Page 40 - index
P. 40
ai | Robotică



Cu o valoare de 700 Studiu GfK pentru România
milioane de euro în primul
trimestru din 2019, piața
românească a bunurilor Sectorul
de folosință îndelungată
trecut. Mai multe categorii telecom și IT,
a marcat o scădere de
aproape 2% față de
primele trei luni ale anului
importante scăderi au venit în scădere

au contribuit la această
evoluție, dar cele mai


din telecom și IT, sectoare
responsabile de 43%, tru telefoane şi core wearables, scăzut cu 15.5%, până la 0.69 mi­
respectiv, 14% din valoarea precum ceasuri smart, Fitbit. lioane de euro, în timp ce camere­
totală a pieței în T1 2019. Categoria care marchează evolu­ le video au ajuns la mai puțin de 1
ția negativă a întregului sector milion de euro, după o scădere a
vânzărilor de aproape 33%.
este cea a telefoanelor mobile
S ectorul telecom a scăzut cu care îşi diminuează valoarea cu it - Aproape toate categoriile din
acest sector au avut o evoluție
4.5%, până la 301 milioa­
mare viteză. O scădere de peste
ne de euro, iar electronicele, cu 74% față de trimestrul similar din negativă în primul trimestru al
o importanță de 15% în valoarea 2018 a adus vânzările la 53 mili­ acestui an. Singurele excepții au
totală, au intrat şi ele în teritoriul oane de euro. fost monitoarele, cu o majorare
negativ, cu un declin de aproape 1 Ascensiunea phabletelor nu a de 12.5%, până la 10 milionane de
procent, până la 106 milioane de reuşit să compenseze tendința, euro şi camerele web, cu o creştere
euro. chiar dacă rata de creştere a aces ­ de peste 3%, până la două milioane
Vânzările de electrocasnice mari tora a fost de peste 146%, până la de euro.
(18% din valoarea pieței) au cres ­ o valoare de 231 milioane de euro. Cea mai accentuată scădere, de
cut cu peste 11%, până la 128 mi­ Căştile au marcat o evoluție aproape 26%, a fost înregistrată
lioane de euro. Electrocasnicele bună, peste 17%, până la 8 mili­ de computere, ale căror vânzări
mici (7% din valoarea totală) şi­ oane de euro, în timp ce vânzările au ajuns la 17 milioane de euro.
au majorat vânzările cu aproape de core wearables s ­au majorat cu Tabletele continuă şi ele panta des ­
4%, până la 52 milioane de euro. peste 52%, tot până la 8 milioane cendentă, cu vânzări de 10 mili­
Sectorul IT a totalizat 101 milioa­ de euro. oane de euro, în scădere cu 16.5%
ne de euro în acest prim trimestru, electronice - Cea mai importantă față de T1 2018. Vânzările de lap­
cu aproape 10% mai puțin față de categorie din acest sector, cea a topuri au scăzut cu 7%, atingând
aceeaşi perioadă a anului trecut. televizoarelor, a înregistrat un plus o valoare de 55 milioane de euro.
Echipamentele de birou şi apa­ de peste 2 procente, ajungând la echipamente de birou -
ratele foto, fiecare reprezentând o valoare de 92 milioane de euro. Sectorul include imprimante şi
aproape 1% din piața totală, au Rezultate foarte bune se remarcă multifuncționale, cu vânzări mai
marcat evoluții negative de ­4.5% şi în cazul boxelor şi al sistemelor mici cu 4.5% față de T1 2018, până
(până la 8 milioane de euro), re­ audio, ale căror vânzări au crescut la 8 milioane de euro.
spectiv, mai mult de ­11% (până cu aproape 9%, respectiv 8%, până Foto - Camerele digitale continuă
la 4 milioane de euro). la o valoare de două milioane de să piardă teren în fața telefoanelor
telecom - Piața de telecom inclu­ euro fiecare. inteligente cu camere din ce în ce
de telefoane mobile şi smart, pha­ Restul categoriilor au însă un im­ mai multe şi mai performante.
blete (telefoane smart cu ecra ne pact negativ asupra performanței Astfel, categoria a scăzut cu peste
mai mari de 5.6 inch), căşti pen ­ totale a sectorului. Piața de că şti a 11, la 4 milioane de euro.



38 aprilie-iunie 2019
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45