Page 11 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 134
P. 11

politici europene | CE - Comisia Europeană

 Utilizarea internetului de către              România şi
 consumatorii români a atins, în               Piaţa unică digitală:
 prezent, o cotă de 48%, sub me-               doar 48% dintre
  dia Uniunii Europene, care se                români utilizează
  situează la 75%, arată datele                azi internetul,
 oficiale prezentate pe 12 octom-              la o medie UE
 brie într-o conferință de specia-             de 75%
litate organizată la sediul Repre-
 zentanței Comisiei Europene în                acest mijloc de achiziționare a unui            media UE de 18%. Documentul statistic           9
                                               produs (media UE fiind de 63%), în timp         referitor la Piața unică digitală arată,
    România. La masa rotundă                   ce pe segmentul cumpărăturilor online           totodată, că, în privința competențelor
“Piața unică digitală în România”              transfrontaliere, procentul scade simți-        digitale, doar 39% dintre români nu au
au participat Bebe Viorel Ionică -             tor până la 2% din totalul utilizatorilor,      utilizat niciodată internetul (la o medie
                                               față de 18%, la nivelul statelor membre.        UE de 18%) și numai 20% dintre per-
   secretar de stat în Ministerul              La capitolul încredere și securitate, cei mai   soane știu să trimită e-mailuri, să utili-
pentru Societatea Informațională               mulți dintre utilizatorii de internet din       zeze instrumente de editare sau să insta-
                                               România (36%) sunt îngrijorați cu privire       leze dispozitive noi, față de media euro-
  (MSI), Varujan Pambuccian -                  la securitatea datelor, atunci când vine        peană, de 59%.
    membru în cadrul Comisiei                  vorba despre o plată online, în timp ce
 parlamentare pentru Tehnologia                pentru 22% apare nesiguranța că nu vor          Comisia Europeană (CE) și-a stabilit
Informației și Comunicațiilor din              primi produsele comandate.                      drept prioritate crearea unei Piețe digitale
   Camera Deputaților, Florin                                                                  unice prin înlăturarea obstacolelor pentru
 Lupescu - consilier principal în              La nivelul firmelor, statistica arată că, în    cetățeni și firme.
cadrul Direcției Generale pentru               România, doar 7,3% dintre IMM-uri               Pentru a analiza acest obiectiv, strategia
 Rețele de Comunicații, Conținut                                                               privind piața unică digitală este construită
 și Tehnologie al Comisiei Euro-                               vând produse/ servicii          pe trei piloni: - îmbunătățirea accesului
 pene și Diana Voicu, secretar de                              online, în comparație cu        consumatorilor și al firmelor la bunuri
    stat în Ministerul Justiției.                              media UE, de 15%. La            și servicii digitale în întreaga Europă;
                                                               acelaşi indicator, însă la ni-  - crearea unui mediu propice pentru dez-
Potrivit fișei naționale referitoare la Piața                  vel transfontalier, procen-     voltarea rețelelor și serviciilor digitale și,
unică digitală, în privința frecvenței cum-                    tele scad până la 3,4% în       nu în ultimul rând, - valorificarea maxi-
părăturilor online, 17% dintre utilizato-                      România, respectiv 6,5%         mă a potențialului de creștere al econo-
rii de internet din România apelează la                        în UE. În privinţa conecti-     miei digitale.
                                                               vităţii la internet, datele     Obiectivul pieței unice digitale constă în
                                                               europene relevă faptul că,      eliminarea barierelor de reglementare și, în
                                                               în România, 54% dintre          cele din urmă, în trecerea de la 28 de pie-
                                                               gospodării utilizează ser-      țe naționale la una singură.
                                                               vicii fixe în bandă largă       Conform CE, o piață unică digitală pe
                                                               (broadband) iar 43% sunt        deplin funcțională ar putea să contribuie
                                                               conectate la servicii mo-       cu 415 miliarde de euro pe an la econo-
                                                               bile în bandă largă.            mia UE și să creeze sute de mii de noi
                                                               Pe de altă parte, în 25%        locuri de muncă.
                                                               dintre gospodăriile din         Echipa proiectului pieței unice digitale s-a
                                                               România există acoperire        angajat să pună în practică aceste acțiuni
                                                               a rețelelor broadband în        diferite până la sfârșitul anului 2016.
                                                               mediul rural, față de

                                                                                               octombrie-noiembrie 2015, ComuniC@Ții mobile
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16