Page 5 - Revista COMUNIC@TII Mobile Nr. 146
P. 5

Ion VACIU                                                                                      editorial

          Revista industriei,




          la o aniversare




          de 20 de ani




          Avem o abordare pozitivă dar critică, propunem strategii şi tactici
          care la alţii funcţionează, trag societăţile înainte, aduc bunăstarea la
          care doar gândim. De aceea, zilnic pe lângă producţia de articole,
          analize, reviste, filme, infografice, monitorizări, rapoarte, conferinţe,
          discuţii, negocieri, multe plăţi şi ceva încasări, ne urmărim cu tena -  Societatea Fake news, când aparenţa
                                                                                 trece drept esenţă şi scrisul de la stânga
          citate obiectivele: cum mergem înainte, cum provocăm schimbarea,
                                                                                 la dreapta (la noi) nu mai este regula.
          cum declanşăm transformarea digitală. E o schimbare sistemică de
                                                                                 Apariția ingineriilor sociale de tip social
          paradigmă: Industry 4.0, Sharing Economy, Mobile Society - tot         networking a distrus bazele și principiile
          atâtea denumiri pentru ceea ce trăim astăzi, chiar dacă numai 47%      media tradiționale, într-un sens profund  3
          din populaţia planetei este conectată on-line. Așadar, mai avem imens  negativ, alterând iremediabil vocea opini-
                                                                                 ei publice, atomizând-o, dar nu în sensul
          de crescut, există oportunităţi gigantice…
                                                                                 democratic promis, ci dimpotrivă, distor-
          Cumsăporneştio                     Curajulnuetotul,darnicifrica!       sionând fluxul clasic al informațiilor,
          revistădecomunicarepentruIT&C      Debutul nu a fost o investiţie, ci mai  pulverizând deontologia. Dacă președin-
          Anul acesta împlinim două decenii de  degrabă o datorie, la propriu, financiară,  tele celei mai puternice țări din lume
          când, simţind transformarea dramatică  dar şi una morală, de implicare în intes-  urăște presa și se zborșește tragi-comic la
          prin care trece industria analogică, socie-  tinele unei industrii strategice, IT&C, în  aceasta, vă imaginați în ce punct critic
          tatea post-socialistă, am lansat pe piaţa  care România avea un trecut glorios în  s-a ajuns. Sunt țări aparent normale unde
          românească un proiect de conținut  anii 60, situându-se printre primele 7  jurnaliștii sunt uciși, maltratați, închiși,
          100% autohton - o platformă de comu-  ţări din lume care a produs computere.  interziși… Analizând rapoartele asocia-
          nicare pentru industria de Comunicaţii  Fiecare interviu, documentare, ştire,  țiilor internaționale de presă, ultimii 5
          şi IT, împreună cu câţiva prieteni jurna-  comunicat de presă a adus câte ceva nou,  ani au fost progresiv din ce în ce mai răi,
          lişti, cu studenţii mei de la Comunicare  din toate am reuşit să compunem  împotriva media – singura voce reală a
          şi relaţii publice, cu susţinerea unor  imensul puzzle mişcător IT&C şi impli-  opiniei publice, subliniez asta cu riscul
          oameni cu viziune, unii dintre ei nu mai  caţiile sale în industriile conexe. Nu am  repetiției. Alternativele de comunicare
          sunt printre noi, din păcate. M-am con-  răspuns nici unor tentaţii de coterie,  digitală, așa-zisa social media, sunt un
          sultat la început, cu Valentin Nicolau,  indiferent că au venit de la magnaţii in-  experiment eșuat, vezi Facebook…
          directorul de atunci al Editurii Nemira,  dustriei, de la corporaţii, de la publicita-
          apoi cu foştii miliardari din presă Dinu  te, dinspre ministere, alte autorităţi stata-  Decesuntemultimiieuropeni?
          Patriciu, Sorin Ovidiu Vântu, cu ban-  le, servicii speciale etc. Am rămas la toate  Revenind la românismele noastre,
          cherul Mişu Negriţoiu, fostul preşedinte  reci, imparțiali, detașați, dar foarte atenți,  răspunsul la subtitlul de mai sus e relativ
          al ING Bank, cu Eugen Preotu - un  implicați în tendințe, proactivi!   simplu… Pentru că avem un imens
          veteran al industriei de Comunicaţii, cu                               potenţial! Noi nu mai avem ce pierde,
          mulţi alţii mai puţin aşa de celebri, însă  Anul nostru aniversar, de 20 de ani de la  singura noastră carte a rămas câştigul.
          profesioniști pur-sânge. Din fiecare dis-  lansarea Revistei COMUNIC@ŢII  Suntem 100% optimişti, mai jos de atât nu
          cuţie am avut să învăţ ceva, iar banche-  Mobile, coincide (nesperat) şi cu Cente-  se poate, am reuşit să ajungem la limitele
          rul m-a sfătuit să nu risc veniturile  narul Marii Uniri. Trebuie să fim la înăl-  neputinţei colective. De acum înainte totul
          familiei, din presă nu te poţi îmbogăţi,  ţime, să avem o deschidere şi înţelegere a  este doar pozitiv, doar avem (paradoxal)
          dimpotrivă. Nu l-am ascultat, deşi îi dau  fenomenului naţional, de aceea am ini-  confirmată cea mai rapidă creştere econo-
          dreptate în fiecare zi. Cu toate acestea,  ţiat un dosar special pentru liderii opera-  mică din UE pe 2017, conform Uniunii
          nu regret, însă, nici măcar un minut,  torilor telecom dar şi pentru personalită-  Europene, chiar dacă asta nu se vede încă
          din cei 20 de ani, se spune că doar  ţile industriei digitale. Conţinutul valo-  în buzunarele cetăţenilor, dimpotrivă.
          primele două decenii sunt mai grele.  ros, care contează, nu apare aleatoriu, el  Natura duală a poporului român, parado-
          Vom vedea în anul 21… nu simţim    trebuie construit, selectat, contextualizat.  xală, trebuie să se mai domolească, altfel
          nicio ameliorare acum…             Provocarea e imensă, mai ales azi în  schizoidia ne mănâncă!
                                                                                    februarie-martie 2018, ComUnIC@ȚII mobile
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10