Page 8 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 134
P. 8

politici europene | R&D - Inovare

    Studiu realizat de Strategy& - divizia de Consultanţă Strategică a PwC

  GLOBAL INNOVATION 1000

 Asia devine lider, în faţa
 Europei, la cheltuielile
 companiilor private
 pentru cercetare-
6 dezvoltare-
 inovaţie

Ţările asiatice au devenit lider global în       Creşterea
privinţa cheltuielilor companiilor pentru        puternică din
activităţi de cercetare-dezvoltare-inovaţie      China şi India a
(CDI) în anul 2015, reprezentând 35% din         condus la avansul
totalul activităţilor de CDI întreprinse în      Asiei per total, acestea
această regiune, fie ele programe autohtone      înregistrând majorări cu
sau importate. Drept urmare, companiile          79% şi respectiv cu 116%
asiatice s-au situat înaintea celor din Ame-     faţă de 2007 în cheltuielile de
rica de Nord şi Europa, aceasta din urmă         CDI, pe măsură ce tot mai multe
căzând pe locul al treilea în topul cheltuieli-  activităţi de CDI sunt mutate în
lor private în CDI, o răsturnare de situaţie     această regiune în special din Statele
faţă de topul din 2007 în care Europa era        Unite. Rezultatele acestui studiu arată că
lider. Acestea sunt câteva dintre concluziile    cea mai populară destinaţie pentru relocarea
noului studiu Global Innovation 1000,            de programe de CDI a devenit China, 71%
realizat de Strateg y&, divizia de Consultanţă   dintre respondenţii unui sondaj în rândul
Strategică a PwC, ce oferă prima analiză a       angajaţilor şi furnizorilor de servicii CDI declarând că
prezenţei globale a programelor de cercetare-    cel mai important motiv pentru migrarea activităţilor de
dezvoltare-inovaţie derulate de cei mai mari     CDI în China este proximitatea faţă de pieţe cu creştere
207 investitori privaţi din lume în activităţi   rapidă. Printre avantajele mutării activităţilor de CDI în
de CDI.                                          China, respondenţii includ şi “proximitatea faţă de fabrici şi
                                                 spaţii de producţie cheie”, “proximitatea faţă de furnizori
octombrie-noiembrie 2015, ComunIC@ȚII mobile     cheie” şi “costuri mai scăzute de dezvoltare”.
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13