Page 42 - FLIP 149_Neat
P. 42
inteligența artiicială (AI) | robotică
dintre consumatorii generației Y sunt
95 % reticenți
la cumpărăturile asistate de roboți
Potrivit unui nou studiu realizat de Oracle NetSuite în
parteneriat cu Wakefield Research și The Retail Doctor,
o firmă de consultanță în retail creată de consultantul
și expertul în afaceri, Bob Phibbs, oamenii nu doresc
să vorbească cu roboții în timp ce fac cumpărături în
magazinele fizice sau online.
S tudiul realizat la nivel global a inter - magazinele fizice, retailerii au oportu-
vievat 1200 de consumatori şi 400
nitatea să-şi țină clienții aproape prin
de directori de retail din SUA, Marea intermediul fiecărei interacțiuni din
Britanie şi Australia şi demonstrează că magazine.” a concluzionat Bob Phibbs.
există o diferență uria şă între cerințele
cumpărătorilor şi ce oferă retailerii, în atenție la decalaje:
ceea ce priveşte experiența de shopping retailerii și consumatorii
în sine, comunicarea în social media, au realități complet diferite
personalizarea şi utilizarea tehnolo- de 46% dintre respondenți sunt de
giilor avansate precum chatbot-urile, În ciuda investițiilor semnificative în acord cu această declarație și 28% dintre
inteligența artificială (AI) şi realitatea îmbunătățirea experienței clienților în aceștia consideră că nu există ceva mai
virtuală (VR). mediul online şi în magazinele fizice, agasant decât un asistent de vânzări
exagerat de serviabil.
„Aceste concluzii indică o nevoie cla- comercianții nu sunt capabili să țină
ră şi urgentă pentru un serviciu mai pasul cu aşteptările clienților aflate în 79% dintre directorii de retail consideră că
bun pentru clienti”, precizează Bob continuă schimbare, ceea ce creează un chatbot-urile reușesc să satisfacă nevoile
Phibbs, CEO, The Retail Doctor. „Nici decalaj imens: clienților. Două treimi dintre respondenții
care au răspuns studiului (66%) nu sunt
un retailer nu-şi doreşte ca potenţia- de acord cu această afirmație, aceștia
lii săi clienții să fie confuzi sau anxi- 73% dintre directorii de retail consideră afirmând că chatbot-urile înrăutățesc
oşi, dar mai mult de jumătate dintre că mediul de cumpărături din magazine experiența la cumpărături decât să o
respondenții acestui studiu au răs- a devenit mult mai atractiv comparativ ușureze.
cu ultimii 5 ani. Însă, doar 45% dintre
puns că simt acest lucru în timp ce fac respondenții studiului sunt de acord Aproape toți (98%) directorii de retail care
cumpărături. Clienții se simt încreză- cu această declarație, 19% declarând au răspuns studiului consideră că a
tori atunci când dezvoltă o legătură că magazinele fizice au devenit mai interacționa și a răspunde solicitărilor
emoțională cu brandul şi acest lucru neinteresante. venite prin intermediul rețelelor sociale
se întâmplă când retailerii promovea- 80% dintre directorii de retail consideră că ajută la construirea unei relații mai solide
cu potențialii clienți. Doar 12% dintre
ză interacțiunile pozitive şi utile în ma- dacă oamenii de vânzări din magazine consumatorii care au răspuns studiului
gazine prin intermediul vânzătorilor. ar interacționa mai mult cu potențialii consideră că relația lor cu brandul prin
Contrar credinței populare, generația clienți care le trec pragul magazinului, intermediul rețelelor sociale are un
y îşi doreşte ca angajații magazine- aceștia din urmă s-ar simți mult mai impact semnificativ cu privire la modul
lor să îi ajute. Cu aproape fiecare res - bine primiți și ar avea o experiență la în care aceștia percep și se raportează
la brand.
pondent care raportează că apreciază cumpărături mult mai bună. Mai puțin
40 ianuarie-martie 2019
dintre consumatorii generației Y sunt
95 % reticenți
la cumpărăturile asistate de roboți
Potrivit unui nou studiu realizat de Oracle NetSuite în
parteneriat cu Wakefield Research și The Retail Doctor,
o firmă de consultanță în retail creată de consultantul
și expertul în afaceri, Bob Phibbs, oamenii nu doresc
să vorbească cu roboții în timp ce fac cumpărături în
magazinele fizice sau online.
S tudiul realizat la nivel global a inter - magazinele fizice, retailerii au oportu-
vievat 1200 de consumatori şi 400
nitatea să-şi țină clienții aproape prin
de directori de retail din SUA, Marea intermediul fiecărei interacțiuni din
Britanie şi Australia şi demonstrează că magazine.” a concluzionat Bob Phibbs.
există o diferență uria şă între cerințele
cumpărătorilor şi ce oferă retailerii, în atenție la decalaje:
ceea ce priveşte experiența de shopping retailerii și consumatorii
în sine, comunicarea în social media, au realități complet diferite
personalizarea şi utilizarea tehnolo- de 46% dintre respondenți sunt de
giilor avansate precum chatbot-urile, În ciuda investițiilor semnificative în acord cu această declarație și 28% dintre
inteligența artificială (AI) şi realitatea îmbunătățirea experienței clienților în aceștia consideră că nu există ceva mai
virtuală (VR). mediul online şi în magazinele fizice, agasant decât un asistent de vânzări
exagerat de serviabil.
„Aceste concluzii indică o nevoie cla- comercianții nu sunt capabili să țină
ră şi urgentă pentru un serviciu mai pasul cu aşteptările clienților aflate în 79% dintre directorii de retail consideră că
bun pentru clienti”, precizează Bob continuă schimbare, ceea ce creează un chatbot-urile reușesc să satisfacă nevoile
Phibbs, CEO, The Retail Doctor. „Nici decalaj imens: clienților. Două treimi dintre respondenții
care au răspuns studiului (66%) nu sunt
un retailer nu-şi doreşte ca potenţia- de acord cu această afirmație, aceștia
lii săi clienții să fie confuzi sau anxi- 73% dintre directorii de retail consideră afirmând că chatbot-urile înrăutățesc
oşi, dar mai mult de jumătate dintre că mediul de cumpărături din magazine experiența la cumpărături decât să o
respondenții acestui studiu au răs- a devenit mult mai atractiv comparativ ușureze.
cu ultimii 5 ani. Însă, doar 45% dintre
puns că simt acest lucru în timp ce fac respondenții studiului sunt de acord Aproape toți (98%) directorii de retail care
cumpărături. Clienții se simt încreză- cu această declarație, 19% declarând au răspuns studiului consideră că a
tori atunci când dezvoltă o legătură că magazinele fizice au devenit mai interacționa și a răspunde solicitărilor
emoțională cu brandul şi acest lucru neinteresante. venite prin intermediul rețelelor sociale
se întâmplă când retailerii promovea- 80% dintre directorii de retail consideră că ajută la construirea unei relații mai solide
cu potențialii clienți. Doar 12% dintre
ză interacțiunile pozitive şi utile în ma- dacă oamenii de vânzări din magazine consumatorii care au răspuns studiului
gazine prin intermediul vânzătorilor. ar interacționa mai mult cu potențialii consideră că relația lor cu brandul prin
Contrar credinței populare, generația clienți care le trec pragul magazinului, intermediul rețelelor sociale are un
y îşi doreşte ca angajații magazine- aceștia din urmă s-ar simți mult mai impact semnificativ cu privire la modul
lor să îi ajute. Cu aproape fiecare res - bine primiți și ar avea o experiență la în care aceștia percep și se raportează
la brand.
pondent care raportează că apreciază cumpărături mult mai bună. Mai puțin
40 ianuarie-martie 2019