26%, a fost înregistrată
lioane de euro. Electrocasnicele bună, peste 17%, până la 8 mili de computere, ale căror vânzări
mici (7% din valoarea totală) şi oane de euro, în timp ce vânzările au ajuns la 17 milioane de euro.
au majorat vânzările cu aproape de core wearables s au majorat cu Tabletele continuă şi ele panta des
4%, până la 52 milioane de euro. peste 52%, tot până la 8 milioane cendentă, cu vânzări de 10 mili
Sectorul IT a totalizat 101 milioa de euro. oane de euro, în scădere cu 16.5%
ne de euro în acest prim trimestru, electronice - Cea mai importantă față de T1 2018. Vânzările de lap
cu aproape 10% mai puțin față de categorie din acest sector, cea a topuri au scăzut cu 7%, atingând
aceeaşi perioadă a anului trecut. televizoarelor, a înregistrat un plus o valoare de 55 milioane de euro.
Echipamentele de birou şi apa de peste 2 procente, ajungând la echipamente de birou -
ratele foto, fiecare reprezentând o valoare de 92 milioane de euro. Sectorul include imprimante şi
aproape 1% din piața totală, au Rezultate foarte bune se remarcă multifuncționale, cu vânzări mai
marcat evoluții negative de 4.5% şi în cazul boxelor şi al sistemelor mici cu 4.5% față de T1 2018, până
(până la 8 milioane de euro), re audio, ale căror vânzări au crescut la 8 milioane de euro.
spectiv, mai mult de 11% (până cu aproape 9%, respectiv 8%, până Foto - Camerele digitale continuă
la 4 milioane de euro). la o valoare de două milioane de să piardă teren în fața telefoanelor
telecom - Piața de telecom inclu euro fiecare. inteligente cu camere din ce în ce
de telefoane mobile şi smart, pha Restul categoriilor au însă un im mai multe şi mai performante.
blete (telefoane smart cu ecra ne pact negativ asupra performanței Astfel, categoria a scăzut cu peste
mai mari de 5.6 inch), căşti pen totale a sectorului. Piața de că şti a 11, la 4 milioane de euro.
38 aprilie-iunie 2019
Cu o valoare de 700 Studiu GfK pentru România
milioane de euro în primul
trimestru din 2019, piața
românească a bunurilor Sectorul
de folosință îndelungată
trecut. Mai multe categorii telecom și IT,
a marcat o scădere de
aproape 2% față de
primele trei luni ale anului
importante scăderi au venit în scădere
au contribuit la această
evoluție, dar cele mai
din telecom și IT, sectoare
responsabile de 43%, tru telefoane şi core wearables, scăzut cu 15.5%, până la 0.69 mi
respectiv, 14% din valoarea precum ceasuri smart, Fitbit. lioane de euro, în timp ce camere
totală a pieței în T1 2019. Categoria care marchează evolu le video au ajuns la mai puțin de 1
ția negativă a întregului sector milion de euro, după o scădere a
vânzărilor de aproape 33%.
este cea a telefoanelor mobile
S ectorul telecom a scăzut cu care îşi diminuează valoarea cu it - Aproape toate categoriile din
acest sector au avut o evoluție
4.5%, până la 301 milioa
mare viteză. O scădere de peste
ne de euro, iar electronicele, cu 74% față de trimestrul similar din negativă în primul trimestru al
o importanță de 15% în valoarea 2018 a adus vânzările la 53 mili acestui an. Singurele excepții au
totală, au intrat şi ele în teritoriul oane de euro. fost monitoarele, cu o majorare
negativ, cu un declin de aproape 1 Ascensiunea phabletelor nu a de 12.5%, până la 10 milionane de
procent, până la 106 milioane de reuşit să compenseze tendința, euro şi camerele web, cu o creştere
euro. chiar dacă rata de creştere a aces de peste 3%, până la două milioane
Vânzările de electrocasnice mari tora a fost de peste 146%, până la de euro.
(18% din valoarea pieței) au cres o valoare de 231 milioane de euro. Cea mai accentuată scădere, de
cut cu peste 11%, până la 128 mi Căştile au marcat o evoluție aproape 26%, a fost înregistrată
lioane de euro. Electrocasnicele bună, peste 17%, până la 8 mili de computere, ale căror vânzări
mici (7% din valoarea totală) şi oane de euro, în timp ce vânzările au ajuns la 17 milioane de euro.
au majorat vânzările cu aproape de core wearables s au majorat cu Tabletele continuă şi ele panta des
4%, până la 52 milioane de euro. peste 52%, tot până la 8 milioane cendentă, cu vânzări de 10 mili
Sectorul IT a totalizat 101 milioa de euro. oane de euro, în scădere cu 16.5%
ne de euro în acest prim trimestru, electronice - Cea mai importantă față de T1 2018. Vânzările de lap
cu aproape 10% mai puțin față de categorie din acest sector, cea a topuri au scăzut cu 7%, atingând
aceeaşi perioadă a anului trecut. televizoarelor, a înregistrat un plus o valoare de 55 milioane de euro.
Echipamentele de birou şi apa de peste 2 procente, ajungând la echipamente de birou -
ratele foto, fiecare reprezentând o valoare de 92 milioane de euro. Sectorul include imprimante şi
aproape 1% din piața totală, au Rezultate foarte bune se remarcă multifuncționale, cu vânzări mai
marcat evoluții negative de 4.5% şi în cazul boxelor şi al sistemelor mici cu 4.5% față de T1 2018, până
(până la 8 milioane de euro), re audio, ale căror vânzări au crescut la 8 milioane de euro.
spectiv, mai mult de 11% (până cu aproape 9%, respectiv 8%, până Foto - Camerele digitale continuă
la 4 milioane de euro). la o valoare de două milioane de să piardă teren în fața telefoanelor
telecom - Piața de telecom inclu euro fiecare. inteligente cu camere din ce în ce
de telefoane mobile şi smart, pha Restul categoriilor au însă un im mai multe şi mai performante.
blete (telefoane smart cu ecra ne pact negativ asupra performanței Astfel, categoria a scăzut cu peste
mai mari de 5.6 inch), căşti pen totale a sectorului. Piața de că şti a 11, la 4 milioane de euro.
38 aprilie-iunie 2019