Page 15 - Revista 139
P. 15
Dosar smart city | conferin?a
LAnsAReA AoAmP În RomÂnIA
diferite state ale lumii. Acolo ei au reu?it sa am în strainatate, la târgurile ?i expozi?iile
studieze noi modele de business, au atras la care participam ?i nu numai.
finan?ari inclusiv prin mecanismele fondu-
rilor europene sau alte mecanisme de În concluzie
creditare ?i au pus bazele unor afaceri
prospere, de succes. Prin intermediul AOAMP dorim sa va
oferim platforma de dialog, cooperare ?i
necesitatea unei sus?inere reciproca în care sa îmbra?i?am o
platforme de comunicare viziune comuna, pentru a îmbina tradi?ia
cu performan?a. Tocmai de aceea ?i activam
Ce lipsea însa este o platforma de comu- sub sloganul AFACEREA VOASTRA –
nicare, un mecanism de cooperare, un MISIUNEA NOASTRA!“
forum de dezbatere al problemelor comune
Alexei REPEDE - Pre?edintele AOAMP ?i o voce care sa ne reprezinte interesele. 13
O entitate care sa fie liantul oamenilor de
În cadrul conferintei SMART CITY 2016 afaceri moldoveni de pretutindeni. Acesta AOAMP a încheiat protocoale de colaborare cu
a avut loc lansarea Asociatiei Oamenilor este dezideratul AOAMP la nivel interna- Asocia?ia Patronala Surse Noi de Energie SunE,
de Afaceri Moldoveni de Pretutindeni ?ional lansat special de la Bucure?ti!
(AOAMP), care îsi doreste sa se alature Camera de Comer? ?i Industrie România-Japonia,
comunita?ii oamenilor de afaceri din Româ- contribu?ia personala la AoAmP
nia pentru a sus?ine evolu?iile pozitive ale Uniunea Patronatelor din România - Business România
economiei de pia?a europene. Personal, consider ca trebuie sa contribui la
Apari?ia Asocia?iei vine ca raspuns la pro- consolidarea sistemului economiei de pia?a ?i Asocia?ia “Centrul pentru afaceri comerciale,
vocarile pe care le întâmpina mediul de în Republica Moldova ?i la promovarea ?i investi?ii ?i turism româno-ucrainian”.
afaceri autohton, AOAMP fiind o orga- apararea intereselor oamenilor de afaceri
niza?ie ne-guvernamentala, non-profit ?i moldoveni. Tocmai de aceea, am misiunea august-septembrie 2016, comunIc@?II mobile
apolitica creata la necesitatea formarii ?i ?i, în primul rând responsabilitatea, sa con-
consolidarii unui mediu de afaceri trans- duc în România o companie care a crescut
parent, prosper ?i durabil pentru oamenii organic, cu care am crescut ?i eu, totodata,
de afaceri moldoveni de pretutindeni. cu care m-am perfec?ionat ?i eu.
Alexei Repede, Presedintele AOAMP, a Astazi, produsele, serviciile ?i echipamente-
declarat ca „scopul asociatiei este de a le companiei noastre au înregistrat perfor-
contribui la consolidarea sistemului econo- man?e notabile pe plan intern ?i interna-
miei de pia?a în Republica Moldova ?i ?ional. Am construit una din cele mai
România, de a promova ?i de a apara performate Uzine de utilaj petrolier din
interesele legitime ale oamenilor de afaceri Europa ?i am ob?inut licen?a American
moldoveni, în general, ?i interesele mem- Petroleum Institute.
brilor AOAMP, în special. Suntem o opor-
tunitate reala ?i pentru tinerii antreprenori Legatura dintre moldova si România
care, fiind constrân?i de condi?iile dificile,
sunt nevoi?i deseori sa caute tot felul de Toate aceste reu?ite ar fi putut fi realizate,
solu?ii pentru dezvoltarea in?iativelor evident, ?i în Moldova dar, datorita faptu-
proprii. lui ca legisla?ia noastra nu favorizeaza micul
business mi-a fost imposibil sa ma dezvolt
criza economica ca oportunitate acolo. Consider ca noi, moldovenii, prove-
nim dintr-o ?ara cu multe dificulta?i (eco-
Trebuie sa exploatam tot ce am reu?it sa nomice), însa o ?ara bogata în tradi?ii, obi-
înva?am din trecerea prin recenta criza ceiuri, calita?i autentice, produse ?i servicii
economica. Eu sunt convins ca numai acei care pot fi valorificate ?i promovate ?i, cea
agen?i economici care-?i unesc eforturile ?i mai importanta resursa: oameni talenta?i,
reu?esc sa în?eleaga dificulta?ile ?i provoca- ambi?io?i, dornici sa înve?e ?i adaptabili la
rile existente, dar dispun de pregatire, flexi- cele mai noi provocari!
bilitate, ingeniozitate ?i perseveren?a de a Avem antreprenori moldoveni curio?i, care
depa?i paradigma ini?iativei locale au cea depa?esc o mul?ime de bariere în drumul
mai mare ?ansa de reu?ita. Avem foarte lor catre excelen?a ?i care doresc sa contri-
mul?i antreprenori moldoveni care sunt buie la cre?terea economica ?i la bunastarea
din varii categorii de vârsta ?i locuiesc în societa?ii moldovene?ti. Pe ace?tia îi întâl-
nim deseori în delega?iile pe care le efectu-