Page 37 - index
P. 37
Dosar | 5G hype vs. Reality



litera b) se modifică şi va avea
următorul cuprins:”b) prin derogare
de la dispoziţiile art.8 alin.(2)
lit.a)din Ordonanţa Guvernului
nr.2/2001privind regimul juridic
al contravenţiilor,aprobată cu
modificări şi completări prin Legea
nr.180/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, pentru
persoanele cu o cifră de afaceri de
peste 3.000.000 lei, cu amendă în
cuantum de până la 5% din cifra de
afaceri, iar, în cazul unor încălcări
repetate, cu amendă în cuantum de
până la 10% din cifra de afaceri
„6. La articolul 143 se introduce
un nou alineat, alineatul (6), cu
următorul cuprins:
Plata taxelor pentru licențe nu se radio 791­821MHz/832­ „(6)În cazul utilizării de
face imediat, ci în decurs de câteva 862MHz(2x30MHz),1920­ frecvenţe radio fără licenţă sau
luni sau chiar de ani de la anunțarea 1980/2110­2170MHz(2x60MHz), după expirarea perioadei de
rezultatelor concursului. 3400­3800MHz (400MHz) se valabilitate, se calculează penalităţi
Pentru ca bugetul de stat să stabileşte o valoare minimală în pentru fiecare zi de utilizare fără
încaseze aceste taxe în anul 2019 cuantum de 2% din cifra de afaceri licenţă, începând cu ziua imediat
licențele ar trebui acordate în trim. I, din anul precedent, înregistrată următoare termenului de scandenţă,
eventual trim. II din 2019! la nivelul ramurii CAEN unde se reprezentând 0,1% pentru fiecare
încadrează activitatea de comunicaţii zi de întârziere din cifra de afaceri
Prevederi ouG114/2018 electronice, înmulţită cu numărul de din anul precedent, înregistrată
La articolul 28, alineatul (1) se ani pentru care se acordă licenţa. la nivelul ramurii CAEN unde se
modifică şi va avea următorul La articolul 31, alineatul (6) se încadrează activitatea de comunicaţii
cuprins: modifică şi va avea următorul electronice.”
(1) Acordarea licenţelor de cuprins: Determinarea prețurilor de
utilizare a frecvenţelor radio prin (6)Prelungirea perioadei de pornire se face arbitrar pe criterii
intermediul unor proceduri de valabilitate a licenţei de utilizare contabile(bani la buget) şi nu
selecţie competitivă sau comparativă a frecvenţelor radio acordate economice(€/MHz/locuitor), având
se realizează după cum urmează: prin procedură de selecţie este ca scop să aducă la bugetul statului
a) în cazul licenţelor condiţionată de plata către bugetul €1miliard din licitația 5G şi €2
pentru benzile de frecvenţă de stat a unei taxe de licenţă în miliarde din licențe 3G.
radio 703­733MHz/758­ cuantum de 4% din cifra de afaceri
788MHz(2x30MHz),738­ din anul precedent prelungirii, achizițiile de spectru
753MHz(1x15MHz),880­ înregistrată la nivelul ramurii CAEN și îndatorarea operatorilor
915MHz/925­960MHz(2x35MHz) unde se încadrează activitatea de Fără o mărire de capital, doar
se stabileşte o valoare minimală în comunicaţii electronice, înmulţită Orange şi Vodafone şi­ar putea
cuantum de 4% din cifra de afaceri cu numărul de ani pentru care se permite o creştere puternică
din anul precedent prelungirii, acordă licenţa.” a gradului de îndatorare: ­cca
înregistrată la nivelul ramurii CAEN La articolul 124, alineatul (3) €500 milioane, ­ adică cca 50%,
unde se încadrează activitatea de se modifică şi va avea următorul ajungându­se la un grad de
comunicaţii electronice, înmulţită cuprins:” (3) Procentul prevăzut îndatorare mare: cca. 100% care
cu numărul de ani pentru care se la alin.(1) şi (2) se stabileşte totuşi nu ar fi suficient pentru a
acordă licenţa; în cuantum de 3%, cu excepţia acoperi ambele licențe: 5G şi 3G
b) în cazul licenţelor serviciilor poştale şi de curierat. Mărirea tarifului de monitorizare
pentru benzile de frecvenţă „5.La articolul 143 alineatul (1), la 3% este ilegală.

aprilie-iunie 2019 www.comunic.ro 35
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42