Page 43 - FLIP 149_Neat
P. 43
inteligența artiicială (AI) | robotică



În ciuda faptului că aproape jumătate
din totalul consumatorilor care au răs - 80% dintre consumatori simt că atât
în magazin, cât și online nu au parte
puns studiului (42%) şi aproape două de o experiență personalizată la
treimi dintre respondenții care aparțin cumpărături.
generației y (63%) au observat că vor
plăti mai mult pentru o experiență la 58% dintre consumatori nu se simt
cumpărături mai bună şi personaliza- confortabil cu modul în care
tă, doar 11% dintre directorii din re- magazinele folosesc tehnologia
pentru a îmbunătăți experiența
tail cred că personalul lor dispune de personalizată la cumpărături și
instrumentele şi informațiile necesa- aproape jumătate (45%) au reacții
re livrării unei experiențe personaliza- negative atunci când primesc oferte
te acestora. personalizate online.
Diferența dintre cererea consuma- 53% dintre consumatori au reacționat
torilor de îmbunătățire a serviciilor negativ ultima dată când au vizitat
personalizate şi capacitatea companii- un magazin; doar 39% se simt
lor de retail de a livra este dăunătoare inspirați și încrezători în magazinele
experienței clienților. de astăzi.

Noile tehnologii nu reprezintă

soluții miraculoase



În timp ce retailerii sunt conștienți de faptul că nu dispun de
instrumentele și informațiile necesare pentru a răspunde așteptărilor
clienților în continuă schimbare, studiul a constatat că tehnologiile noi,
cum ar fi AI și VR, nu reprezintă soluțiile la astfel de provocări.
Aproape 90% dintre directorii companiilor de retail intervievați nu sunt siguri că utilizarea
tehnologiilor avansate pentru personalizarea experienței la cumpărături se ridică la nivelul
așteptărilor și al nevoilor consumatorilor.
79% dintre directorii din industria de retail consideră că folosirea AI și VR în magazine va crește
vânzările; doar 14% dintre consumatori consideră că acest gen de tehnologii vor avea un impact
semnificativ asupra deciziilor lor de cumpărare.
Aproape toți directorii de retail (98%) consideră că AI și VR vor crește traficul în magazinele fizice;
48% dintre consumatori nu cred că VR sau AI ar avea vreun impact asupra probabilității de a
intra într-un magazin.
În ciuda popularității cumpărăturilor online, magazinele fizice nu vor dispărea prea
curând. Atâta timp cât comercianții oferă o experiență ușoară și fără probleme,
consumatorii vor continua să-și facă cumpărăturile în magazinele fizice.
Aproape toți (97%) respondenții studiului sunt de acord că este nevoie să
intre într-un magazin fizic pentru a cumpăra articole, iar majoritatea (70%)
consideră că cele mai atractive magazine sunt acelea care simplifică și
optimizează experiența la cumpărături.
Cele mai importante caracteristici care atrag consumatorii către
magazinele fizice sunt: opțiuni compatibile cu cele din online (36%),
o amenajare a magazinului mai simplă (35%), existența comenzilor
pe un dispozitiv mobil (29%) și chioșcurile din magazine care permit
consumatorilor să comande produse disponibile în depozite, dar nu și în
magazinele fizice (23%).
Dintre inovațiile tehnologice pe care consumatorii doresc să le utilizeze atunci
când fac cumpărături în magazin sau online sunt casele de marcat cu autoservire
(38%), “try-on VR” sau probarea produselor în realitatea virtuală (23%) și
plățile mobile (15%). Doar 5% dintre respondenți au selectat chatbot-urile
și roboții dezvoltați prin programele de învățare automată ca tehnologii pe
care doresc să le utilizeze cel mai mult.
ianuarie-martie 2019 www.comunic.ro 41
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48