Page 30 - Revista COMUNIC@TII Mobile Nr. 147
P. 30

business analytics                                                                 realizat de Ion VACIU

                                         Interviu cu Ştefan Baciu despre
             Piaţa de analiză din România, IoT şi



                Big Data în viziunea SAS Romania




            T Teemmaattiiccaa  „„BBrriinnggiinngg  tthhee  AAnnaallyyttiiccss  EEccoonnoommyy  aanndd  AAII  iinn
            A Accttiioonn„„  aa  rreeuuşşiitt  ssăă  mmoobbiilliizzeezzee  uunn  mmaarree  nnuummăărr  ddee
            s sppeecciiaalliişşttii  llaa  SSAASS  AAnnaallyyttiiccss  DDaayy,,  eevveenniimmeenntt  ccee  aa  aavvuutt
            l loocc  ppee  2299  mmaarrttiiee  îînn  BBuuccuurreeşşttii,,  ggaazzddăă  ffiiiinndd  ŞŞtteeffaann
            B Baacciiuu,,  nnoouull  CCoouunnttrryy  LLeeaaddeerr  SSAASS  RRoommaanniiaa..
            V Văă  iinnvviittăămm  ssăă  uurrmmăărriiţţii  ssiinntteezzaa  ddiissccuuţţiiiilloorr  ddeesspprree
            t teemmaattiicciillee  ffiieerrbbiinnţţii  aallee  mmoommeennttuulluuii,,  pprreeccuumm  IIooTT,,
            m maacchhiinnee  lleeaarrnniinngg,,  aaddvvaanncceedd  aannaallyyttiiccss,,  iinntteelliiggeennţţăă
            a arrttiiffiicciiaallăă  îînn  iinntteerrvviiuull  vviiddeeoo  ccuu  ooffiicciiaalliiii  SSAASS  rreeaalliizzaatt
            î înn  eexxcclluussiivviittaattee  ppeennttrruu  TTeelleeccoommTTVV..rroo,,  pprreeccuumm  şşii  îînn
            r râânndduurriillee  ddee  mmaaii  jjooss..
            C C@@MM::  CCaarree  eessttee  mmaannddaattuull  ddvvss..  llaa  ccoommppaanniiaa  SSAASS  IInnssttiittuuttee  ţţiinnâânndd
      28
            c coonntt  ccăă  aaţţii  pprreelluuaatt  aacceeaassttăă  şşttaaffeettăă  îînn  lluunnaa  ddeecceemmbbrriiee  22001177??
            Ş Ş..  BB..::  Mandatul meu este să aduc capabilităţile de advanced ana ly -
            tics cât mai aproape de clienţii din piaţa locală. Fiind vorba de o
            corporaţie americană, bineînţeles că focusul este pe creşterea compa -
            ni ei, a veniturilor, dar dincolo de aceasta ne dorim ca aceste instru -
            men te să nu fie privite ca fiind noţiuni exotice, pe care doar un
            anumit tip de clienţi şi-l permite şi vorbesc aici nu doar din punct
            de vedere financiar, ci şi din perpectiva gradului de pregătire a
            clienţilor. Sunt instrumente care pot ajuta companii din mid market
            să transmită mesajul că genul acesta de abordare nu este un tsunami
            care trebuie să vină ca un val, dintr-odată, peste o astfel de compa -
            nie. Noi putem începe pe diverse obiective de business foarte nişate şi
            având o strategie de data analytics şi de convingere a mangementu -
            lui că aceste tipuri de abordări ajută incremental să creştem
            capabilităţile pe care le oferim în cadrul respectivelor companii.

            C C@@MM::  CCee  ttrraannssffoorrmmăărrii  aadduucc  îînn  eeccoonnoommiiee  iinnssttrruummeenntteellee  ddee
            i inntteelliiggeennţţăă  aarrttiiffiicciiaallăă  şşii  aannaallyyttiiccss??  C C@@MM::  DDee  ccee  nnuu  iinnttrraaţţii  ccuu  aacceessttee  iinnssttrruummeennttee  şşii  îînn  zzoonnaa
            Ş Ş..  BB..::  Inteligenţa artificială şi analytics din economie intră în acţiu -  g guuvveerr  nnaa  mmeennttaallăă??
            ne pentru a transforma modul de răspuns la provocările companiilor  Ş Ş..  BB..::  Noi suntem deschişi la colaborări inclusiv cu zona guverna -
            din piaţă.                                            men tală. Compania SAS este prezentă pe piaţa locală de 12 ani şi
            De aceea, la evenimentul SAS Analytics Day am invitat specialişti  are instrumentele şi capabilităţile necesare pentru a acoperi şi proble -
            în machine learning, advanced analytics şi inteligenţă artificială  matici specifice din zona publică şi guvernamentală. Lucrurile se
            pentru a explica cum toate aceste „buzz words” care cir cu lă în  mişcă mai anevoios în acest segment, procesele sunt mai de lungă
            prezent pe piaţă influenţează şi au impact asupra vieţii reale a  durată până se demarează un proiect, până se aliniază toate enti tă -
            companiilor. Inteligenţa artificială are impact într-o multitudine de  ţile potenţial interesate într-un astfel de subiect. Pentru că vorbim de
            industrii, aducând în viaţa unei companii o modalitate automa ti -  date, pentru a avea un univers complet, trebuie adunate la masă
            za tă de a susţine decizii care pot fi automatizate, astfel încât eroarea  mai multe entităţi şi probabil acesta a fost motivul pentru care nu
            umană şi deciziile bazate pe intuiţie să fie cât mai mult reduse.  s-a avansat cu proiecte de analytics şi în zona guvernamentală.
            Ajungem la anumite mecanisme care pot prelua din sarcinile consu -
            ma toare de timp şi redundante ale oamenilor.         C C@@MM::  PPeennttrruu  aa  ccââşşttiiggaa  uunn  nnoouu  cclliieenntt,,  nnuu  eexxiissttăă  oo  ssuussppiicciiuunnee  ccăă
            În industria telecom, de exemplu, operatorii ştiu cu trei luni înainte  i innttrrâânndd  ccuu  aacceessttee  iinnssttrruummeennttee,,  pprroocceedduurrii,,  aaffllaaţţii  mmuullttee  sseeccrreettee  aallee
            care sunt următorii 500 de clienţi care vor renunţa la contractele cu  c coommppaanniiiilloorr  ccaarree  vvăă  ssuunntt  cclliieennţţii??  SSuunntt  aacceessttee  ddaattee  vvuullnneerraabbiillee??
            respectiva companie. Au instrumente şi indicatori care le pot sem na -  Ş Ş..  BB..:: Nu, dimpotrivă, în discuţiile cu clienţii venim cu un bagaj de
            la aceste steguleţe roşii şi pot veni cu acţiuni proactive ca să reducă  know how dobândit la nivel intrenaţional în problematici similare
            rata de migraţie a clienţilor.                        şi le aducem un mediu de lucru complet transparent, cu instrumente
            aprilie-mai 2018, comunic@Ții mobile
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35