Page 44 - FLIP 149_Neat
P. 44
raport | terminale mobile
Vânzările globale de smartphone-uri au ajuns la
GfK a prezentat la Mobile
World Congress 2019 522 miliarde de dolari
raportul despre vânzările în 2018
de smartphone-uri, potrivit
căruia categoria de telefoane
mobile, smartphone-uri şi a anului anterior, la o valoare de 144 de high-end încă mai au nevoie să fie con-
wearables are o cotă de piață miliarde $. vertite în experiențe noi. Jocurile high
de 44% şi încă reprezintă end au dominat industria PC şi reprezin-
principalul motor de creștere Categoria premium continuă tă în prezent o sursă majoră de creşte-
al pieței bunurilor de folosință să fie motorul de creștere, dar lipsa re. Cu toate acestea, există un potenţial
îndelungată de 1,2 trilioane de inovații își spune cuvântul neexploatat pentru jocuri mai provoca-
de dolari. Deşi cererea globală toare pentru smartphone. În ciuda ecra-
pentru smartphone-uri a Doar aproximativ 12% (de la 9% în nelor mai mici în cazul smartphone-uri-
scăzut cu 3% în 2018 la 1,44 de 2017) dintre smartphone-uri vândute lor în comparaţie cu cele ale PC-urilor,
miliarde de unități, faţă de 2017, în 2018 au avut un cost de peste 800 de procesoarele mai rapide, display-urile cu
vânzările au reuşit, totuşi, să dolari pe unitate. Pe segmentul mediu de rezoluție bună şi capacitatea superioară a
ajungă la 522 de miliarde USD. preț (150 – 400 de dolari) continuă să se bateriei fac aceste smartphone-uri ideale
pentru a oferi experiența de gaming on
ducă o luptă acerbă, cu 46% din vânzări-
S martphone-urile s-au vândut bine le globale (de la 44% în 2017). the go. Acest lucru explică de ce 55% din-
Consumatorii „preferă să posede mai
tre utilizatorii de smartphone din întrea-
ga lume au jucat jocuri pe smartphone-ul
puţine produse, dar de mai bună calita-
şi în 2018, cu o creştere de 5% (522
miliarde USD). Cu toate acestea, cere- te” pentru care sunt dispu şi să plătească personal în ultimele 30 de zile.”
rea pentru smartphone-uri în 2018 a preţuri premium şi „prețuiesc mai mult Wearables au continuat tendința pu-
scăzut cu 3 procente la 1,44 de miliarde experienţele decât deținerea de bunuri”. ternică de creştere, cu +35% în valoa-
de unități vândute la nivel mondial faţă Fie că este vorba despre dimensiunea re. Creşterea a fost susținută de smart -
de 2017. Smartphone-urile reprezintă memoriei, a ecranului sau o cameră cu watch-uri cu cartelă SIM care reprezintă
cea mai importantă categorie din tota- mai mulți megapixeli, aceste inovaţii nu cea mai mare parte din valoarea vânză-
lul pieței mondiale anul trecut. Cota de aprind imaginaţia consumatorilor şi nu rilor din cadrul categoriei – 17%, de la
piață este de aşteptat să crească cu un stimulează cererea. 8% în 2017.
procent în 2019. Cifrele pentru T4 2018 Igor Richter, expert telecom la GfK,
arată o tendinţă similară. Aproximativ spune: „Studiul nostru arată că, deşi Cerere în creștere în europa
375 de milioane de smartphone-uri (mai noile caracteristici ale smartphone-uri- Centrală si de est și asia,
puțin cu 7%) au fost vândute la nivel lor aduc performanţe comparabile cu declin în China
mondial comparativ cu aceea şi perioadă cele ale laptop-urilor, aceste specificații
Piața chineză este cea mai mare consu-
Adoptarea globală a smartphone-urilor va ajunge la 80% până în 2025 matoare de smartphone-uri la nivel mon-
Conexiunile de pe smartphone-uri ca procent din totalul conexiunilor mobile dial, cu atât mai mult cu cât reprezintă
țara de origine pentru branduri locale
care devin globale. 40% dintre mărcile
chinezeşti de smartphone au fost cum-
părate în afara Chinei în 2018, cu 31%
mai mult decât în 2016. Declinul cere-
rii din China în T4 2018 (-27% din va-
loarea vânzărilor) are un impact semni-
ficativ asupra cifrelor globale. Cererea a
continuat să crească în țările emergente
din Asia* (+13%) şi Europa Centrală şi
de Est (+3%), ceea ce a compensat doar
Sursa: parţial declinul din China în T4 2018.
42 ianuarie-martie 2019
Vânzările globale de smartphone-uri au ajuns la
GfK a prezentat la Mobile
World Congress 2019 522 miliarde de dolari
raportul despre vânzările în 2018
de smartphone-uri, potrivit
căruia categoria de telefoane
mobile, smartphone-uri şi a anului anterior, la o valoare de 144 de high-end încă mai au nevoie să fie con-
wearables are o cotă de piață miliarde $. vertite în experiențe noi. Jocurile high
de 44% şi încă reprezintă end au dominat industria PC şi reprezin-
principalul motor de creștere Categoria premium continuă tă în prezent o sursă majoră de creşte-
al pieței bunurilor de folosință să fie motorul de creștere, dar lipsa re. Cu toate acestea, există un potenţial
îndelungată de 1,2 trilioane de inovații își spune cuvântul neexploatat pentru jocuri mai provoca-
de dolari. Deşi cererea globală toare pentru smartphone. În ciuda ecra-
pentru smartphone-uri a Doar aproximativ 12% (de la 9% în nelor mai mici în cazul smartphone-uri-
scăzut cu 3% în 2018 la 1,44 de 2017) dintre smartphone-uri vândute lor în comparaţie cu cele ale PC-urilor,
miliarde de unități, faţă de 2017, în 2018 au avut un cost de peste 800 de procesoarele mai rapide, display-urile cu
vânzările au reuşit, totuşi, să dolari pe unitate. Pe segmentul mediu de rezoluție bună şi capacitatea superioară a
ajungă la 522 de miliarde USD. preț (150 – 400 de dolari) continuă să se bateriei fac aceste smartphone-uri ideale
pentru a oferi experiența de gaming on
ducă o luptă acerbă, cu 46% din vânzări-
S martphone-urile s-au vândut bine le globale (de la 44% în 2017). the go. Acest lucru explică de ce 55% din-
Consumatorii „preferă să posede mai
tre utilizatorii de smartphone din întrea-
ga lume au jucat jocuri pe smartphone-ul
puţine produse, dar de mai bună calita-
şi în 2018, cu o creştere de 5% (522
miliarde USD). Cu toate acestea, cere- te” pentru care sunt dispu şi să plătească personal în ultimele 30 de zile.”
rea pentru smartphone-uri în 2018 a preţuri premium şi „prețuiesc mai mult Wearables au continuat tendința pu-
scăzut cu 3 procente la 1,44 de miliarde experienţele decât deținerea de bunuri”. ternică de creştere, cu +35% în valoa-
de unități vândute la nivel mondial faţă Fie că este vorba despre dimensiunea re. Creşterea a fost susținută de smart -
de 2017. Smartphone-urile reprezintă memoriei, a ecranului sau o cameră cu watch-uri cu cartelă SIM care reprezintă
cea mai importantă categorie din tota- mai mulți megapixeli, aceste inovaţii nu cea mai mare parte din valoarea vânză-
lul pieței mondiale anul trecut. Cota de aprind imaginaţia consumatorilor şi nu rilor din cadrul categoriei – 17%, de la
piață este de aşteptat să crească cu un stimulează cererea. 8% în 2017.
procent în 2019. Cifrele pentru T4 2018 Igor Richter, expert telecom la GfK,
arată o tendinţă similară. Aproximativ spune: „Studiul nostru arată că, deşi Cerere în creștere în europa
375 de milioane de smartphone-uri (mai noile caracteristici ale smartphone-uri- Centrală si de est și asia,
puțin cu 7%) au fost vândute la nivel lor aduc performanţe comparabile cu declin în China
mondial comparativ cu aceea şi perioadă cele ale laptop-urilor, aceste specificații
Piața chineză este cea mai mare consu-
Adoptarea globală a smartphone-urilor va ajunge la 80% până în 2025 matoare de smartphone-uri la nivel mon-
Conexiunile de pe smartphone-uri ca procent din totalul conexiunilor mobile dial, cu atât mai mult cu cât reprezintă
țara de origine pentru branduri locale
care devin globale. 40% dintre mărcile
chinezeşti de smartphone au fost cum-
părate în afara Chinei în 2018, cu 31%
mai mult decât în 2016. Declinul cere-
rii din China în T4 2018 (-27% din va-
loarea vânzărilor) are un impact semni-
ficativ asupra cifrelor globale. Cererea a
continuat să crească în țările emergente
din Asia* (+13%) şi Europa Centrală şi
de Est (+3%), ceea ce a compensat doar
Sursa: parţial declinul din China în T4 2018.
42 ianuarie-martie 2019