Page 30 - Revista COMUNIC@TII Mobile Nr. 147
P. 30
business analytics realizat de Ion VACIU
Interviu cu Ştefan Baciu despre
Piaţa de analiză din România, IoT şi
Big Data în viziunea SAS Romania
T Teemmaattiiccaa „„BBrriinnggiinngg tthhee AAnnaallyyttiiccss EEccoonnoommyy aanndd AAII iinn
A Accttiioonn„„ aa rreeuuşşiitt ssăă mmoobbiilliizzeezzee uunn mmaarree nnuummăărr ddee
s sppeecciiaalliişşttii llaa SSAASS AAnnaallyyttiiccss DDaayy,, eevveenniimmeenntt ccee aa aavvuutt
l loocc ppee 2299 mmaarrttiiee îînn BBuuccuurreeşşttii,, ggaazzddăă ffiiiinndd ŞŞtteeffaann
B Baacciiuu,, nnoouull CCoouunnttrryy LLeeaaddeerr SSAASS RRoommaanniiaa..
V Văă iinnvviittăămm ssăă uurrmmăărriiţţii ssiinntteezzaa ddiissccuuţţiiiilloorr ddeesspprree
t teemmaattiicciillee ffiieerrbbiinnţţii aallee mmoommeennttuulluuii,, pprreeccuumm IIooTT,,
m maacchhiinnee lleeaarrnniinngg,, aaddvvaanncceedd aannaallyyttiiccss,, iinntteelliiggeennţţăă
a arrttiiffiicciiaallăă îînn iinntteerrvviiuull vviiddeeoo ccuu ooffiicciiaalliiii SSAASS rreeaalliizzaatt
î înn eexxcclluussiivviittaattee ppeennttrruu TTeelleeccoommTTVV..rroo,, pprreeccuumm şşii îînn
r râânndduurriillee ddee mmaaii jjooss..
C C@@MM:: CCaarree eessttee mmaannddaattuull ddvvss.. llaa ccoommppaanniiaa SSAASS IInnssttiittuuttee ţţiinnâânndd
28
c coonntt ccăă aaţţii pprreelluuaatt aacceeaassttăă şşttaaffeettăă îînn lluunnaa ddeecceemmbbrriiee 22001177??
Ş Ş.. BB..:: Mandatul meu este să aduc capabilităţile de advanced ana ly -
tics cât mai aproape de clienţii din piaţa locală. Fiind vorba de o
corporaţie americană, bineînţeles că focusul este pe creşterea compa -
ni ei, a veniturilor, dar dincolo de aceasta ne dorim ca aceste instru -
men te să nu fie privite ca fiind noţiuni exotice, pe care doar un
anumit tip de clienţi şi-l permite şi vorbesc aici nu doar din punct
de vedere financiar, ci şi din perpectiva gradului de pregătire a
clienţilor. Sunt instrumente care pot ajuta companii din mid market
să transmită mesajul că genul acesta de abordare nu este un tsunami
care trebuie să vină ca un val, dintr-odată, peste o astfel de compa -
nie. Noi putem începe pe diverse obiective de business foarte nişate şi
având o strategie de data analytics şi de convingere a mangementu -
lui că aceste tipuri de abordări ajută incremental să creştem
capabilităţile pe care le oferim în cadrul respectivelor companii.
C C@@MM:: CCee ttrraannssffoorrmmăărrii aadduucc îînn eeccoonnoommiiee iinnssttrruummeenntteellee ddee
i inntteelliiggeennţţăă aarrttiiffiicciiaallăă şşii aannaallyyttiiccss?? C C@@MM:: DDee ccee nnuu iinnttrraaţţii ccuu aacceessttee iinnssttrruummeennttee şşii îînn zzoonnaa
Ş Ş.. BB..:: Inteligenţa artificială şi analytics din economie intră în acţiu - g guuvveerr nnaa mmeennttaallăă??
ne pentru a transforma modul de răspuns la provocările companiilor Ş Ş.. BB..:: Noi suntem deschişi la colaborări inclusiv cu zona guverna -
din piaţă. men tală. Compania SAS este prezentă pe piaţa locală de 12 ani şi
De aceea, la evenimentul SAS Analytics Day am invitat specialişti are instrumentele şi capabilităţile necesare pentru a acoperi şi proble -
în machine learning, advanced analytics şi inteligenţă artificială matici specifice din zona publică şi guvernamentală. Lucrurile se
pentru a explica cum toate aceste „buzz words” care cir cu lă în mişcă mai anevoios în acest segment, procesele sunt mai de lungă
prezent pe piaţă influenţează şi au impact asupra vieţii reale a durată până se demarează un proiect, până se aliniază toate enti tă -
companiilor. Inteligenţa artificială are impact într-o multitudine de ţile potenţial interesate într-un astfel de subiect. Pentru că vorbim de
industrii, aducând în viaţa unei companii o modalitate automa ti - date, pentru a avea un univers complet, trebuie adunate la masă
za tă de a susţine decizii care pot fi automatizate, astfel încât eroarea mai multe entităţi şi probabil acesta a fost motivul pentru care nu
umană şi deciziile bazate pe intuiţie să fie cât mai mult reduse. s-a avansat cu proiecte de analytics şi în zona guvernamentală.
Ajungem la anumite mecanisme care pot prelua din sarcinile consu -
ma toare de timp şi redundante ale oamenilor. C C@@MM:: PPeennttrruu aa ccââşşttiiggaa uunn nnoouu cclliieenntt,, nnuu eexxiissttăă oo ssuussppiicciiuunnee ccăă
În industria telecom, de exemplu, operatorii ştiu cu trei luni înainte i innttrrâânndd ccuu aacceessttee iinnssttrruummeennttee,, pprroocceedduurrii,, aaffllaaţţii mmuullttee sseeccrreettee aallee
care sunt următorii 500 de clienţi care vor renunţa la contractele cu c coommppaanniiiilloorr ccaarree vvăă ssuunntt cclliieennţţii?? SSuunntt aacceessttee ddaattee vvuullnneerraabbiillee??
respectiva companie. Au instrumente şi indicatori care le pot sem na - Ş Ş.. BB..:: Nu, dimpotrivă, în discuţiile cu clienţii venim cu un bagaj de
la aceste steguleţe roşii şi pot veni cu acţiuni proactive ca să reducă know how dobândit la nivel intrenaţional în problematici similare
rata de migraţie a clienţilor. şi le aducem un mediu de lucru complet transparent, cu instrumente
aprilie-mai 2018, comunic@Ții mobile