Page 11 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 134
P. 11
politici europene | CE - Comisia Europeană
Utilizarea internetului de către România şi
consumatorii români a atins, în Piaţa unică digitală:
prezent, o cotă de 48%, sub me- doar 48% dintre
dia Uniunii Europene, care se români utilizează
situează la 75%, arată datele azi internetul,
oficiale prezentate pe 12 octom- la o medie UE
brie într-o conferință de specia- de 75%
litate organizată la sediul Repre-
zentanței Comisiei Europene în acest mijloc de achiziționare a unui media UE de 18%. Documentul statistic 9
produs (media UE fiind de 63%), în timp referitor la Piața unică digitală arată,
România. La masa rotundă ce pe segmentul cumpărăturilor online totodată, că, în privința competențelor
“Piața unică digitală în România” transfrontaliere, procentul scade simți- digitale, doar 39% dintre români nu au
au participat Bebe Viorel Ionică - tor până la 2% din totalul utilizatorilor, utilizat niciodată internetul (la o medie
față de 18%, la nivelul statelor membre. UE de 18%) și numai 20% dintre per-
secretar de stat în Ministerul La capitolul încredere și securitate, cei mai soane știu să trimită e-mailuri, să utili-
pentru Societatea Informațională mulți dintre utilizatorii de internet din zeze instrumente de editare sau să insta-
România (36%) sunt îngrijorați cu privire leze dispozitive noi, față de media euro-
(MSI), Varujan Pambuccian - la securitatea datelor, atunci când vine peană, de 59%.
membru în cadrul Comisiei vorba despre o plată online, în timp ce
parlamentare pentru Tehnologia pentru 22% apare nesiguranța că nu vor Comisia Europeană (CE) și-a stabilit
Informației și Comunicațiilor din primi produsele comandate. drept prioritate crearea unei Piețe digitale
Camera Deputaților, Florin unice prin înlăturarea obstacolelor pentru
Lupescu - consilier principal în La nivelul firmelor, statistica arată că, în cetățeni și firme.
cadrul Direcției Generale pentru România, doar 7,3% dintre IMM-uri Pentru a analiza acest obiectiv, strategia
Rețele de Comunicații, Conținut privind piața unică digitală este construită
și Tehnologie al Comisiei Euro- vând produse/ servicii pe trei piloni: - îmbunătățirea accesului
pene și Diana Voicu, secretar de online, în comparație cu consumatorilor și al firmelor la bunuri
stat în Ministerul Justiției. media UE, de 15%. La și servicii digitale în întreaga Europă;
acelaşi indicator, însă la ni- - crearea unui mediu propice pentru dez-
Potrivit fișei naționale referitoare la Piața vel transfontalier, procen- voltarea rețelelor și serviciilor digitale și,
unică digitală, în privința frecvenței cum- tele scad până la 3,4% în nu în ultimul rând, - valorificarea maxi-
părăturilor online, 17% dintre utilizato- România, respectiv 6,5% mă a potențialului de creștere al econo-
rii de internet din România apelează la în UE. În privinţa conecti- miei digitale.
vităţii la internet, datele Obiectivul pieței unice digitale constă în
europene relevă faptul că, eliminarea barierelor de reglementare și, în
în România, 54% dintre cele din urmă, în trecerea de la 28 de pie-
gospodării utilizează ser- țe naționale la una singură.
vicii fixe în bandă largă Conform CE, o piață unică digitală pe
(broadband) iar 43% sunt deplin funcțională ar putea să contribuie
conectate la servicii mo- cu 415 miliarde de euro pe an la econo-
bile în bandă largă. mia UE și să creeze sute de mii de noi
Pe de altă parte, în 25% locuri de muncă.
dintre gospodăriile din Echipa proiectului pieței unice digitale s-a
România există acoperire angajat să pună în practică aceste acțiuni
a rețelelor broadband în diferite până la sfârșitul anului 2016.
mediul rural, față de
octombrie-noiembrie 2015, ComuniC@Ții mobile